Hlavní navigace

AdBlock pro Chrome zapíná „přijatelné reklamy“ a mění vlastníka

Petr Krčmář

Uživatelům rozšíření AdBlock pro prohlížeč Chrome se začalo zobrazovat oznámení o tom, že rozšíření podporuje takzvané přijatelné reklamy (anglicky acceptable ads) a připojuje se tak k aktivitě AdBlock Plus, který už dříve zveřejnil přísné požadavky na nerušivé reklamy, které ve výchozím stavu neblokuje.

Autorovi AdBlock (Chrome) se sice myšlenka líbila, ale vadilo mu, že stejná skupina provozuje rozšíření AdBlock Plus a zároveň rozhoduje o tom, které reklamy nebudou blokovány. To se nyní mění, protože pro výběr nerušivých reklam existuje nezávislá odborná skupina, takže se ke stejnému projektu můžou připojit i vývojáři dalších rozšíření.

Současně z touto zprávou přichází oznámení o tom, že AdBlock pro Chrome byl prodán a původní autor už na něm nepracuje. Bohužel nový vlastník není znám a chce zůstat v anonymitě. Může to znamenat, že jde o reklamní firmu, která hodlá v budoucnu měnit pravidla výchozího nastavení a začala nerušivými reklamami. Zároveň se ale na serveru Engadget obávají, zda nový vlastník nemá v plánu rozšíření úplně zrušit.

Našli jste v článku chybu?