Ono nejde jen o videa, ale i o software. Typicky třeba hry. I dnes si můžete bez problémů zahrát retro hry pro NES a není důvod proč by se to měnilo. Ale dnes? Je tu někdo kdo hraje Genshin Impact? To je hra která je sice primárně singleplayer, ale vyžaduje trvalé připojení na herní servery. A až to vývojáři jednoho dne zabalí, protože už to nebude dostatečně vydělávat, tak už si nezahraje nikdo. A takových her je spousta, ne-li snad většina. Takže zatímco naše děti a vnoučata si budou most zahrát v té době stoleté hry pro staré konzole, to co je dnes aktuální si nejspíš nikdy nezahrají.
Z tohoto hlediska se mi líbili nadšenci, kteří psali své vlastní forky herních serverů. Ale samozřejmě nejde to u všeho.
Ale kdoví, co bude za dvě generace, třeba si půjde celá infrastruktura na tyhle staré hry deploynout v vloudí on demand v rámci nějakého "modern wayback machine" (ale spíše tohle beru jako scifi)
Hry vem čert. Nedávno tu na fóru někdo řešil, že si koupil „perpetual“ licenci nějakého CADu a výrobce po 4 letech vypnul licenční servery, které byly potřeba. Totéž s Adobe a jeho Photoshopem a Creative Cloud. V kombinaci s čím dál tím komplikovanějšími uzavřenými souborovými formáty a SaaSS (kdy software, a někdy ani samotná data, nemáte u sebe) míříme k zářné budoucnosti.