Ja osobne jsem pod pojmem „zpracovani“ doufal v nejakou informaci o pouziti VDPAU/CUDA v kodeku a podobne. Ze bych treba svoje MPEG2 nahravky z DVBT mohl prevadet do xvid/x264 rychleji s pouzitim nvidia grafarny. Ale prehravani ?? to mi nepripada moc jako "zpracovani multimedii ".. :-(
Například program DGAVCDecNV dokáže pomocí CUDA dekódovat video a předávat jej dalším programům (pomocí frameserveru AviSynth). Takže toto technologie CUDA určitě zvládá.
Co jsem ale slyšel, tak pro kompresi videa je GPU nepoužitelné.
Co by mě zajímalo je, jaký je vztah těchto technologií a OpenCL. Nebude třeba OpenCL zrovna to sjednocující API pro výpočty pomocí GPU?
Právě jsem včera řešil, jestli existuje pro linux nějaký způsob jak encodovat H.264 na GPU.
Našel jsem jediný výsledek – http://www.elementaltechnologies.com/…ated-encoder – a není mi úplně jasné, jak plugin pro Adobe Premiere může být užitečný na linuxu (tvrdí, že to běží na linuxu, ale nikde jinde na svých stránkách linux nezmiňují).
Navíc H.264 encodery schopné využít GPU na tom s výslední kvalitou nejsou moc dobře – podporují typicky max Baseline Profile, atd.
„Co jsem ale slyšel, tak pro kompresi videa je GPU nepoužitelné.“
Not true. Dirac/Schroedinger umí využít GPU pro (de|en)coding.
Test Badaboom encoderu, v zasade rika „rychle, ale kvalita nic moc“.
http://hardware.slashdot.org/article.pl?…
Podobna vyjadreni jsem nasel i u jinych H.264 encoderu vyuzivajicich GPU. Na mailinglistu x264 je taky vyjadreni v zmyslu „zkousel jsem nakodit pro GPU, ale je to velmi obtizny a nedava to dobre vysledky“.
Not true. Dirac/Schroedinger umí využít GPU pro (de|en)coding.