Plně souhlasím s autorem v CITUJI:
<<<< A úplně jinak zní skrze bezdrátové špunty 99 % posluchačů, takže současná mladá generace vlastně ani nemůže zažít tuhle kapelu v plné kvalitě. >>>
Obdobně jsem nechápal majitele kazeťáků, jak mohli na nich poslouchat ve své době PF. Nebylo nad gramo a HiFi souprava s bednami aspoň za 10 tisíc v tehdejší hodnotě Kčs.
Co je na tom k nepochopeni? Proste na kvalitnejsi aparaturu nemeli penize, 10k Kcs byla raketa na urovni 2-3 mesicnich vyplat.
Kazdy poslouchal na cem mu jeho situace dovolila, sam jsem si prosel vyvojem (jednak zanrovym) od toho zminovaneho kazetaku, pres prvni veze az po Hifi.
Nazor ve stylu - kdyz nemas poradnou aparaturu, beda ti jak si budes poustet Floydy - je dost mimo bych rekl...
@Bobinnho - Jo byla to pálka. Většinou (jako já) se koupily kvalitní repra (hlavně basáky) v Tuzexu a bedny se vyrobily doma s pásmovými odbočkami. V Amatérském rádiu a Hifi časopise bylo plno návodů.
ALE. Byla ironie, že rodiny si koupily barevnou telku za 15 tisíc a dívali se na "duchy", protože koupit dobrou Yagi anténu a koaxiální svod za tisícovku považovaly už za plýtvání penězi. :-)
@Bobinnho - Odpověď nebyla vymezena na PF, popírala kvalitu poslechu na špuntech.
Fyzikální zákon generování zvuku nelze měnit. Nevěřící ať si zajdou na varhanní koncert do kostela, potom si skladbu třeba Bacha poslechnou na bednách za 10 tisíc a více, potom na sluchátkách za 2 tisíce a následně na jakkoliv drahých špuntech, ...
A presto ty lepsi kazetaky dnes zneji podstatne lepe jak plechovkove streamy ze spotify v defaultu.
Spunty bych nehazel na jednu hromadu. Pokud mam aspon na zacatku slusny FLAC, zarizeni nemrvi konverzi pri prenosu na BT spunty (cely spunt do ucha) LDAC/APT-X a netaham to pres zahradu tak slusne spunty dokazi prekvapit. Jako etalon maximalni kvality to neni, ale poslouchatelne to je a prekvapi kolik nastroju se tam najde.
Zapominate na to ze dnes za par susnu ma clovek na sluchatkach kvalitu jakou si tehdy nemohl dovolit.
A kolik lidi melo tehdy radne umistene repracky a dobrou mistnost? V obyvaku v panelaku? Nezapominejte ze tehdy nemely systemy/aktivni repro/monitory vestavenou kalibraci na akustickou charakteristiky mistnosti. A i dnes kdyz je to blbuvzdorne to lidi delaji blbe ( napr. nedodrzuji vzdalenost repro od zdi.).
Hodne zalezelo taky kdo delal mastering. Muzikantum byva kvalita zvuku obycejne u zadele. Jeden master muze znit skvele a druhy je obeti loudness war. Pridejte tam par divnych nastroju (mezi elektrickou kytaru treba nineru nebo fletnu) a najednou je velky problem.
Je treba si take uvedomit ze typicky moderni muzikant je linej vagus s kabliky opravenymi izolackou (ale holky rikaly ze punk je jinde :-)) ktery tipe vajgly na klavesach, ma ocouzenou kytaru a k nastrojum se chova jak h...... Deal with it. Pohadky tisice a jedne noci o mesicich stravenych ve zkusebne s pravidelnou pracovni dobou nebo ve studiu hehe. Naproste minimum kapel tak funguje. Nekdy je uspech ze se lidi sejdou a nepohadaji.
Muzikanti modernich hudebnich stylu jsou proste parta lidi kteri nepracuji nijak hodne, ale kdyz neco tvori stoji to za to. No a proste nekdo si myslel ze jim za to riziko bude i platit. Protoze to neni kapela kdy vezmete 4 holky co neumi zpivat a s autotunem, coverem a "aj laf ju bejbey!" je vydelek jisty.
To hudebnik co hraje klasickou hudbu nebo neco mezi/fusion dre jak zvire. Protoze to jinak utehle stylu nejde. A kdyz nedre, tak na ulici zebra o penize. Je vubec rad ze mu neco vydaji a kvalitu resi jen co do techniky sveho hrani.
Nastaveni hlav nebo wow and flutter nikdo neresil protoze ty wergly tu nikdo neumel opravovat. Vrcholem bylo vycisteni a demagnetizace.
Treba takovy Nakamichi Dragon byl pomerne zridkavy jev v nasich koncinach. U dragona sly i elektronicky nastavovat ty hlavy a mel direct drive. Jenomze kdo ho tu tenkrat mohl mit?
Při čtení Vašeho textu se mi v mozku vytvořili nové spoje do zapomenutých oblastí.
Nikdy nezapomenu na ten zázrak, kdy se kopírovalo na nějaké pořádné mašině album na běžnou levnou Sony kazetu (ne chrom, metal apod). Taková pak hrála jako originál.
Neuvěřitelné, jak se tam ty informace dokázaly zaznamenat.
Kdo neslyšel, nikdy neuvěří.