AAA tituly jako battlefield 4 na steambox teprve prijdou. posleze velke tituly na tomto enginu, nebo vcera ohlaseny tw rome 2. bude veselo a 'nextgen' konzole budou k smichu. tesim se. uz ted na lin. steamu hraju a propaguju ho. navic clovek z toho ma z kazde hry vetsi radost, kdyz je her mene...
Náhodou, když oznámili Project CARS pro Linux (Steam OS) tak jsem si teprve uvědomil, že Steam Machine bude brán opravdu vážně jako 3. konzole k dvojici Xbox a Playstation. Možná to jsou velké prognózy, ale Valve za ten rok opravdu provedlo revoluci, pokud jde o hraní na Linuxu.
Nevím proč, ale to oznámení od Slightly Mad Studios ve mě tu "naději" prohloubilo hodně. Do teď jsem si říkal, že se Steam Machines šlápli ve Valve vedle, ale když se člověk zamyslí, a uvědomí si, že nový Xbox a Playstation jsou vlastně už PC, tak když můžou uspět tyto konzole, proč ne (navíc modulární) Steam Machine? Já v to věřím, ruku do ohně bych za to nedal (prý to pálí), ale ani bych se nedivil, kdyby uspěli. A jako uživatel Linuxu a občasný pařan v to doufám.
nebudou, takto to nebude. steamos je grafická nadstavba normálního distra, v podstatě současný steam bigscreen. steamos zajistí, aby hry mohly běžet pro uživatele bez zásahu do systému.
např. alternativní grafické API je již slibováno v podobě mantle, který ochotně dělá AMD. takže není důvod ze strany Valve něco někomu diktovat.
1. Steam Machine je proti konzoli drahá. Konzole mohou mít dotovaný HW; u Steam Machine to nejde, protože by to bylo běžné dotované PC, a ve Valve by na tom silně prodělali.
2. Steam na Linuxu nenabízí příliš obsahu ve srovnání s konzolemi, natož se Steamem na Windows. Je to klasický kruh: málo zákazníků ==> malý zájem vývojářů ==> málo obsahu ==> málo zákazníků.
3. Chybí nějaká konkurenční výhoda, jakou je u Xboxu Kinect.
4. Pro konzole i Windows se lépe vyvíjí, na konzole s fixním HW se také dá daleko lépe optimalizovat.
Já tam zase vidím ty výhody.
1. Steam Machine je modulární, takže možná je dražší než "normální" konzole, ale zase ho nemusím vyhodit na konci života komplet, můžu ho za relativně nízkou cenu docela dlouho udržovat při životě.
2. Zatím ano, ale Steam OS, respektive Steam Machine jsou vlastně totéž co dnes Playstation 4 a Xbox One (prostě PC). Vznik nového obsahu není problém.
3. Jestli je Kinect výhoda nechám k posouzení na každém. Já neznám ze svého okolí nikoho, kdo by tohleto chtěl a to i já jsem vlastníkem Xboxu 360.
4. Do diskuse, že se na Windows lépe vyvíjí, nejdu, obzvlášť ne s tebou, tomu jistě rozumíš (máš holt jistou pověst fanatika a na to já nemám nervy, čas a hlavně chuť). Fixní HW je sice fajn, ale ten nemáš ani na těch svých Windows a Steam Machines jsou přeci jen pořád (o hodně) menší množina HW než jaká se používá na Windows.
Já ti to tady nebudu obhajovat, mě je to víceméně jedno. Steam Machines bych si nekoupil (osobně už žádnou konzoli, ten Xbox 360 v retrospektivě byly vyhozené prachy). Ale nic to nemění na tom, že Valve udělalo dost pro Linuxové uživatele už teď a proto mají mé sympatie. Jak očekávají, že uspějí se Steam Machines, opravdu nevím, já si osobně myslím (a to je tak vše, co momentálně můžu, myslet si), že nějaká šance je. Páky na to mají, viz zrovna ten Project CARS (extending an existing partnership with Steam).
1. Jenže na konzole s fixním HW se daleko lépe optimalizuje, takže si na 8 let starém Xboxu 360 zahrajete i nejnovější GTA V.
2. Vznik nového obsahu je otázkou motivace vydavatelů. A ti se do Linuxu asi moc nepohrnou.
3. Vy možná nikoho takového neznáte. Dovolím si citaci: According to independent research, no other consumer electronics device sold faster within a 60-day time span, which is an incredible achievement considering the strength of the sector.
http://mashable.com/2011/03/09/kinect-10-million/
4. Konzole mají fixní HW, a je to velká výhoda. Windows fixní HW nemají, ale zase mají daleko víc obsahu, než Steam OS.
Steam Machine bych si také nekoupil. Xbox One možná ano, ale radši bych Kinect k PC, pokud pro něj budou hry.
