Stejně spolu ty uzly (míněno počítače s oddělenou pamětí) musejí nějak komunikovat, takže to zase bude MPI+infiniband, i když na nich pak budou nasázené GPU, které to budou počítat.
Ta cena přepisování je tak strašná, že to bude trvat hodně dlouho. Doteď se nevím, jestli openCL není jen taková hvězda, co zase pohasne. To teprve ukáže čas. Přijde mi to dost nízkoúrovňové, aby se to mohlo prosadit; jak třeba mám manipulovat s c++ objekty v openCL? (Ano, dnes jsou i HPC programy v c++ – kdyby někdo chtěl tvrdit, že pořádný soft je ve fortranu nebo céčku)
Stačí se podívat na stránky NVIDIA a přečíst si co nás čeká v nejbližší budoucnosti a budete mluvit jinak (například o C++, double, cache,…). Z druhého konce směřuje ke stejnému výsledku i Intel. NVIDIA bohužel nemá licenci na x86 instrukční sadu, takže je otázka kdo přesně to vyhraje…
No, 65k uzlů asi nenahradí, ani by na to neměl ten počítač paměť. Samozřejmě clustery nevymřou, i kdyby je dokázal nahradit jeden počítač s hromadou Tesel… prostě se budou dělat větší simulace, které zase poběží na těch nejvýkonnějších strojích (ať v nich je tesla nebo opteron) a zase budou trvat týden.