Vectoring na Slovensku už beží. Myslel som, že u vás je to samozrejmosť už niekoľko rokov.
http://www.zive.sk/clanok/113486/telekom-vyrazne-zrychluje-vdsl-internet-az-80-mbit-s-dalsie-plany
BTW: root tvrdil, že zrušil reklamu a prešiel na dobrovoľné príspevky, prečo mi potom vyskakuje okno, že mám blokovač reklamy? Veď reklama tu už nie je. Alebo tie dobrovoľné príspevky nakoniec nie sú dostatočné a reklama bola opäť spustená? Prečo neprejdete na akceptovateľnú reklamu? Neboli by ste blokovaní Adblockom a nevyskakovali by tu tie otravné okná.
Root reklamu nezrušil a zrušit nemůže, protože přes donační systém pořád tvoří reklama naprosto majoritní příjem serveru. Přispěvatelé ale mají reklamy vypnuté jako odměnu za přímou podporu serveru.
Proč nemůžeme přejít na reklamu diktovanou AdBlockem je jasné – protože na ni musí přejít zadavatelé reklamy. Ti reklamu tvoří a dají nám peníze za její zobrazení. Pokud my takovou reklamu odmítneme, odmítneme tím i peníze, které potřebujeme. My nejsme ti, kdo si tu diktuje podmínky. Bohužel.
"My nejsme ti, kdo si tu diktuje podmínky"
To je škoda, protože, a řešilo se to tu nedávno u nějaké zprávičky, můj názor byl, že Vy, jako server/web/ ... by jste měli dostávat zaplaceno za reklamu, na kterou poskytnete místo a odešlete link, js atd. Tak jako noviny, bilboardy, televize ..... A jak toho dosáhnout? Co založit nějaké združení českých webařů a vyjednávat kolektivně? Kolektivní vyjednávání dává určitou sílu a jako mohli by jste v celé republice uspořádat třeba "Den bez reklam" - něco jako stávka. Nepřemýšleli jste o něčem takovém, aby se ty "obchodní stavy" trošku vyrovnaly? Však odbory má kde kdo a už myslím ani v minulém století to "na západě" nerozháněli policisti :-)
Přesně taková organizace už mnoho let existuje a jmenuje se SPIR. Dokonce Internet Info bylo u založení a lidé z našeho vedení jsou dlouhodobě ve vedení SPIR. Výsledkem je třeba kodex, podle kterého na webech není zvuková reklama a podobně.
Aha, tak to je zajímavé a stará se SPIR také o nějakou kolektivní smlouvu, která by sloužila jako muster a zlepšovala kolektivně pozici webů při distribuci reklamy?
Protože pragmaticky vzato, vy svou práci odvedete ale distributor reklamy na Vás v podstatě přenáší riziko svého podnikání ... a to je protireakce subjektů, kterým je reklama distribuována.