mne sa ako najlepsia funkcia XGLka zda byt to zoskupenie okien po stlaceni F12. Okna sa rozmiestnia vedla seba po celej obrazovke a po kliknuti na okno sa priblizi na vrch.
Suhlas! a tu kocku tiez by som nedaval ako efektnu hracku, pri praci z gimpom sa to hodi, ked potrebujem nazriet na iny obrazok alebo ine okno (napr. rychle porovnavanie) a v zapati sa vratit spat a pracovat dalej... proste nepripada mi to ako hracka.
Užitečnost čehokoliv hrozně závisí na individuálních vlastnostech toho, kdo věc používá. Já například po něčem jako je "kostka" toužím už dlouho, přičemž plochy mi nepomáhají ale matou mě. Mívám totiž současně otevřeno hodně oken různých aplikací. Současně mám hodně špatnou mechanickou paměť - jaktěživo si nejsem schopen zapamatovat, co kde mám. Vždycký jistě "vím" že "tohle je na téhle ploše" a kliknu tam a ejhle, ono to tam není. Většinou se trefím tak na třetí čtvrtý pokus - přičemž se mi stává, že zapomenu i to, že na plochu X už jsem kliknul a zjistil že to není ona, takže klikám znova. Dost frustrující.
Zároveň mám ale hodně silnou prostorovou orientaci a "prostorovou paměť". Je to zvláštní, ale prostě vím, kde v prostoru tu hledanou aplikaci mám a na kterou stranou mám tu kostku natočit. Pořád si udržuju v hlavě, kde v prostoru vůči té kostce jsem. Mou orientaci v prostředí to zvyšuje brutálně.
Navíc bych chtěl zdůraznit, že Kororaa a podobne hrátky jsou jen pro ilustraci technických možností. Je teprve potřeba pro to vyvinout aplikace - ta možnost tu je, a možná se objeví zcela nové koncepty ovládání aplikací i aplikace jako takové atp.
Souhlas, posouzeni toho, co je vyznamna vlastnost a co prkonina na efekt, je hodne individualni a zavisi na zpusobu prace s pocitacem i na tom, k cemu kdo pocitac potrebuje.
Ja si taky pracovni plochy pamatuju prostorove (2D je taky prostor:), ale prekvapuje me, ze ma nekdo lepsi pamet na 3D nez na 2D, kdyz 2D je o dimenzi jednodussi :)
Jasně a ti lovci lovili mamuty na střeše, ve sklepě, u pravých sousedů, u levých sousedů, vzadu v jeskyni a hned u vchodu do ní, tam se mamuti shlukovali nejraději.
Hlavne proto, ze ani v 2D prostoru se nepohybuju primo, ale pomoci klikani do apletu. Kdysi jsem zkousel aktivni hranice pracovni plochy - proste jsem mel 2D prostor z mozaiky ploch a vedel jsem, ze k tehle aplikaci potrebuju proste mysi prejet vlevo nahoru za okraj soucasne plochy a k tomuhle oknu zas vpravo nahoru. Na orietnaci to bylo dobre, ale zase pouzivam panely, ktere mam skoro na kazde strane plochy, a ktere mam nastavene jako schovavaci, protoze mam notebook s pomerne malym displejem. Z nejakeho duvodu se mi proste nepodarilo nastavit, aby to rozumne fungovalo - furt jsem mel problemy s podivnym kmitanim tech panelu atp. Kdyby mi nekdo poradil jak v KDE rozumne nastavit neco jako "pri pridrzeni praveho mysitka s pohybem mysi pres okraj plochy nevystrc panel ale prejed do dalsi plochy", bylo by to supr a dost by mi to pomohlo.
Tak ja mam naprosto stejnou prostorovou orientaci... a zaroven presne stejny handycap jaky jsi popsal... ale neumim si zatim predstavit jak by mi to zminovane rotovani kostky pomohlo pro efektivitu prace. Ale vyzkousim Kororu-xgl mozna na neco prijdu :-))
Ale ale ... včetně zoomu těch oken a použitelně rychle ? Viděl jsi vůbec co ta F12 na Xgl dělá ? Mimochodem se při tomhle žádná gumovitost neprojevuje...
Přesně tak. Všechno ostatní jsem ochoten oželet, ale po tom, co jsem měl možnost pracovat s Apple Mac OS X na iMacu, tak mi funkce Exposé kdekoli jinde strašlivě chybí. Už se nemůžu dočkat 25. 4. 2006, kdy vyjde openSUSE 10.1, které by už Xgl mělo umět. Tohle (a aktuální distribuční kernel, aby mi chodil DVB-T tuner) jsou dvě hlavní věci, proč chci upgradovat ze Suse 9.3.