Vlákno názorů k článku Tvoříme trojrozměrné scény v jazyce VRML 2 od DRracer - Podle meho nazoru je na VRML97/VRML2 nejzajimavejsi moznost...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 11. 2007 13:03

    DRracer (neregistrovaný)
    Podle meho nazoru je na VRML97/VRML2 nejzajimavejsi moznost prototypovani casti scen a jejich nasledne pouzivani/instanciace. V kombinaci se skriptovanim lze vytvaret celkem komplexni a samostatne fungujici komponenty.
    Bohuzel mechanizmus prototypovani je temer nepodporovanym prvkem v importerech a exporterech, protoze prototypy obvykle nelze namapovat na nejake nativni datove struktury interaktivnich 3d editoru tak, aby se zpetne daly do VRML2 ulozit bez ztraty funkcnosti.

    S tim souvisi otazka: existuje pod Linuxem VRML2 browser, ktery umi normu aspon tak, jako Cortona 4x nebo Blaxxun 5x? Jinymi slovy - jestli prezije slozitejsi prototypy?
    Octaga player se tomu blizi, ale rozhodne to neni ono.
  • 15. 11. 2007 13:52

    Pavel Tisnovsky (neregistrovaný)
    Obavam se, ze takovy produkt jako open source nenajdete (mozna existuje nejaky projekt z univerzit?), vetsina VRML2 prohlizecu ale i 3d editoru spoustu dalsich informaci proste odrizne. I kdyz je to zajimave, protoze by si mohly drzet alespon informaci o id objektu (pokud jsou objekty pojmenovany) a pri exportu to opet propojit.
  • 15. 11. 2007 20:01

    ufak (neregistrovaný)
    Ano, jak uz jsem psal: editory ze vseho vyrobi IndexedFaceSet, IndexedStripArray apod.
    Nejake Extrusion nebo ElevationGrid vynechaji.