Férové by bylo, kdyby si uživatel sám mohl nastavit omezení výkonu, přičemž by se mu ukazovala Jabkem doporučená hodnota. I třeba že by tato hodnota byla jako výchozí, a při změně by ho to upozornilo, že může způsobit nestabilitu.
Inženýrské řešení by bylo omezovat výkon podle sledování napájecího napětí, a ne podle stáří baterie krát bulharská konstanta.
Ale tohle je hnus fialovej.
Uživatel nemá být tahán před taková rozhodnutí, jako je omezování výkonu. To možná nějaký nadšenec, který má čas si hrát s technikou. Ostatní potřebují mluvící kost a zobrazovací placku, která nějak magicky funguje, a nezajímá se, jestli uvnitř jsou tranzistory, polovodiče, celovodiče, nebo milion malých trpaslíků.
Co to tady meleš za kraviny, TVL? Netahej sem auta, řeč je o něčem jiným. Nevidím důvod, proč by nastavení výkonu vs. výdrže mělo být dostupno jen servisu. To je pitomost. Někdo dá přednost raději výkonu i za cenu častějšího nabíjení, jiný zas radši bude šetřit, protože mu o výkon tolik nejde.
Tak hlavně u auta, když z nějakého důvodu to sníží výkon, tak se rozsvítí kontrolka nebo napíše aby s tím majitel zajel do servisu.
Neviděl bych problém v tom, co apple udělal technicky. Ale stačila hláška po zapnutí/dobití stylu "Máš slabou baterii, snižuji max. výkon" a bylo by to správně i morálně.
Silhavej, to ze ty ses negramotnej neznamena ze vsichni ... kazdy soudoby auto ma CAN a kazdej s mozkem si muze koupit prevodnik na USBcko. SW je po netu ke stazeni hromada, a daj se pres to nastavovat i veci, o kterych ani v autorizaku nemaj paru ze tam sou (oni teda casto ani netusej, kdy ze by to melo mit motor).