Ahoj,
pokud chci vylepsit neco, co neni dobre hned na zacatku ( a co uz bohuzel nemuzu zopakovat ), mou jedinou volbou je gimp (protoze nic jineho a lepsiho neznam :) )
Mate k nabidnuti nejake dobre a jednoduche triky?
2.4.7.
1- nejcastejsi je vyvazeni - levels. Colors/Levels: Auto vetsinou udela slusnou aproximaci.
2- orez samozrejme (shift-c)
3- pokud je veliky dynamicky rozsah (slunce a stin) a clovek si udela par stejnych fotek s ruznymi expozicemi - je mozny pomoci vrstev dosahnout dostatecneho prokresleni tmavych mist i tech svetlych. Jeste jsem to nezkousel. Udelal jsem skupinovou troj-fotku (automaticke sejmuti tri ruznych expozic), ale lidi se mi mirne pohnuli... Takze jeste nemam zkusenost.
4- panoramata - hugin je velmi pekna vec, jede to pod mono :( a je to v repo :). Taky jsem fotil panorama s osobama, ktere prechazely mezi jednotlivymi snimky, takze na jednom panoramatu jsou 3x v ruznych pozicich a vypada to zvlastne.
Toho by bylo na celou příručku(třeba ke Gimpu). Takovou jako je tady v knihovně. Nebo na seriál jako je třeba na Grafice (sice (většinou) pro Photoshop, ale postupy jsou stejné).
3-jde dělat i z jedné fotografie. Pomůže třeba nastavení průhlednosti.
Gimp vytáhnu až když Fotox nestačí. Přeci jen je to moc velká ráže na kolibříka a tak ho použiju spíš na montáže a ilustrace než na běžné fotky.
Při focení mohu doporučit obětovat občas fotku na obrázek neutrálně šedého papíru (z nouze bílého, ale tam je riziko přepálení) v daném světle a prostředí. Pomůže při následných korekcích.
Ale abych se trochu vrátil k tématu
Nevíte zda už něco dostupného umí složit z kamerového záběru snímek s vysokým rozlišením?
Hugin není v C#, vůbec nepotřebuješ mono. GUI je napsané ve wxWidgets a C. Mono vyžadoval akorát generátor společných bodů autopano-SIFT, ten byl ale ve verzi 0.7 nahrazen autoapno-SIFT-c, tedy verzí přepsanou z C# do klasického céčka. Veškeré komponenty Huginu tedy běží nativně ve Windows i v Linuxu.
Co se týká problémů s osobami, je možné kusy fotografií vyříznout (zprůhlednit) a osoba tam potom nebude dvojmo. Nikdy jsem si s tím nehrál, ale mělo by to jít.
1- nejcastejsi je vyvazeni - levels. Colors/Levels: Auto vetsinou udela slusnou aproximaci.
Tak to máš kliku. Mě Auto nezafungovalo ještě nikdy. Většinou to řeším přez křivku, když ta selže, tak ruční úprava úrovní.