Steam Controller je samozřejmě problematický, reakce recenzentů byly v nejlepším případě smíšené.
Článek také správně podotýká, že dostupnost her pro Linux není nic moc. Pět set kousků zní dobře, ale je mezi nimi minimum těch opravdu atraktivních. Staré hry a indie hříčky fakt díru do světa neudělají. Zvlášť v situaci, kdy Sony i Microsoft nabízejí malým vývojářům vstup na platformy PS4 a XBox One.
A dodal bych, že vidím ještě jeden základní problém Steam Machines: nemají co nabídnout. Proti konzolím by byly drahé a špatně optimalizované, plus bez dostatku áčkových her. Proti počítači s Windows by byly levnější jen o cenu OEM licence Windows, ale zato s daleko menší dostupností her. Jak potom chce Valve zákazníky přesvědčit, aby do takového produktu šli?
Valve hlavne potreboval, aby ho M$ nevysachoval z hry (exkluzivnou distribuciou softu pre Windoze cez majkrosroti obchod, ci inou fintou umoznenou dominantnym postavenim na desktopoch). A tento (podla mna primarny) ciel sa pravdepodobne podari splnit, aj keby sa nakoniec nepredal ani jeden kus Steam Machine.
A linuxaci maju Steam pre linux ako maly bonus :-D