Vlákno názorů k článku Steam Machines nabírají zpoždění, Microsoft má důvod k radosti od lix - Dost hlupy clanok na urovni vidieckeho blogu. Mozno...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 6. 2014 22:59

    lix (neregistrovaný)

    Dost hlupy clanok na urovni vidieckeho blogu. Mozno by mal autor popremyslat a dat sa na vestenie z krystalovej gule. Celkovo je to napisane tak ako by to malo vyhovovat Laelovi (a jemu podobnym) a tym jeho dristom o tom ako je linux nevhodna platforma na hranie. Je to celkom sklamanie na taky portal akym je root.cz.
    Nikomu nenapadlo, ze prave Valve prispel k tomu aby sa podstatne vylepsili ovladace grafickych kariet z coho tazime uz dnes. Nvidia prakticky dobehla vykon ovladacov pod windows a na AMD sa este caka. Cele to zdrzanie moze byt len dobre aspon sa vyvoj dovedie do lepsieho stavu, kedze teraz to este nieje ready. Neviem co sa kto nad tym vzrusuje. Ved to nieje konzola typu xbox ktora je updatovana tak raz za 5 rokov (ak nie aj za dlhsiu dobu). Pokial sa na to Valve dobre pripravy tak moze urobit prielom. A ze sa k tomu dell neprida, to vobec nevadi. Videl som ten ich prototyp a za tu cenu co od toho chceli by som si kupil 2x PS4. Podstatou Steam Machine nie je HW ale platforma (sem pocitam aj ten ovladac) a ta musi dozriet. Vidim v tom ovela vacsi potencial nez v obmedzenych konzolach tak ako sa robia dnes. Tiez si treba uvedomit, ze Ackove tituly sa pre linux este len chystaju (zatial boli predstavovane iba po vystavach ale oficialne vonku este niesu) a vonku ich je iba zopar. Suma sumarum pockat je velmi dobry krok ale nechajme to na buducnost a nie na politicke vylevy proroka Laela.

  • 19. 6. 2014 23:26

    Ano (neregistrovaný)

    Klidne v to doufej dal, krom Indie plosinovek a studentskych pokusu o 3D tam toho moc nebude.

    Prulom az do nebe......nekdo si posklada trabanta ze stavebnice Merkur a pak se certi, ze na jeho auto ze stavebnice velke firmy nevyrabeji seriove pritlacna kridla, palubni desky a 12-ti valcove motory, pritom trh s trabanty ze stavebnice je obrovsky a vali se v nem miliardy dolaru, staci se pro ne shybnout. Prumerny modelar je milionar, ktery jen ceka aby mohl sve miliony utratit za tyto doplnky pro trabanta ze stavebnice a poradna draha auta si odmita koupit, protoze nejsou zarazena do systemu sdileni aut ve slunickovem svete.

  • 20. 6. 2014 0:10

    tdx (neregistrovaný)

    Myslím si něco dost podobného. A ty diskusní výpady Laelovy squadry bych nebral v potaz. Nejspíš jde o třetí krok - http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/m/mahatmagan103630.html Jen nějak někteří přehlédli, že není o co bojovat, protože ta bitva už dávno proběhla.

    Je to pořád dokolečka. Nejdřív, že Linux neumí česky, pak že nemá vyhlazovaná písma, pak pořádný GUI toolkit, pořádné ovladače grafiky, nepodporuje množství hw, nejsou na něm žádné hry, nejsou na něm AAA hry a blá blá blá blá, aniužnevímcoještě. Ty věci dnes všechny Linux má nebo se na něm postupně objevují. Dnes můžeme v přímém přenosu sledovat portaci velkých herních titulů. Sice dva tři roky starých, zato ale pořád hratelných a díky časovému odstupu od vydání i vyladěných. A na obzoru se objevují další, některé dokonce s datem vydání shodným s ostatními platformami. Mimochodem, řada dalších je s přehledem hratelných pod Wine.