Valve je uzavřená firma, která neposkytuje ani informace o tržbách a procentu které bere z prodejů her, a přináší vám na Linux DRM. Celkem mě překvapuje, že to zdejší uživatelé Linuxu vidí pozitivně.
> Dovolím si citaci: According to independent research, no other consumer electronics device sold faster within a 60-day time span, which is an incredible achievement considering the strength of the sector.
A prave take iste mnozstvo sa predalo za dalsie tri roky az dodnes. Clovek lahko necha strhnut davom :p
Mimochodom, existuje dovod, preco sa pod clankom o Steam konzole rozobera Kinect?
1. A proto mám PC. Skříň se zdrojem přežije 2-3 upgrady. A board upgraduji na střídačku s GPU. Konzole je sice levnější, ale na kratší dobu a pak k ničemu není.
2. Ve stejné pozicy byly konzole když začínaly.
3. Dcera studuje FEL a zkoušeli k něčemu použít Kinect. K ničemu. Mimochodem to často ohlásilo jednoho člověka/ducha navíc. Děsivé. Jak to vůbec mohou u té konzole nějak funkčně používat ?
4. No to už je opravdu jen a pouze váš názor, že pro Windows se vyvíjí lépe. :p S unifikovaným HW souhlasím. Proto také je Apple tak úspěšný jak je.. :)
Tak to jsi asi nikdy nikdy nepracoval s Kinectem, a už vůbec ne na nižší úrovni, tj .zpracování přímo hloubkové mapy a ne používání např. detekce kostry z knihovny. Problémem kinektu zdaleka není rozlišení hloubkové mapy, ale bordel v ní. V mapě jsou prázdná místa a často i různé nečekané odrazy.
3. Původní Kinect je celkem citlivý na osvětlení, na rozdíl od toho nového, který pracuje i v úplné tmě. Pokud vaše dcera viděla ducha na Kinectu :), tak asi dělala něco špatně. Bez oficiálního SDK získáte jen viditelný a hloubkový obraz, a musíte v SW ošetřit paralaxu (kamera viditelného světla a hloubková kamera jsou cca 20cm od sebe). V oficiálním API MS provádí redukci šumu, řeší paralaxu, a poskytuje drátový model kostry uživatele. Nový Kinect má daleko lepší rozlišení, pracuje i v úplné tmě a při změnách osvětlení, trackuje i polohu kloubů, napětí svalů, sílu úderu, rozezná uživatele a jeho gamepad, sleduje jestli koukáte na TV, popisuje emoce podle výrazu obličeje a měří tep; všechno to umí až pro šest lidí na scéně. Přijde mi to jako dost dobrý upgrade technologie.
http://www.youtube.com/watch?v=j7GBUeHv_Ts#t=02m58s
Mrzi mne ze je to jen prachobycejna x86. Na druhou stranu pro steam je to prakticke a logicke rozhodnuti.
Vemte si ze bylo treba presvedit firmy ze je treba zacit vyvijet pro linux. Jeste presvedcovat na jinou hw platformu a mohli by se jit zahrabat. Sam vim jaky je problem bicem a obuskem presvedcit vyvojare jen aby prekopali stavajici kod na tu samou platformu jen protoze linuxovi prasisti zas predelali ABI.
myslím, že SteamOS je pro Linux přínosem. odpadá tím hlavní argument migrace z Windows, tedy že na Linuxu nejsou hry (tuxracera a TTD nepočítám).
Téměř jistě bude steamos grafická nadstavba normálního distra, kde však budou vyřešeny největší bolesti pro uživatele. například připojení konzolového ovladače do *ubuntu není vůbec BFU friendly, nemluvě o instalaci ovladačů, atd.
co se konzole týče, je naopak dobře, že to není nějaké exotické řešení (Cell v minulosti). nevýkonné "nextgen" konzole jsou též PC, takže je to ekvivalentní a ještě mnohem výkonnější, takže si zákazníka steambox získá.
digitální distribuce je opět kladem, protože kupování optických disků pro konzole je přežitek. Valve nabízí poměrně dost výhod, které mohou uživatele současných konzolí oslovit. hlavně je nebude nutit kupovat hry znovu, jak Sony a MS.
s příchodem Mantle se ulehčí vývoj na všechny hlavní platformy a portace her. důležité je taky to, že konzole nemá mít exkluzivity.
Minimálně pomůže nemalé množině lidí opustit windows. celkově mi to smysl dává a i když jsem velice příležitostný hráč, fandím této iniciativě.
