Hlavní navigace

AdBlock si bere na mušku Facebook. Zablokuje všechny otravnosti

Roman Bořánek

AdBlock, populární blokátor webových reklam, rozšiřuje funkcionalitu a bere si na mušku Facebook – stránku, na které řada uživatelů tráví vůbec nejvíc času. Nástroj zablokuje nejen reklamy, to už ostatně umí dlouho, ale i další „otravné“ prvky na stránce.

K dispozici jsou tři nastavení blokace: položek v hlavním seznamu, bočním panelu nebo obojím. Mezi blokované prvky patří například doporučení přátel, filmů, stránek nebo i konkrétních propagovaných příspěvků. Zmizí také výzvy k hodnocení knih nebo opětovnému hraní her.

Pro přizpůsobení Facebooku už existuje řada nástrojů, ale vlivem a známostí se s AdBlockem určitě měřit nemohou. Bude zajímavé sledovat, jak se k situaci postaví samotný Facebook. AdBlock se snaží webové stránky přesvědčovat, aby nasazovaly reklamy v neinvazivní podobě. Na oplátku jim nabízí, že je v základním nastavení blokovat nebude.

Našli jste v článku chybu?