Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Stavíme kvadrokoptéru #2: Arduino a řízení otáček motoru od Zdenek - - Pane autore, kupte si hotový vrtulník s nejméně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 3. 2013 22:03

    Zdenek -

    Pane autore, kupte si hotový vrtulník s nejméně 4 kanály a simulátor z Dealextreme. Naučte se ovládat simulátor, pak opravdový model. Pak můžete vytvořit transformační obvod, který 4 osy ovládání z přijímače převede na 4 signály pro kvadrokoptéru.
    Musím ale říct, že trikoptéra by byla mnohem lehčí, protože transformace 90° -> 120° cykliky je již součástí moderní vysílačky.
    Také nezapomeňte instalovat 3 nebo 4 gyra (podle toho, kde se provádí transformace cykliky: na vysílačce - 4 gyra, na modelu s HW převodníkem - stačí 2 gyra před transformací na výškovce a klonění a jedno na směrovce).
    Rozhodně se nesnažte vypouštět články řetězce Pi > Arduino > regulátory. Jak už bylo zmíněno, všechno je citlivé na časování a vhodné rozložení kompromisů mezi předvídatelnou reakcí a snadností návrhu bude nepostradatelné.
    Ale opravdu se před tím prosím naučte s normálním modelem.

  • 24. 3. 2013 13:00

    joe (neregistrovaný)

    Co bude následovat příště?

    Jak sestavit laser na řezání oceli nebo jaderný reaktor?

    Doufám, že se tím někdo z mojich sousedů nenechal inspirovat.

    Při pomyšlení, že tohle bude testovat parta fakanů z okolí, ozbrojených prachy a kameny mě mrazí v zádech.

    To bude usekaných prstů, řezných zranění, trvale poškozených očí...

    Tenhle člověk neumí zapojit tranzistor, jak chce něco řídit "vysílačkou", probůh ?

  • 24. 3. 2013 16:00

    Adam Štrauch

    Ve světe, kde se krade a přepadává pro pár stovek a jezdí se s několika tunovými auty pod vlivem všemožných chemikálií, berete jako největší ohrožení svého života kvadrokoptéru, kterou jste nikdy neviděl a která se vlastní silou nezvedla ne o víc než pár centimetrů? Opravdu? Opravdu vidíte svět jen jako ulici před vaším domem/bytem/stanem?

    Hodně diskutujících (všimněte si, že nepíši "všichni") si našlo zástupný důvod, proč bych se do podobného projektu neměl pouštět, resp. proč bych ho měl ihned ukončit. Vy jste nějakým způsobem vydedukoval, že neumím zapojit tranzistor (kromě toho, že to nesouvisí s tématem, tak to není pravda), jiní poukázali na můj "nízký" věk (který neznají) a další si vystačili s pouhým zveličováním faktů (1 kW motor jako ženská pěstička, 2 kg model, 14k otáček za minutu, ..). Je to omezené myšlení lidí, kteří si vytvořili názor a snaží se ho naroubovat na článek.

    Víte, tohle je vývoj mé kvadrokoptéry, která nebude určena k vraždění a mrzačení lidí. Vývoj má svá rizika, kterých si sem vědom, přijímám je a dělám vše pro to, abych je minimalizoval. K tomu jsem se o všem rozhodl psát a dokud mi IInfo neřekne abych přestal, psát o něm budu bez ohledu na názory v diskusi. Pokud tedy máte obavy o svou bezpečnost, směrujte je někam výš, ale doporučuji vám, abyste si předtím připravil něco lepší než pár prázdných vět.

  • 24. 3. 2013 17:55

    dandys (neregistrovaný)

    Přesně tak, co se týče bezpečnosti, přijdou mi zdejší příspěvky tak trochu přehnané. Stavíš přecijen kvadrokoptéru trochu jiné kategorie, než je tahle: http://www.youtube.com/watch?v=SNPJMk2fgJU :)

    Ano, dovedu si představit, že za jistých extrémních podmínek by ti vrtule dovedla uříznout prst, ale v drtivé většině případů dojde spíš k řeznému zranění, které spraví pár stehů. Na rcgroups.com je krásné vlákno, kde je těch zranění způsobených multirotor strojem možné vidět desítky a desítky a jejjich rozsah je takový, jaký uvadím (kromě uříznutého prstu).

    Samozřejmě, že je dobré přistupovat k tomu s rozumem a vědomím, že když tě to trefí, tak tě to bude hodně bolet, ale aby se při každém testu sundávali vrtule, to je přece totální kravina :-) Můj oblíbený způsob testu, když jsem v úplně počáteční fázi vývoje ladil, jestli stabilizace správně zabírá, byl ten, že jsem vzal kvadrikoptéru a držel jsem jí rukama puštěnou nad hlavou - krásně tak přímo cítíš, jestli všechny síly působí tím správným směrem a jak se s tebou ten stroj pere :-) Není to nic, co bys neudržel (a to mám větší stroj, než plánuješ stavět ty).. Opatrnost ano, ale nedělat z toho kovbojku proboha..

  • 25. 3. 2013 19:37

    noname (neregistrovaný)

    Nenechte se zviklat a klidně stavte a když se podělíte, bude to fajn. Se tady spousta lidí ohání bezpečností a přitom
    v "klidu" třeba jezdí autem, kde kolem nich lítají stovky ale opravdu jinak nebezpečných věcí - jiný auta myslím :-) Ale strašit budou vrtulkou :-)
    Sám jsem modelář a opatrnost je vždy na místě, ale panika , co tu proběhla,
    je trochu moc ...

  • 26. 3. 2013 9:50

    Ondrej (neregistrovaný)

    Souhlasim s vami, panika, ktera tu probehla neni na miste, ale sam jsem modelar, povolanim strojar. Neni tedz teyke spocitat, ye 500Gramu y vzskz nekolika metru yabije cloveka. Pokud to navic ma vrtuli o prumeru 125mm a 14000otacek, tak se konec vrtule pohzbuje rzchlosti 328km/h. Opravdu chcete abz vas to trefilo. Navic, kdzy yminujete auto, tak auto vetsinou jeydi po ceste, yatimco takovzto copter vas muye trefit, kdzy sedite na yahrade, protoye majitel chce yrovna jen doladit PID regulator, coy je prece drobnost, se kterou nema cenu se obteyovat nekde na poli. Omlouvam se ya ton, ale y nekterzch prispevku jde mray po yadech.

  • 28. 3. 2013 0:34

    noname (neregistrovaný)

    no ja, používáte nůž ke krájení chleba ?
    To jste ale vážně hazardér, takovej nůž, věc každodenní potřeby,je pro Vás asi tak 10 ^9 (pálím od boku, neanalyzovat) nebezpečnější věc oproti nebezpečí od neukázněné qadrokoptéry .
    :-) Chápete ?

  • 30. 3. 2013 0:46

    Mikuláš T. (neregistrovaný)

    Takové auto má bezpečnostní pásy, kolem Vás je kopec prvků pasivní bezpečnosti. A i ten nůž na krájení chleba se nepohybuje rychlostí 200m/s. Ale jo, když tá vrtule přesekne někomu tepnu nebo hrtan, pár stehů to spraví, že jo?