taky mi prijde ze autor je trosku mimo s tim jak to funguje na velkych mailserverech, na blacklistu je clovek hned, vyjmuti trva dlouho nebo stoji tezky prachy a kdyz nekomu neprijde email ktery mel tak je z toho humbuk jak prase, radsi par spamu ktery uzivatel vyfiltruje svoji hlavou nez objednavky ktery nedorazily ... ten root uz jde taky pekne do haje, uz je to tu skoro jak idnes.
Neni pravda, nase spolecnost se dostala na blacklist kvuli jedne zavirovane masine v siti. Stacilo sprisnit pravidla na centralnim routeru a zazdat si u spravce blacklistu, do 24 hodin jsme byli z blacklistu pryc. A ze sem tam nejaky mail nedojde se stane i v normalnim provozu, samozrejme jednou za deset let:-)
Heh, jakmile se ocitnete na nějakém blacklistu, je šance na odstranění vašeho záznamu docela tristní. Uvedu příklad z praxe a upozorňuji, že si nedělám, opravdu nedělám prdel:
Obchodník poslal mail externímu právníkovi.
Právníkův mail server odpověděl "Sorry, jste na blacklistu" - bez uvedení dalších informací, na jakém blacklistu se vůbec nacházíme.
Obchodník tuto situaci konzultoval se mnou. Doporučil jsem zavolat právníkovi, ať poskytne kontakt na správce jejich poštovního serveru.
Za kontakt na správce svého poštovního serveru požadoval právník sazbu jako za právní konzultaci.
Jak to dopadlo, nevím. Z žádného blacklistu jsem dotyčný mail server neodstraňoval, tudíž předpokládám, že se sehnal jiný právník s poštovním serverem bez blacklistu.
Prakticky ti staci skontrolovat:
http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx
http://www.senderbase.org/
Haters gonna hate.
„Za kontakt na správce svého poštovního serveru požadoval právník sazbu jako za právní konzultaci.“
Takže, jestli to správně chápu, další success story. Blacklist právníkovi správně pomohl odfiltrovat zákazníka, o kterého neměl zájem ani při telefonickém kontaktu, a vám pomohl odfiltrovat právníka, který by vám stejně nechtěl pomoct :).
+1 pro blacklisting