Hlavní navigace

Polský projekt Picodi: tvorba globální značky snadno a rychle!

Ještě na začátku letošního roku to bylo 32 samostatných slevových portálů fungujících po celém světě. Stačil ale poměrně krátký čas k tomu, aby z nich vznikl jediný globální web.
27. 9. 2016

Sdílet

Česká lokalizace slevového portálu Picodi, je místem, které svým zákazníkům nabízí aktuální slevy a slevové kódy z více než tisíce tuzemských obchodů a již od svého počátku spadá pod křídla polské společnosti International Coupons.

Ta se od roku 2012 z malého startupu postupně rozrostla až v uznávanou mezinárodní společnost, která provozuje slevové portály v 32 zemích světa. Jako jeden z cílů pro rok 2016 byla tedy stanovena tvorba jedné globální značky a přechod všech různorodých domén pod jedinou – Picodi.com.

Důvodem ale nebyla pouze chtěná vizuální jednota, ale především možnost snazší tvorby marketingových kampaní, které pokrývají více trhů současně.

Tisíce hodin programování i velká dávka odvahy

Rebranding značky je vždy velkým krokem, který skýtá úskalí, jak na poli marketingové komunikace, tak v managementu i kódování. Navíc, přetransformování takového množství lokalizovaných webů do jednotného systému není vůbec jednoduché.

“Byla to jedna z nejkomplexnějších operací ve světě e-commerce za poslední dobu,“ říká CEO společnosti Szymon Dobosz. Zároveň přiznává, že nic takového není zadarmo a celá operace zabrala 8 programátorům více než 7000 hodin práce. „Nejednalo se pouze o změnu brandu, ale o kompletní sjednocení 32 oddělených webových stránek, s vlastními databázemi i aplikacemi do jednoho fungujícího celku,“ zdůrazňuje Szymon Dobosz.

Podle něj se Picodi mohou stát vzorem i pro ostatní rychle rostoucí společnosti ve světě. V jeden jediný den totiž všechny weby “zanikly“ a proběhl přechod na ostrou verzi globálního portálu Picodi. I uznávaní marketéři se shodují, že transformace tohoto typu dosud neměla na poli e-commerce obdoby.

Nová nákupní aplikace i inspirace pro ostatní

Výhody, které z jednotného systému plynou pro marketing i byznys samotný, je mnoho. Využít synergický efekt, díky fungování mnoha lokalizací v jednom systému, je tak dalším logickým krokem. Na řadu tak přišla tvorba globální nákupní aplikace Picodi, která umožní uživatelům mít své slevy a slevové kódy pro danou lokalitu kdykoliv po ruce, a moci je využívat i v kamenných obchodech nebo restauracích.

První ohlasy ukazují, že jak tvorba globální značky, tak i sjednocení prostředí a marketingových aktivit, přináší společnosti i jejím zákazníkům pozitivní výsledky. Na dlouhodobé dopady a přínosy si sice musíme ještě počkat, už nyní je ale jasné, že společnosti International Coupons se povedlo něco nevídaného. Nyní se dá předpokládat, že mnoho společností pohybující se v e-commerce je bude brzy následovat.