Právě mne tahle blbost nasrala k nepříčetnosti, protože jsem jako čerstvý majitel originálky Skyrim V Legendary Edition nucený krabicové vydání hry registrovat na Steamu, se kterým ale nechci mít nic společného! Právě proto jsem hru koupil v krabici a ne pomocí toho svinstva jménem Steam!
Nechápu jak si vůbec autoři hry dovolí naroubovat originálku v krabicovém vydání do služby která nemá s původní hrou vlastně nic společného a jenom přeprodává stahovačům verzi hry bez krabice a dokonce za vyšší cenu, než kolik stojí krabicovka včetně všech dodatků!
Celé to chápu jako trestání lidí ochotných koupit si originál hru a přísahám že už to nikdy neudělám a pokud budu chtít něco hrát, tak na to použiju hru z tzv. ulož to edition!
Tu svoji originálku Skyrimu jdu vrátit prodejci jako nepoužitelnou hru!
To je jedno kdo to na tom svinstvu prodává, ale každopádně je to plivanec do tváře člověka který si koupí originálku hry co se hraje offline! Mám ji na notebook pro případ že budu mimo internet!
Když si koupím originálku, předpokládám že ji prostě u výrobce zaregistruju a hraju! A ne že budu kýmsi tlačený k registraci na nějaké polofunkční, nebo spíš víc nefunkční než funkční službě Steam, kterou nikdy nemíním používat! Prostě to nesnáším stejně jako Facebook na který si také z toho prostého důvodu nedělám registraci a nikdy ji tam dělat nebudu! A stejně to je tedy u toho Steamu!
Považuju to za opruz a tak to nemíním registrovat a pak pouštět do compu. A právě proto jsem si tu hru nekupoval od Steamu, ale volil jsem krabicovou verzi, u které jsem předpokládal že ji nainstaluju a potom zaregistruju u autorů hry, tedy u Bethesdy! No jak říkám, už si od nich nikdy nic nekoupím, protože jsou to obyčejný šmejdi pohrdající svými zákazníky!
To tedy není jedno, protože tady pliveš na Steam, jako by on mohl za to, že Bethesda využívá jeho služby k distribuci. Prostě si nevidíš do huby a bliješ hovadiny. Jestli Steam víc nefunguje než funguje, tak jsi jen potvrdil to, že jsi totálně mimo, nehledě na to, že Steam nevyžaduje být online, aby jsi na něm mohl hrát hry, takže opět, jsi úplně mimo.
S prominutím, jsi evidentně pako. A ještě to srovnávat s Facebookem, no to jsi ze sebe udělal úplného kripla. Normálně bych ti hádal věk tak maximálně 12.
ano internet je plny prispevkov, ze steam nejde, lebo okamzite ked robia update tak v prvej minute je zalozena diskusia, ze to nejde a za 5 minut tam je 1000 prispevkov. a kedze steam pouziva asi 50milionov ludi tak sa tato ne/popularita na vyhladavani prejavi...
a o tom skyrime, ze by to bolo pre toto?:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/browse/?appid=72850&browsesort=toprated
30x640=18420 pridavkov do hry
alebo pre toto?:
http://steamcommunity.com/app/72850
hromada navodov, rad a inych veci?
... osobne pouzivam steam uz asi 5 rokov a vsetky tie kecy, co tu spominate su strasne ubohy hate, bez akehokolvek opodstatnenia a znalosti toho o com hovorite, najubohejsie je, ze ani nechcete vediet ci mate pravdu... ak to nechcete pouzivat preto lebo nieco tak to nepouzivajte ...
ak mate potrebu niekoho ochranovat pred zlym steamom tak kludne, ale nie takymto stylom ... spravate sa ako inkvizitor nahanajuci carodejnice ...
Nevím o jediné výhodě kterou je registrace do služby o kterou člověk nestojí! Ostatně podmiňovat něco tím že je zákazníkovi vnucovaná nějaká další služba je proti zákonu! A Steam je virus, protože se ta mrdka rozleze po systému tak, že to nikdo nikdy neodinstaluje beze zbytku, pokud se toho chce zbavit!
1. Nemôžete mať všetko, určitej skupine ľudí (drvivej) to vyhovuje. Zákonné to bude, ak ju ten produkt ku svojej činnosti potrebuje. A minimálne k overeniu pravosti ho potrebuje... DRM, neDRM ľudia sú svine, a budú kradnúť aj keď to majú zadarmo. Nikto ešte nevymyslel spôsob ako oddeliť tých slušných od hajzlíkov. DRM v podobe akú mi núti steam mne vyhovuje. Na oplátku mi ponúka funkcie, ktoré považujem za veľmi užitočné. CS:GO - updaty, matchmaking, priateľov (hrávam so švédmi, litovcami, maďarmi, angličanmi a i, ...), to že tam nejaké DRM je, mám na háku.
