Tak slang nevím... Zkuste se podívat do nějakáho katalogu, datasheetu.
Jinak pokud máme slovíčkařit, tak gyro, které je na mysli, se docela zásadně liší od původního významu/principu gyroskopu, protože měří úhlovou rychlost, což je ale pro stabilizaci letu naopak výhodné. Na druhou stranu pokud chceme znát přesnou orientaci (což při autonomním řízení chceme) a nemáme opravdu hodně profi elektronický gyroskop, je nezbytné data z gyroskopu fúzovat s dalšími senzory - především akcelerometrem, případně kompasem nebo GPS, pokud požadujeme i azimut.
Gyro je proste gyro. Rikaji tomu tak vsichni, a je to tak pojmenovano i v obchodech. Jinak u copter jsou gyra obvykle soucasti ridici desky, kterou tady nahrazuje Arduion, ktere pochopitelne zadne gyro nema.
Rekneme ze gyroskop je neco trochu jineho, i kdyz to plni dost podobnou funkci. V gyru se nic netoci, jen urcuje vodorovnou polohu ve dvou osach.
Gyro (myšleno elektronické gyro) neurčuje vodorovnou polohu, ale "pouze" měří úhlovou rychlost. K udržení vodorovné polohy se používá akcelerometr. Gyro se používá ke stabilizaci orientace stroje, ve smyslu rychlého potlačení rušivých vlivů, nikoli k dlouhodobému udržení stejné orientace v porostoru.
Např. u vrtulníků se používá jedno gyro ve svislé ose k potlačení bočního větru a stabilizaci azimutu. (Což zrovna, jak vidno, s vodorovnou polohou vůbec nesouvisí.)