Rozumím Tvému stanovisku. Někteří ale mají - bohužel - tu smůlu, že pracují v podniku, kde zákazník/klient je až na prvním místě a platí, že "náš zákazník, náš pán". A pokud zákazník z jakéhokoliv důvodu, byť by to měla být třeba jeho vlastní hloupost, odesílá přílohy jako MS TNEF, je na nás, jako dodavateli, abychom mu vyhověli. Protože zákazník je ten kdo nás živí a my chceme jeho prachy. A když budeme dělat obstrukce, rád si tu službu/zboží koupí od někoho jiného, kdo má vstřícnější IT, které si TNEF umí ošetřit. Může se nám takový stav věci klidně i nelíbit, ale taková je realita.
Ono je to potřeba správně podat. Pokud se jedná o našeho zákazníka a navíc jsme v roli nějakého IT dodavatele, potom je lepší zákazníka upozornit na to, že my si s tím poradíme, ale někdo jiný by nemusel (pro změnu jejich zákazníci) a že uvést to do "lepšího stavu" je otázka několika kliků v nastavení, rozhodně se tím nic nerozbije a naopak to může externí komunikaci usnadnit. Já vím, je to případ od případu, ale zrovna toto se dá celkem dobře obhájit, vyargumentovat a pokud na druhé straně nesedí nějakej mamlas, rád si to překliká.
No tak zrovna z pozice IT dodavatele bych se zákazníky snažil edukovat. To by ještě bylo fajn. Píšu spíš o dodavateli nějaké obecné komodity, služby nebo zboží, především retailovému zákazníkovi (ale ono to platí i o leckteré menší firmě). A tam právě může nastat nějaké to pnutí. Protože takový retailový zákazník býva zpravidla velmi náročný (přece platí těch pár stovek) a taky velmi tvrdohlavý (nám to se všema funguje, jste jediní komu ne -> problém je u vás). Nebo na druhé straně je naopak velká korporace, ideálně nějaká finanční instituce jako banka nebo pojišťovna. Tam mají většinou Outlook/Exchange a z pozice korporace se nebudou s nikým bavit. Chcete s náma dělat bussiness, tak se koukejte podle toho zařídit.
Zkrátka, chci říct, že mnohdy je lepší řídit se pravidlem, že "moudřejší ustoupí" a raděj hledat způsob jak si TNEF ošetřit, než důvod, proč TNEF nejde ošetřit. Ale jo, jde mi tenhle stav světa pěkně na nervy.