Hlavní navigace

Jak funguje prodej reklamy

Občas nám píšete, že některá reklama se vám nelíbí, připadá vám nevkusná, podvodná či jinak nepatřičná a požadujete, abychom s tím něco udělali. Není to tak snadné, jak se může zdát.

Existují dva způsoby prodeje reklamy

  1. náš přímý prodej, kde se naše obchodní oddělení domluví s inzerentem nebo s agenturou
  2. programatický prodej, který probíhá bez našeho zásahu

U první varianty není moc co řešit. Víme kdo a co inzeruje a pokud by inzerce odporovala našemu přesvědčení či dokonce zákonům, tak ji neprodáme.

Programatický prodej je něco trochu jiného. Reklamní plocha je nabídnuta do veřejné aukce, které se může účastnit kdokoliv na světě a kdo za zobrazení nabídne nejvíce peněz, ten ho dostane. Pro zájemce o detaily doporučujeme heslo na Wikipedii.

Co je podstatné – v programatickém prodeji se často cílí na konkrétní lidi, resp. na jejich chování. Čtenář A dostane úplně jinou reklamu než čtenář B a než čtenář C. Pokud tedy vidíte reklamu, která k nám podle vás tématicky nezapadá, může to být tím, že systém si na základě vašeho chování vyhodnotil, že vás taková reklama zajímat bude.

Samozřejmě se ale stane, že některé sítě přistupují k inzerentům příliš benevolentně a pustí nám reklamy, které na serveru opravdu nechceme. Takové inzerenty, či celé sítě okamžitě po zjištění blokujeme.

Pokud u nás uvidíte reklamu, která je podle vás za hranicí dobrých mravů či dokonce za hranou zákona, pošlete nám do redakce její screenshot a adresu, na kterou vede proklik. Uděláme maximum proto, abychom zjistili, kdo nám ji poslal a aby se to neopakovalo

Stojí nám to za to? 

Často se nás ptáte, jestli musíme programatickou reklamu nabízet. Odpověď je, že programatická reklama má na našich příjmech nezanedbatelný podíl, který navíc velkým tempem roste a není daleko doba, kdy se programaticky bude prodávat většina ploch. Pokud trh směřuje tímto směrem, nemůžeme jít opačným, protože bychom daleko nedošli.

Závěrem připomínáme, že můžete mít Roota zcela bez reklam

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Flix TV startuje i na Slovensku

Flix TV startuje i na Slovensku

Lupa.cz: Kdo pochopí vtip, může jít do ČT vyvíjet weby

Kdo pochopí vtip, může jít do ČT vyvíjet weby

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Vitalia.cz: „Připluly“ z Německa a možná obsahují jed

„Připluly“ z Německa a možná obsahují jed

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Lupa.cz: Co se dá měřit přes Internet věcí

Co se dá měřit přes Internet věcí

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Vitalia.cz: Proč vás každý zubař posílá na dentální hygienu

Proč vás každý zubař posílá na dentální hygienu

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Vitalia.cz: Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky

Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky