Nehodnotím jenom podle vzhledu, ale pokud v dnešní době vyjde něco se vzhledem jako před 30 lety, tak to vypadá skutečně zvláštně. Dřív byla jednoduchá grafika z toho důvodu, že hw by prostě lepší nezvládl, což už dávno neplatí a spousta grafiky se dá najít na netu i zdarma.
Líbí se mi i některé starší hry, třeba transport tycoon vyšel před 18 lety a na tu grafiku se dá dívat i dneska a neznám nic, co by to dodneška překonalo (nepočítám jeho vylepšení typu TT Deluxe a OpenTTD).
To snad ani ne... Nějakých 10 let už hry nehraju, před tím jsem je tak 15 let hrával, takže na nějakou hyperrealistickou, superpropracovanou grafiku ani zvyklý nejsem. Jenže tohle na mě opravdu nepůsobí dojmem nějaké stylisace, ale spíš dojmem, že to někdo prostě jen odfláknul. A jinak samozřejmě vzhled do hodnocení kvality rozhodně patří, stejně jako forma a obsah. Vždycky se to musí posuzovat dohromady. A nemusí to být nějaký nadupaný vzhled, ale prostě mělo by to mít nějaký styl. V osmibitové éře ho snad každá podobná hra měla, ale tohle mi prostě stylové nepřipadá, přestože tu křečovitou snahu vydávat tu zkratku za jakýsi osobitý styl z toho cítím na sto honů.
No, ja hravam hry uz od nejakeho 1995 doteraz (aj ked teraz uz zriedkavo) a mozno je to len taky obranny reflex, lebo si pamatam, ze v 90. rokoch minuleho storocia som grafiku naozaj vnimal. Napriklad taky Settlers2 bolo nieco skvele oproti vtedy bezne dostupnym hram. Tak isto som cumel na Syndicate a ine hry, ked prisli.
Ale po case, ked zacal rozmach grafickych akceleratorov, som sa voci tomu stal imunny. Posledna hra, ktora mi vyrazila dych, bola Unreal (co bol aj jediny dovod na kupu 3dfx karty). Odvtedy mi to uz pripada vsetko rovnake. Az do takej miery, ze som sa stal proti akejkolvek grafike imunny.
Preto ani grafiku v recenzovanej hre nevnimam vobec ako negativum. Proste v mojich ociach je grafika ako grafika. Dnes uz nie je umenie urobit kvalitnu grafiku, nie ako kedysi, ked na to fakt bolo treba genia Carmackovho formatu. Uz to proste nie je vyzva.
Na druhu stranu, urobit hru so skvelou hratelnostou vyzva stale je, lebo take hry su v dnesnej dobe nedostatkovy tovar. Preto sa necudujem autorom, ze svoje usilie smerovali len a len tymto smerom. Grafika by v tomto pripade mala byt len nastroj a v tejto hre svoj ucel podla mna splnila. Clovek vidi to, co potrebuje, aby mal z hry skvely zazitok.
Samozrejme, kazdy ma vlastny nazor. Len som potreboval vyjadrit ten svoj :)
Jako commodorista by sis mohl pamatovat kolik her s takovou grafikou na C64 bylo nez se naucili vyvojari/nadsenci poradne ovladnout vlastnosti C64. Z pocatku byla spousta portu her z jinych pocitacu nebo staryho Commodore VIC a ta grafika za moc nestala.
Kolikrat si mohl videt: Jee to je kockaty jako z atarka a nebo: jee budto jsem si slehl lsdn a nebo je to port ze spectra apod.
Az po par letech se zacal plne zacal vyuzivat potencial a nastoupily kulervouci parby
Tady nejde o stylisaci. Vzdyt je to retro. V retro radiu dneska taky nenajdes lampy. Uz jen proto ze by se imitovane drevo roztavilo;)