Protoze kvalitni filmy, serialy, dokumenty vam umozni znovu do urcite miry prozit znovu emoce a najit v nich to co jste pri prvnim shlednuti nevideli. V ruznych obdobich zivota je muzete oprit o ruzne zivotni zkusenosti a najit v nich jine veci nez kdyz jste je videl poprve. Pokud se rozrostete jako rodina tak pro vase deti a deti deti jsou to nove veci.
Mam treba na BD serial Avatar last airbender ktery se snad u nas pred 2015 nikdy nevysilal (ten puvodni, ne ty slataniny potom). Jelikoz TV nemam snad uz 25 let a neplatim koncesionarsky poplatek tak streamy/media jsou pro mne jediny legalni zdroj.
Decka se rada koukala jak mala tak velka. A ten serial oslovi i dospele. I francouzske audio jsme pozdeji upotrebili pro studijni duvody.
Tolik k filozoficke otazce.
Já jsem hlavně zvědavý, jak ty licence vyřeší až se budou platit poplatky i za zařízení umožňující sledování na Internetu.
Protože teď mají v iVysílání u poloviny pořadů napsáno, že nemají licenci pro vysílání po síti.
A co jsem poslouchal nějaký podcast, tak s tím pro Internet nyní mají problém.
Ale nejspíš to zdůvodní tím, že ty poplatky jsou za možnost sledovat "Události".
Stále stejně. ČT tu licenci prostě nemá a nebude ji mít ani dál. Na tom nějaký zákon o poplatcích nic nezmění.
A nemá ji, mimochodem, ani na část vlastní tvorby. Teď nedávno jsem se bavil s lidmi z iVysílání a říkali, že přes internet nemohou vysílat ani třeba Krkonošské pohádky (jakkoliv to tedy není žádné veledílo) protože i přes to, že je to jejich tvorba, když se tehdy uzavíraly smlouvy s kostýmními výtvarníky, nikdo s žádným internetem nepřekvapivě nepočítal jenomže jsou napsané tak, že přes internet je streamovat nelze a dědicové nejsou k sehnání.
On ten termín pro internet
je sám o sobě poněkud na vodě, protože je potřeba rozlišit dva naprosto rozdílné způsoby distribuce:
IPTV - to by mělo být považované za vysílání, zejména, probíhá-li v lineární podobě,
VoD - tam už potřebujete extra licenci.
Jenže celé to stojí na tom, že právní systém kolem udělování licencí vznikal v dobách, kdy nějaký internet nebyl ani v plánu, takže se s ním nepočítá, případně se neberou do úvahy jeho technické vlastnosti.
Problém je, že majitelé práv si stále myslí, že nad distribucí mají plnou kontrolu, protože to je podle zákona, zatímco technicky vzato ji nemají.
Zatím si myslí, že se technika a technologie přizpůsobí paragrafům. Ale jednou jim dojde, že to musí být naopak.
Oprava roku.
Wiki má staré informace:-(
https://copyrightlately.com/public-domain-day-2024/
29. 3. 2025, 20:27 editováno autorem komentáře
Měla by. A takyže je. I když teď nevím, jaké právo se na to vztahuje. Podle českého je autorem díla režisér a práva platí 70 let po smrti autora, tedy jeho. Jenomže to platí obecně; do toho ještě vstupují další smlouvy s autory dalších částí díla, dílo odvozené (včetně digitálního vyčištění, změn střihu atd.) je novým dílem a tak dál.