Hlavní navigace

Vyhledávání informací na internetu

Vyhledávání informací na internetu Čeští internetoví uživatelé nejčastěji hledají na internetu informace z oblasti e-obchodů a mobilní komunikace. V posledních sledovaných obdobích jsme zaznamenali nárůst počtu internetových uživatelů, jenž vyhledávají informace o výrobcích (nejvíce dlouhodobě o elektronice a domácích spotřebičích).

Následující údaje jsou výsledkem internetových průzkumů NetMonitor Consumer, které zrealizovala výzkumná agentura Mediaresearch na vzorku internetové populace o velikosti více než 1 400 respondentů starších 15-ti let. Tito respondenti jsou rovněž zapojeni do výzkumu českého internetu v rámci projektu NetMonitor (výzkum návštěvnosti českého internetu a sociodemografie návštěvníků). Výzkumy NetMonitor Consumer proběhly v říjnu 2005, na přelomu února a března 2006 a v polovině června 2006. Internetová populace představuje v České republice 3,5 milionu osob (ve věku 12 a více let), jak vyplývá z výsledků výzkumu NetMonitor, který pro SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu) realizuje Mediaresearch ve spolupráci se společností Gemius.

Jaké informace vyhledávají internetoví uživatelé nejčastěji? Nejčastějšími tématy, která na internetu, v posledním sledovaném období, vyhledávají internetoví uživatelé z České republiky, jsou cestování (64,0 %), internetové obchody (62,4 %) a informace o produktech (53,4 %), zatímco nejméně vyhledávaným tématem je vaření a recepty (27,1 %). Ženy nejčastěji vyhledávají cestování (73,1 %), internetové obchody (57,6 %) a inzerci (52,4 %), nejméně vyhledávají sport (24,6 %). Muži se nejvíce zajímají o internetové obchody (66,5 %), počítače, počítačové hry, software (66,3 %) a informace o produktech (60,1 %), nejméně vyhledávají informace o vaření a receptech (14,1 %).

O jakých produktech vyhledávají internetoví uživatelé informace nejčastěji? Největší počet internetových uživatelů vyhledává informace o výrobcích i nadále z oblasti elektroniky (75%) a domácích spotřebičů (65%), přestože u těchto kategorií byl v posledním sledovaném období zaznamenán mírný pokles , a to u elektroniky (o 9,5 %), domácích spotřebičů (o 7,5 %) a u výrobků auto-moto (o 3,3%). Naopak mírný nárůst byl zaznamenán u kosmetiky, drogerie (o 6,1 %) a u oblečení (o 2,9 %). Tento trend byl v největší míře zapříčiněn blížícím se létem a s ním spojeným obdobím prázdnin a dovolených. Internetoví uživatelé svůj zájem směřovali v posledním sledovaném období více k sezónnímu zboží.