Hlavní navigace

Akční hra Mad Max vychází pro Linux

Sdílet

Roman Bořánek 21. 10. 2016

Cca rok po svém vydání se hra Mad Max dočkala verze pro Linux a macOS. Jedná se o postapokalyptickou akci v otevřeném světě, samotnou sérii Mad Max asi netřeba představovat. O portaci se opět postaralo dobře známé studio Feral Interactive. Mad Max je k dispozici na Steamu za 30 eur.

Teď ty špatné zprávy. Hra oficiálně podporuje pouze grafické karty Nvidia. Na AMD ji sice také nejspíš rozjedete, ovšem vývojáři s ovladači AMD narazili na několik velkých problémů a dokud nebudou vyřešeny, na oficiální podporu to není. Jinak je Mad Max poměrně náročný, tak si připravte alespoň 8 GB RAM, Intel Core i5 a obstojnou grafickou kartu.

(Zdroj: GamingOnLinux)

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 10. 2016 6:12

    Tom (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

    Vývojáři AMD poslední dobou neustále narážejí na nějaké problémy, co se grafických karet od AMD týká.

  • 23. 10. 2016 14:37

    Matěj (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    Jen ze zvědavosti: proč může být pro vývojáře problém rozdíl mezi nvidia a amd? To píšou shadery využívající nějakých uzavřených specialitek toho konkrétního výrobce a nemají čas, vědomosti, lidi, peníze etc. napsat shader pro jinou grafiku, nebo je v tom něco víc? Děkuju

  • 23. 10. 2016 16:02

    mattyy1hp (neregistrovaný) ---.maxtel.cz

    Ovladače AMD mají špatný výkon, horší stabilitu a některé funkce postrádají nebo neumí správně.
    To už je dlouhodobý stav. Nejsou na tak náročné a graficky bohaté hry připravené.

  • 23. 10. 2016 17:40

    Lael Ophir (neregistrovaný) ---.kmen.nat.praha12.net

    OpenGL má nějakou specifikaci, která popisuje základní funkcionalitu, se kterou ale moderní a vizuálně atraktivní hru nenapíšete. K tomu výrobci GPU nabízejí svoje extensions, které prakticky musíte používat. Bohužel ten samý problém řeší různí výrobci různými extensions, takže nakonec píšete pro konkrétní OpenGL driver. Navíc se liší výkon extensions od jednotlivých výrobců (i vizuální výsledek dané operace). Nejhorší je když zavoláte GL funkci, a ta se vrátí až kdy GPU dokončí operaci, protože pak po celou tu dobu CPU stojí. A pak jsou tam hromady bugů a nepopsaného chování. Tenhle článek to popisuje:
    http://richg42.blogspot.cz/2014/05/the-truth-on-opengl-driver-quality.html

    Člověk se pak nediví, že autoři her radši používají Direct3D.