Trišku se tu zapomíná na WebERP. Je to webové řešení, využívající PHP+MySQL, pro mne ideální. Já jako neznalý jakéhokoliv účetníctví jsem potřeboval skladový software a s tím jsem ale do toho zabřednul trošku hlouběji. Sice stále tápu, jak v tom co udělat a hlavně tápu v účetních účtech (což sice teď nepotřebuju, ale časem možná ano - vedu zatím evidenci), ale po doladění doufám, že to bude fungovat jak má.
Nevýhodou je, že to není česky a není to lokalizované do naší účetní osnovy, na obojím ale pracuju a pokud by někdo chtěl pomoci (hlavně co se týče účetní problematiky), tak by to určitě šlo doladit, aby to šlo používat. Dalším plus je, že je to open source, takže tam půjde kde co dodělat, je to stále vyvíjené a podporované.
Jestli se do toho chceš opravdu opřít, tak před sebou máš opravdu dlouhou cestu. Pokud ten produkt nebude umět perfektně uchopit českou legislativu, včetně průběžných aktualizací, tak je pro podnikatele vyloženě nebezpečný. Přičemž česká účetní a daňová legislativa není nic standardního a změny jsou časté, nesnadno dobastlitelné (třetí sazba DPH, různé přenesené povinnosti) a všeobecně idiotské, například v tom, že mnohdy ještě pár dní před Silvestrem nevíš, co bude od Nového roku platit. A pokud v tom, jak sám říkáš, ještě tápeš...
WebERP je značně konfigurovatelné, třeba sazeb DPH tam můžeš mít kolik chceš, rovněž účty tam jdou nastavit (už jsem je tam všechny naťukal), akorát pořád trošku tápu v těch AccountSections a AccountGroups, což jsem si přeložil jako Účetní oddíly (aktiva, pasiva, náklady, výnosy) a Účetní skupiny, ale nevím, zda je to tak zcela správně. A že my musíme mít vždy nějaký paskvil, je pravda, ten západní systém je tak přehledný a my máme fakt bordel. A nehledě na to, že bych to potřeboval konzultovat s nějakou účetní, protože třeba Podrozvahové účty vůbec nevím kam dát.
Já od toho požaduju hlavně sklad, na účetnictví to používat nehodlám, i když se to tím chci trošku naučit. Zatím si to jen překládám a možná časem dojde i na nějaké změny v kódu, ale to vidím tak za rok. Spíš bych potřeboval nějakého účetního na konzultaci těch účetních věcí.