Funguje to jednoduše. Stačí si najít hodného strýčka, zde konkrétně firmu TeamViewer GmbH, která čistě altruisticky nakoupí servery, naprogramuje a udržuje na nich službu a pak Vás je nechá používat pro přenos dat. Vše zdarma, pro Vaše krásné oči. Na Vaše data která proudí skrz jejich servery, nekoukají, nijak je nemonitorují a už vůbec je nesdílejí. Prostě ráj na zemi. No a když třeba potřebujete volat nebo přenášet soubory či hrát hru, tak si prostě seženete dalšího takového hodného strýčka, který do toho pumpuje peníze čistě z lásky. Taky se můžete stát hodným strýčkem sám a koupit si VPS s IPv4 adresou, nainstalovat a nastavit tunely. Oč jednoduší je to v plně P2P síti, kdy jen povolíte komunikaci a "hodné" strýčky nepotřebujete, ale plno lidí nevidí problém, když jim stojí takový "hodný" stýček za zády.
Tak občas se tomu hodnému strýčkovi aspoň trochu věřit dá. Tedy, třeba v případě TeamViewer strýček nechce riskovat zničenou důvěru zákazníků.
Problém je, že jakmile začnu hodného strýčka potřebovat trochu víc, z hodného strýčka se stane strýček skrblík a natáhne ruku.
Ne že by si ty peníze nezasloužil, přece jen mu musím platit to internetové připojení které já a protistrana nemáme, servery které to všechno musí přenést a tak. Jen je celkem absurdní že platíme strýčkovi skrblíkovi docela slušné peníze za něco, co by mělo v pohodě fungovat bez něj.
A přitom hodně těch spojení je v okruhu příbuzných a známých v okruhu několika km. Ty by klidně odbavil mikrotik ISPíka pověšený na větvi, který tam je stejně kvůli spojení tak jako tak. Ono když dva kamarádi přes ulici potřebují ke hře 1Mbps, tak je to v klidu. Když to rozdělí přes VPSku, tak se tok zdvojnásobí 9tam a zpátky) a přidí se monitoring spojení a potvrzování, tak jsou na 2,5Mbps na lince ISP. Když ale takhle hraje globálně 10 000 dvojic přes centrální herní server naráz, tak s režií navíc cca 25Gbps jen to hvízdne. A to už chce pořádnou konektivitu a pořádný železo, nebo rozdělit do několik DC...
A tohle je pro všechno. VoIP, sdílení souborů, IM, kamerový systémy, IoT,... Zbytečně. Jenom kvůli tomu debilnímu NATu.
Hole puching, ale vždycky to nefunguje, záleží na popičenosti NATu.