K těm 3D formátům - zamřelé, zastaralé odkazy na literaturu. Nebyly by pro čtenáře zajímavější živé formáty? Stačí se podívat na importy/exporty v blenderu. Více lidí bude asi zajímat 3d formát používany v unrealu a desítkách dalších her, než nějaký akademický deset let starý a nepoužívaný "standard"
On mozna ten deset let stary standard bude standardem i za dalsich deset let, zatimco kde bude unreal? Chcete popis 3D scen z Doomu ci Duka3D - zastarale, IMHO nezajimave.
Nebo od se STL, DXF apod. uz nepouziva? Vzdyt s tim druhym aktivne (skoro kazdy den) pracujeme.
Nemel jsem sice na mysli zrovna STL a DXF, ale i tak - 3D neni jen autocad.
Wavefront .obj nebo md2 nebo md3 pouzivaji tucty programu, od 3D modelovacich po ruzne hry. Nejde jen o nejakeho stareho unreala, ale o pouzitelnost a rozsirenost. Myslim si, ze mely byt zmineny
Treba jediny rozumny vystupu z 3D scanneru Minolta Vivid VI-700 je ve VRML. To opravdu neni jen AutoCAD :-), uz jenom nekolikanasobne vyssi cenou a uplne jinym zamerenim. STL je pro AutoCAD taky jenom vystupni format, aktivne se pouziva treba v ruznych CAM. Ale mate pravdu v tom, ze se muzu zamerit i na novejsi formaty, i kdyz do tech binarnich se mi moc nechce, kdyz mame k dispozici pekne popsane textove varianty.
já bych se pro začátek podržel těch 2D formátů - je to přece jen seriál o grafice; 3D formáty uchovávají spíše informace o objektech, jejich hierarchii a topologii, než to jak se mají zobrazit; to už byste rovnou mohl začít s PLY a skončit u openNURBS.... :)
Jojo, s VRML jsem se setkal ve skole a prekvapilo mne, jaky ma tento format dobre moznosti. Divim se, ze se nerozsiril, protoze s dostatecne rozsirenym VRML pluginem ve webovem browseru by se dala delat spousta zajimavych veci :-)