Stejně spolu ty uzly (míněno počítače s oddělenou pamětí) musejí nějak komunikovat, takže to zase bude MPI+infiniband, i když na nich pak budou nasázené GPU, které to budou počítat.
Ta cena přepisování je tak strašná, že to bude trvat hodně dlouho. Doteď se nevím, jestli openCL není jen taková hvězda, co zase pohasne. To teprve ukáže čas. Přijde mi to dost nízkoúrovňové, aby se to mohlo prosadit; jak třeba mám manipulovat s c++ objekty v openCL? (Ano, dnes jsou i HPC programy v c++ – kdyby někdo chtěl tvrdit, že pořádný soft je ve fortranu nebo céčku)
Stačí se podívat na stránky NVIDIA a přečíst si co nás čeká v nejbližší budoucnosti a budete mluvit jinak (například o C++, double, cache,…). Z druhého konce směřuje ke stejnému výsledku i Intel. NVIDIA bohužel nemá licenci na x86 instrukční sadu, takže je otázka kdo přesně to vyhraje…
No, 65k uzlů asi nenahradí, ani by na to neměl ten počítač paměť. Samozřejmě clustery nevymřou, i kdyby je dokázal nahradit jeden počítač s hromadou Tesel… prostě se budou dělat větší simulace, které zase poběží na těch nejvýkonnějších strojích (ať v nich je tesla nebo opteron) a zase budou trvat týden.
Takže „klikací admini“ už píšou i články na root.cz? To jsou mi novinky.
Nevím jak to funguje, nevím proč to funguje. Nějak jsem spatlal síť (nevím proč ale se dvouma switčama je to lepčí) a podle tří tutoriálů jsem teda nainstalovatl ten klastr! Hlavně nezapomeňte na Xka, jinak si moc nezaklikáte. Když vlezu na http://server/blah, tak vidím tohle… Sice mi budete nadávat že jsem hlupák, ale už mi to takle půl roku jede, no ni?
Tohle se hodí tak do blogu, ale jako článek? Hrůza!
Ja si tim az tak jisty nejsem – „sprava clusteru“ me zivi ctvrtym rokem a ono to opravdu neni jen na urovni „poridime par pocitacu“. Do jiste miry je hezke, ze se ukaze „podivejte se, jak je dneska jednoduche dat vic pocitacu dohromady a mit na nich jednotne pracovni prostredi“, ale rikat zrovna tomu cluster? Dokud si uzivatel musi sam volit, na jaky worker node se pripojit (a vubec se explicitne „pripojovat na WN“, rucne koordinovat s ostatnimi uzivateli, kde budu pocitat, tak bych tomu cluster snad ani nerikal. Poznamky o praci s grafickym webovym prohlizecem a prehravani MP3ek na worker nodech clusteru mi prisly uz opravdu velice zcestne.
Mel jsem vzdy za to, ze cluster by se mel chovat jako jeden stroj, u ktereho uzivatel resp. uloha nema jak poznat, ze nejde o jeden pocitac. Otazka take je, jaky ucel ma, kdyz jedna uloha v jednu chvili bezi na jednom pocitaci? To uz rovnou muze bezet na desktopu uzivatele. Smyslem clusteru je prece provozovat jednu ulohu na vice strojich najednou, protoze by ji jeden stroj nespracoval resp. nespracoval v rozumnem case. To, co autor popisuje je podle me takovy nedokonaly terminal server.
Zdravím Vás, nevím co je na tom pravdy ale nedávno (zhruba před půl rokem) mi kolega říkal o nějakém Japončíkovi, který napsal program na průlom hesla (momentálně nevím o jaké délce) s využitím mnohonásobného SLI režimu ? Opravdu tady nechci míchat nějaké fámy tohle jsem slyšel fakt dávno a nějak jsem to částečně vypustil z hlavy. Ale dostal jsem celkem zajímavý nápad o který bych se rád podělil.
Co takhle mít v každém CPU (který je jako uzel v Clusteru) ještě GPU Cluster ? sice nevím ten datový tok by asi fakt nestíhal možná po Optice jo ale tohle byl jen takový nápad… Rozhodně by se programátoři pěkně zapotili… ono by tohle totiž podle mého šlo udělat je to pouze otázka Softwaru a peněz pro investici.
No nechci taky tady do někoho narážet snad se nikdo neurazí :o) ale jak tady procházím některé příspěvky tak trochu pochybuji nad odbornou znalostí některých lidí.. neříkám o sobě že jsem odborník… jsem pouze nadčenec který se rozhodl i tento obor studovat a v některých věcech se snažím trochu vynikat ale v tomhle jsem se opravdu moc nepohyboval takže mě moc laskavě neodsuzujte.. ;-) Díky za jakýkoliv pozitivní názor.
Nee nadčenec do Optiky opravdu nejsem… jen mě to v danou chvíli připadalo jako nejlepší řešení… A když už se ptáte v čem vynikám tak nechci říci že v něčem opravdu vynikám ono je pořád se co učit, technologie, metody stále přibývají, vylepšují se atd.. ale abych se přiznal snažím se 6 let programovat v C++… konkrétně se již tři roky zabývám 3D Grafickými aplikacemi pod OpenGL a jejich multiplatformností ;-) takže proto mě celkem toto téma zaujalo, pokud vezmu v potaz řešení Clusteru pro uplatnění komplexnějších algoritmů a renderování v reálném čase.. momentálně mě napadá Voxel Engine s Octree… které si celkem hodně cucnou místo na Harddisku pro samotná 3D Data modelu, shaderu a Swapovacího prostoru…Jinak v Třinci se mluví česky :-) jenom taková malinkatá komunitka 10 lidí mluví trochu z cesty pro obyčejného třineckého občana :D....... Mnoho zdaru všem a hlavně Linuxu :-)
Ondra
Minimalne nody by meli bootovat po siti ze serveru, to jejich spravu vyzname zjednodusuje a odpadaji problemy s nutnosti zmeny konfigurace ji udelat na kazdem zvlast, totez pro aktualizace. Clovek take usetri za disky :)
Jinak je samozrejme vyzname lepsi misto dvou switchu pouzit jeden s dostatecnym poctem portu, v pripade dvou switchu je propojit trunkem o vice portech.