  • 20. 6. 2014 3:21

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Jak to popisujete, není to pořád dokolečka, ale pořád něco. Samotná podpora českých znaků byla problematická minimálně v devadesátých letech. S vyhlazováním písma vás zachránily dvě věci: část patentů v roce 2010 vypršela, a zvýšilo se rozlišení monitorů. Free fonty jsou pořád mizerně hintované, subpixel rendering je pořád chráněný patenty, aplikace občas rendrují fonty každá jinak, ale už nejsou tak kritické věci. GUI toolkit není problém - problém je mrtvola jménem X11, řešení tisku a schizma X11/Wayland/Mir (aneb nemohou se autoři Linuxu alespoň tom vlastním malém písečku vzájemně méně mlátit hrabičkami po hlavách?). Ovladače grafiky jsou pořád mizerné, zvlášť ty otevřené; pokud jde o výkon, zkoušíte ho na tak starých hrách, že srovnání s Windows postrádá smysl. Podpora HW je pořád tragická, a koupě HW pro Linux je pořád stejná sázka do loterie. Her sice máte celých 500, ale většinou vykopávek a indie kousků. Další se jistě objeví - otázka je v jakém množství, kvalitě a s jakým zpožděním. Navíc pokud zůstane zastoupení Linuxu na desktopu jaké je, tak to odradí i těch pár nyní optimistických vývojářů. Wine neumí DirectX 11, na podpoře DirectX 10 se pracuje... a MS zřejmě dříve uvede DirectX 12. Nezapomeňte také na distra vydávaná tak často že jsou to věčné bety, problémy s výdrží notebooků na baterky, problémy s usínáním/hibernací a (hlavně) probouzením, kernel a drivery tak "kvalitní" že čas od času rovnou bricknou HW...

    Když zmiňujete pokrok Linuxu, tak samozřejmě musím souhlasit, že je jasně znatelný. Dovolím si ale citovat Lewise Carrolla: Now, here, you see, it takes all the running you can do, to keep in the same place. If you want to get somewhere else, you must run at least twice as fast as that!

  • 20. 6. 2014 0:10

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    V čem očekáváte, že se situace řekněme za rok zlepší? Xbox One i PS 4 budou mít větší instalovanou základnu, Xbox 360 a PS 3 budou za babku. Navíc Microsoft i SONY nabízejí indie vývojářům vstup na konzolový trh.

    Ad Nvidia prakticky dobehla vykon ovladacov pod windows - testováno na starých hrách, takže to asi moc nevypovídá.

    Ad videl som ten ich prototyp a za tu cenu co od toho chceli by som si kupil 2x PS4 - konzole mají relativně slabý HW, navíc je výrobci (nejspíš nadále) dotují. To že slušné herní PC vyjde na několikanásobek ceny konzole můžete čekat i v budoucnu.

    BTW nechápu vaše rozezlení nad tím, že článek nemá vhodný "politický" podtext. Autor by sice mohl psát, že jde o drobné nevýrazné zpoždění a budoucnost vypadá skvěle... ale to by si lhal do kapsy.

  • 20. 6. 2014 7:17

    lix (neregistrovaný)

    V tom o com som uz pisal, platforma este nieje uplne pripravena. Ono da sa to pouzivat uz teraz ale niektore tituly nie su oficialne vonku a ovladace AMD este niesu uplne ok. Za ten rok je tiez mozne preportovat viac hier nez je dnes.
    A nikde som nepisal, ze tieto ovladace, ktore sa uz zkvalitnili su testovane na starsich hrach. To pisete vy. Ja pisem o testoch na vykonnostnych benchmarkoch, kde nvidia uz slusne dotiahla naskok win ovladacov a su uz vykonovo prakticky na jednej urovni.

    Suhlasim, ze konzole maju slabsi hw a tam vidim aj ich nevyhodu. Je to proste uzavreta krabicka, ktorej obsah za meni tak raz za dlhych x rokov a aj ked vydaju novu je hned zastarala. Kedysi to malo svoj dovod ale ten uz pominul. Dnes je vyhodnejsie prevadzkovat platformu ne vyrabat a dotovat hw. Ved aj preto M$ dovolil dellu vytvorit taky stroj. Vobec by som nebol prekvapeny keby sa rohodli xbox uz nevyrabat ale ponukli platformu na hranie hier.

    Co sa tyka clanku, tak ten je pisany na urovni autorovych subjektivnych pocitov a rad pouziva slova relativity pry, mozno,... (ako moja babka pri klebetach v kostole). To si moze dovolit pisat na svojom blogu a nie ako oficialny clanok na tomto portaly. Takym sposobom moze kludne opisovat martansku invaziu na Zemi a zhruba taku kvalitu tomu clanku aj pripisujem. Mozno by mal autor zacat pisat tieto jeho konspiracne teorie do nejakeho bulvaru a Lael moze pod take clanky diskusne prispievat , potom to bude OK.

