IBM System/370 je 32-bitovy, nikoli 128-bitovy. Itanium by slo nazvat castecne 128-bitovym, protoze jeho instrukce maji 128 bitu. A floating-point registry take.
V tom nejdůležitějším aspektu, což je adresový prostor, nebyl IBM System/370 32bitový, ale 31bitový (a nepíše se tam spojovník). A to až pozdější XA řada, původně měl dokonce jen 24bitové adresy.
To ja samozrejme moc dobre vim, kdyz programuji mainframy. :) Ale to neni to podstatne - i System/360 byl 32-bitovy procesor, ackoli mel 24-bitove adresovani. "Bitovost" procesoru delaji sirky sbernic (externich a internich) a tedy obvykle sirky registru.
No, jestli se počítají i herní konzole, tak v PS2 by měl být 128 bitový procesor Emotion Engine s taktem 300MHz. I Nintendo se může od roku 1999 pochlubit 128-bitovým procesorem na 400MHz s označením Gekko.
A v grafických kartách se používají i 256 bitové procesory, třeba NVidia s ním přišla už v roce 1999 - NVIDIA GeForce 256. A dnes už "mrtvá" Matrox Parhelia měla dokonce 512 bitový procesor.
No, tak pokud bychom to počítali jako u těch grafických karet, tak Core 2 Duo bude minimálně 768bitový procesor. :-) A ten Emotion Engine je 128bitový asi tak jako každý dnešní x86 procesor se SSE. :-)