Tohle je pěkná s*ačka, také jsem si hned nevšiml, že ten graf nezačíná na nule!
Kdybych se nezačetl do diskuze, tak bych si myslel, že je opravdu dramaticky pomalejší!
Pánové, když používáte graf s nenulovým začátkem, tak o tom alespoň kvákněte!
Pozor, graf nemá počátek v nule.
Připomíná mi to grafy na PCT, kde taky rozdíl ve výkon 50 vs 48 FPS vypadal dramaticky, protože graf měl počátk ve 40-ti! Naštěstí se z toho blbi poučili.
Grafy s nenulovým počátkem jsou především nástroje Fear/Hate/Impression
Jsou nástroje, který má ve čtenářích vyvolat nějaké pocity.
Tady vidíte nárůst kriminality za poslední roky, to je důkaz, jak to strana XYZ špatně vede!
Když chybí argumenty, je graf s nenulovým počátkem ideálním nástrojem pošpinění něčeho, co se mě jako autorovi článku nelíbí. Spoléhá se právě na to, že čtenář nezajímající se o konkrétní čísla se podívá na graf asi tak vteřinu a udělá si dojem.
Ne že by se ve vědě nepoužívaly, ale dobrým zvykem je ukázat zmenšený graf s počátkem v nule nebo čtenáře upozornit na to, že graf nemá začátek v nule.
"Rozdíly jsou velmi malé, proto jsem použil graf s nenulovým počátkem."
"Pozor, graf nezačíná v nule."
"Graf zobrazuje výřez..."
Na toto téma byl proveden snad milion benchmarků. Jeden celkem aktuální je třeba zde: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ubuntu_1404_x64&num=1
Jestli někdo benchmarkoval přímo browsery fakt netuším...
To ze graf nema pocatek v nule me opravdu VELMI, VELMI nastvalo. Kdybych se nekoukl do diskuze, VUBEC bych si toho nevsiml. Toto je opravdu odporna manipulace, kterou bych cekal od marketingovych "specialistu", politiku, aktivistu a jine sebranky, ktera ma vesmes cely svuj byznys/zivot zalozeny na lhani a manipulaci, ale necekal jsem to na root.cz.
Prosim opravte to, nebo alespon pridejte (dobre viditelnou) poznamku.
Koukám, kolik lidí neumí číst grafy, ale obviňuje za to redakci. Hlavně, že jedním šmahem nadáváte na politiky. A pivečko jste si k tomu náhodou ještě neotevřeli?
Grafy jsou naprosto v pořádku. Reakce jsou typickým příklad výsledků českého (a československého) školství od komunistů po současnost. Neučí pracovat s informacemi, ale konzumovat a reprodukovat informace. Bez přemýšlení.
Josef K. (profesor matematiky a fyziky na soukromém gymnáziu).
Tak nejdřív machrujete, že ostatní neumí číst grafy a pak říkáte, že názorně něco zobrazují. Což je ovšem zjevný spor, protože názorný sloupcový graf by měl dávat smysl i bez škály. To je celý důvod jeho existence. Pokud však volíte počátek různý od nuly, tak dosáhnete libovolného tvaru a tedy je to cokoliv, jen ne názorný.
Zkrátka
"názorně ukazují, kam až pokračuje výkon 32bitového buildu" zde zjistíte právě a jen tehdy, pokud se podíváte na obě hodnoty. To je prosím pěkně ekvivalence, grafika tam žádnou informaci nenese.
Trochu mě děsí, že to musím vysvětlovat učiteli matematiky (žádný z učitelů našeho gymplu profesuru neměl), ale vzhledem k tomu, jak často doučuju absolventy našeho středního školství mě to nepřekvapuje.
Názorně a vizuální pomůcka? Vždyť ten graf může vypadat úplně libovolně, může se vlevo krčit neznatelný "sloupeček" 32 bitů a 64 bitů být přes celý graf, mohou být oba "sloupce" prakticky stejně dlouhé, a cokoli mezi tím. Stačí jen vhodně zvolit počátek a měřítko. Co je na tom názorného a vizuálního, když jediný způsob, jak se něco dozvědět, je přečíst ta dvě čísla, a na celý graf zapomenout?
Graf s nenulovým počátkem má význam tehdy, když chci porovnávat změnu variability, nebo-li mne zajímá druhá derivace. Pokud ale porovnávám absolutní hodnoty, vždy je důležité vědět, jaký je poměr rozdílu vzhledem k celku - takže smysl dává jedině graf začínající v nule.
Raději neuč. Tohle je klasická ukázka z "Jak lhát statistikou".
Když v takovémhle případě chceš nezačínat na nule nebo vynechat kus osy, tak naznačíš nějak takto:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Y-axis_break.svg
Tady najdeš dost materiálů k samostudiu: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Misleading_graph
Pardon, vypadla ještě jedna možnost, jak to znázornit: http://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Bar_graph_break.svg
Josef K. (profesor matematiky a fyziky na soukromém gymnáziu).
No nazdar, to jsme to v tom školství dopadli... Mám tady ještě několik prezentačních "rad" jako inspiraci, pane "profesore"
1/ Metoda "Konkurence dopadla hůře"
2/ Metoda "Výběr správného období" - optimální je, když trend u konkurence je ve vybraném období horší, než u nás
3) Metoda "Absolutně se to nezdá, ale relativně jsme nejlepší (a naopak)"
4) Metoda "Dlouhodobé trendy" - už jsme ve sračkách jen po prsa, ne až po krk => dlouhodobý pozitivní trend
5) Metoda "Výběr správných dat" - upozorníme na několik výjimečně dobrých výsledku, zbylou většinu těch katastrofálních zamlčíme