  • 20. 6. 2014 18:53

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad ja pisem o testoch na vykonnostnych benchmarkoch, kde nvidia uz slusne dotiahla naskok win ovladacov a su uz vykonovo prakticky na jednej urovni - tak se koukněte, na čem se testovalo. OpenArena a podobné vykopávky. Navíc například v Metro: Last Light chybí na Linuxu (i MacOS) tessellation, volumetric lighting a některé další efekty. To pak můžete srovnávat frame rate jak chcete :). Další problém je v tom, že hry pro Windows jsou psané převážně v DirectX, a testy srovnávají výkon v OpenGL, pro jehož optimalizaci ve Windows jaksi neexistuje důvod.
    http://www.root.cz/zpravicky/linuxove-graficke-ovladace-dohani-ty-pro-windows/

    Slabší HW konzolí je samozřejmě nevýhoda. Jenže jejich stálá HW konfigurace je naopak velikou výhodou pro optimalizaci, QA a podporu. PC navíc za dobu mezi vydáním dvou konzolí také musíte upgradovat, a zpravidla vám při upgradu zbude leda zdroj a case. Paměti jsou starého typu a jsou drahé ve srovnání s novými (DDR2 vs DDR3, brzo přijde totéž s DDR4), nový CPU vyžaduje nový board, grafickou kartu stejně musíte vyměnit, disky jsou už pomalé a mají směšně nízkou kapacitu, zdroje jsou efektivnější a mají nové konektory pro grafické karty... a ten case stojí pár korun. U mě to pravidelně končí zachováním jednoho disku a výměnou celého stroje.

    Ad to si moze dovolit pisat na svojom blogu a nie ako oficialny clanok na tomto portaly - "oficiální" články na rootu jsou plné faktických i pravopisných chyb, špatných překladů a zbožných přání. Z tohoto pohledu je článek minimálně na zdejší průměrné úrovni. Spíš lepší, protože si autor alespoň nelže do kapsy.

  • 21. 6. 2014 0:38

    lix (neregistrovaný)

    Pre vas su to vykopavky ale da sa na tom porovnavat a vysledok je jasny a aj na konci testov chvalia pokrok nvidie na com, si trufnem povedat, ze ma zasluhu aj Valve. Naproti tomu porovnavat Metro: Last night, ktore dost slabym portom pod linux a pisat ze nema tu a tu feature je zcestne. Tam je na vine vyrobca hry.
    Co sa tyka directx to je jasne, tam sa neda nic porovnat kedze je to uzavreta vec M$.
    Co sa tyka konzoli tak prave ich uzavretost je problem. Urcite radsej privitam kupit si box kde mozem napr. vymenit hdd za ssd a tym podstatne zvysit vykon a nekupovat zbytocne dalsiu krabicu. Ja vyzdy upgradujem pc po komponentoch a tak nemam problem mat vykonne pc aj po 7 rokoch, kde by som si uz musel kupit novu konzolu.

    Praveze na tomto clanku si autor klame do kapsy, pretoze iba konspiruje a hada. Proste ide o ciste klebety.

  • 22. 6. 2014 17:01

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Pro hráče je zajímavější výsledek v dnešních hrách, které proti takové OpenAreně mají spoustu grafických efektů navíc. Jestli má OpenArena 300 fps nebo 301 fps, to je naopak celkem jedno.
    Metro: Last Light je příkladem toho, že i kdybyste srovnával na novější hře, tak by srovnání frame rate nemělo vypovídací hodnotu, protože na Linux rendrujete něco jiného (a jednoduššího) než ve Windows. Důvodů absence některých efektů na Linuxu může být víc. Možná drivery pro Linux nepodporují nějaké extensions, nebo mají bugy. Případně je podobný problém na MacOS X, protože tamní port Metro: Last Light pokud vím také jede pod OpenGL.

    Ohledně konzolí to vidíme podobně - XBox 360 mám jen kvůli Kinectu (který sice dneska můžu mít pod Windows, ale nevím o jediné hře s jeho podporou). Ovšem uživatel-spotřebitel to vidí trochu jinak.

    Ad autor klame do kapsy, pretoze iba konspiruje a hada - autor se snaží interpretovat fakta, což se v komentářích dělá.

  • 25. 6. 2014 23:56

    Přezdívka: (neregistrovaný)

    Metro:LL je odfláknutý port na úrovni Witchera 2.
    Pochybuji, že by Nvidia stále po 4 letech podpory OpenGL 4.x měla zabugovanou implementaci tessellace v driverech pro Linux.

  • 26. 6. 2014 2:49

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Nevím kde byl problém. Ale hra by měla fungovat i s drivery AMD a Intel. Tady se píše, že s AMD byl trochu problém:
    http://steamcommunity.com/games/MetroVideoGame/announcements/detail/1841138399631172025

    A pak je tu samozřejmě Mesa:
    https://bugs.freedesktop.org/show_bug.cgi?id=71870