2. To, že si výrobca zvolil Steam ako hlavný distribučný kanál, má asi pre neho určité výhody; napr. nemusí sa starať o distribúciu updatov, o spravovanie fór, úložiska pre rozšírenia a iné veci, ktoré časom, keď už hra nie je tak populárna tak stoja toľko, že podporu firma radšej zabalí.
3. o rozlezení stamu po systéme môžem povedať len toľko, že celý klient je v jednom adresári, po odinštalovaní tam niečo ostane a po zmazaní by mal byť fuč. Pár krát som to preinštalovával, ale nejako som to neskúmal. Skúsenosť mám len s windows. Podľa mňa to je ešte jeden s tých slušnejších programov. Čo ale viem, že niektoré hry si doinštalovávajú veci samé, takže ten bordel môže byť z nich...
Tohle mě fakt baví. SW má být open source (protože SW a sex je podle RMS lepší zdarma), nejlepší hra je Open Arena, DRM je div ne peklo... A najednou když Valve přinese pár indie a historických her na Linux, tak máte nějaké DRM na háku, za hry je normální platit, a zdrojáky vlastně nikdo nepotřebuje. Komunita je zjevně schopná prodat svá přesvědčení zatraceně levně ;)
No ano, za hry je normální platit a proto jsem tu hru normálně zaplatil českému prodejci v internetovém shopu. Ale po vložení DVD pořízených za 800 Kč do DVD jednotky v počítači jsem nucený k tomu, abych instaloval do vlastního PC program který tam mít nechci, tedy virus Steam. Jinak než se Steamem se hra nenainstaluje. Ale na to jsem nebyl nikde na krabici s DVD výrobcem upozorněný, protože bych tu hru jinak ani nekupoval! Nejsem blbec abych si dobrovolně zasvinil PC nějakým svinstvem horším než je DRM!
Já si třeba hru co není na steamu prostě nekoupím, prijde mi to archaický když se mi nic nestará o updaty, nemůzu i single hrát sociálně pomocí snadného sdílení materiálu ze hry a navíc skyrim má na steamu naprosto masivní uživatelský workshop a představa že ty addony budu hledat na netu kdesi ve mě budí hrůzu a rok 2001
Souhlasím s pojintou, s výrazivem už moc ne. A teď si vezmi, že to není jen Skyrim. Už dávno ne. Zkus si koupit téměř jakoukoliv hru a skoro určitě to bude jen klíč na steam. Možná bude fyzicky na médiu, ale aktivace vždy přes steam. Je to průser, lidi prostě myslí jinak než my...
Méně souhlasím s tím, že je to nefunkční krám. Mně funguje Steam velmi dobře, dokonce jsem tento víkend zjistil, že i na Playonlinux to funguje perfektně a tak nějak mám podezření, že jsem s Windows navždy skončil (ne díky Steamu, ale díky Playonlinux...).
Ale jak říkám, taky mě opravdu štve, že si koupím krabici s DVD a nakonec stejně musím lézt na Steam atd. Navíc kraviny, typu počítání, co kdy kde jak hrál, a vystavení statistik, atd. prostě nechci... Hraju s kamarádem dotu? Fajn, ať máme statistiky o dotě. Hraju si sám v klidu HoMaM? Fajn, je to moje věc a fakt nemíním poslouchat od dotařů, proč jsem radši nešel hrát dotu, atd. Prostě taky mě tohle sere, nejsi sám...
Jinak výhody tady jsou, všechny hry v knihovně, rychlé a snadné stažení odkudkoliv (když mám net), zrovna tenhle víkend se mi to hodilo:), atd. Ale radši bych se jich vzdal a jel po staru...
Ono to jde tak daleko, že se už i prodávají hry na DVD, kde na DVD je jen nějaký autorun, co otevře prohlížeč webu a přejde na stránku s registrací + stažením. Stačil by papírek, ale lidi jsou zvyklí na DVD. Že je na něm jen pár kb dat ani nepoznají. Aspoň se to dá vylisovat měsíce dopředu a výroba je tak levná.
A co kdyby si člověk koupil auto a ono by jezdilo jedině kdyby za volantem seděl Franta Vopička z Horní Dolní a ten by ještě musel mít trenky se srdíčkama, jinak by to nejelo ani s ním? Je těžké pochopit že když si koupím hru na DVD, sere mne že to chce instalovat svinstvo z Valve o které nemám nejmenší zájem? Proto jsem tu hru koupil na DVD. To jsem ji jinak mohl rovnou stáhnout ze Steamu, kdybych si tam tedy udělal account který tam mít nechci!