Ta planeta byla celkem jednoducha :-) Ve FractIntu jsem napred udelal obrazek plasmy, ten je ostatne v clanku zobrazeny. Tim je zajistena tvorba povrchu planety, ktery ma sedou barvu. Dale je tam hladina oceanu - jde o plochu s bumbmappingem, castecnou reflexi a castecnou pruhlednosti. Posledni jsou mraky vzadu. Tady se pouzivaji dve moznosti - bud celou scenu "zabalit" do obrovske koule (skysphere) nebo dat dozadu plochu, opet s namapovanou proceduralni texturou oblak. Neni zapotrebi si parametry textur vymyslet, vse je v .inc souborech, takze to staci jenom doladit (vetsinou jen meritko, popr. turbulenci).
Je mozne proceduralni textury vytvorene v POV-Rayi pouzit i v dalsich renderovacich programech? Napriklad Vivid ma jinou syntaxi a i mensi mnozstvi ruznych typu textur, Blender na tom taky (IMHO) hur.
Jdou, ale pokud si je naportujete. Blender umožňuje psát texture pluginy, takže by to pro něj nemuselo být těžké. Jinak je jediná možnost vyjet si je jako bitmapu.
Autorovi patří můj velký dík za publikování tohoto seriálu. Lze ho podle mě považovat za jeden z nejlepších seriálů na root.cz a na českých linuxových serverech vůbec.