Vlákno názorů k článku Spam: co nás čeká a nemine? od Zdeněk Štěpánek - Zdravim Jak sis jiste uz mel prilezitost povsimnout, v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 6. 2003 18:39

    Zdeněk Štěpánek (neregistrovaný)

    Zdravim

    Jak sis jiste uz mel prilezitost povsimnout, v cechach zatim nevznikl zakon ktery by byl dokonaly, snad jen ten o povinnostech platit (z pohledu politiku). Takovehle detaily zustavaji na soudech, jestli uveri recem zalujicich, ze ta reklama je obtezujici.

    Zdenek

  • 18. 6. 2003 22:22

    Jaroslav Klaus (neregistrovaný)

    Predpokladam ze je to reakce na muj prispevek. Dobre. Nenarazel jsem na (ne)dokonalost zakona, ale spise me zajimala existence prikladu najakeho konkretniho vykladu v realnem pripade.

    Dost pochubuju o tom, ze by pod "obtezovanim" soud rozumnel argumentum typu "musel jsem zmacknout 4 tlacitka pro smazani SMSky/emailu"

    Na mne to pusobi tak, ze se tu snazi urcita skupina zabranit pouziti techto kanalu pro sireni jakekoli reklamy. Jenze to je 1) boj s vetrnymi mlyny a 2) ve svem dusledku i kontraproduktivni.

  • 18. 6. 2003 22:49

    Yeti (neregistrovaný)

    > Na mne to pusobi tak, ze se tu snazi urcita
    > skupina zabranit pouziti techto kanalu pro
    > sireni jakekoli reklamy.

    Na tom není nic špatného. Inherentní vlastností některých kanálů je, že jakákoli reklama, která po nich přijde, je obtěžující, protože ji nelze prostě ignorovat, ale je třeba se jí věnovat (== smazat ji).

  • 19. 6. 2003 1:46

    Jaroslav Klaus (neregistrovaný)

    Ja nerikam, ze je to spatne. Tvrdim jen, ze zbytecne. Najdete mi kanal, kde by reklama nebyla. Mimochodem jednou z podstatnych vlastnosti dobre reklamy je, ze ji nelze ignorovat (ve smyslu, ze asi tezko bude nekdo platit za reklamu, ktera bude ignorovana).

    A proto si myslim, ze daleko efektivnejsi nez bannovat co se da, je snazit se najit a nasledne prosazovat zavedeni efektivnich pravidel provozu reklamy. A ackoli se to v tomto kruhu leckomu bude zdat nepravdepodobne, presne o toto usiluji prave marketingove spolecnosti. Prave ty maji nejmensi zajem byt bannovany a na druhou stranu vedi, ze bez reklamy to proste nejde.

  • 18. 6. 2003 23:43

    Jan Vitek (neregistrovaný)

    me uz eurotelacka SMS reklama i vzbudila... obcas pracuju v noci a dopoledne spim.

  • 19. 6. 2003 22:47

    Mirek (neregistrovaný)

    Pokud jde o SMS, tak o obtezovani se mluvit da. Kdyz mne takovato reklama vyrusi, pripadne vzbudi, je to rozhodne vic obtezujici nez jakykoliv jiny druh reklamy. A to nemluvim o tom, ze mi muze zablokovat prijem jine, pro mne hodnotne SMS diky prekroceni kapacity. Neni to proste totez jako napr. "otocit stranku v casopise" !!!
    Myslim, ze nejen Eurotel, zde predevsim sazi na to, ze nikdo zalobu nepoda. V pripade nejake "hromadne zaloby" by se vsak soud mohl priklonit ke strane zalujici.

    Zajimavym zpusobem ovsem vyresil reklamu jako vsuvku do SMS ve forme "sponzorovane zpravy" z web. rozhrani. Nejedna se zde pouze o reklamni SMS a tedy ji nelze oznacit za cisty spam. Neni ani vic obtezujici nez jina reklama. Navic odesilatel zde vidi reklamni text pred odeslanim. Pokud by tomu tak nebylo a reklamni text by byl pripojen bez souhlasu odesilatele, tak by mohlo jit o trestny cin "porusovani tajemstvi dopravovanych zprav". Takhle je to vsak nenapadnutelne a pro tento kanal mozna i prijatelne (az na ten pomer text/reklama :-))