Hlavní navigace

AMD ohlásila Radeon RX 5700 generace Navi: RDNA, 7nm, PCIe 4.0 a GDDR6

28. 5. 2019

Sdílet

Lisa Su představuje AMD Navi Autor: TPU

Začíná Computex a tak AMD představuje svoje letošní 7nm produkty. Mezi prvními novinkami je první grafická karta generace Navi postavená na nové architektuře RDNA („Radeon DNA“). Dle AMD nejde o evoluci předchozích architektur sahajících až k původní GCN z roku 2011, ale zcela nový návrh GPU, který dává 1,25× IPC oproti generaci Vega.

Podrobnosti se dozvíme spíše v době uvedení na trh, dnes vezměme zavděk informacemi o použití pamětí typu GDDR6, PCI Express rozhraní 4.0 a samozřejmě 7nm výroby GPU. Tento model nebude hi-end, oproti generaci Vega sice Navi přinese o 50% lepší poměr výkon/spotřeba, ale výkonově model RX 5700 nabídne o něco víc než konkurenční GeForce RTX 2070, avšak za výrazně nižší cenu. Na trh přijde v červenci tohoto roku.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 5. 2019 20:10

    David Ježek

    Blíž jsem to nezkoumal, zas tak podrobně mě ten hw už nezajímá (myšleno tak, že mě nezajímají marketingové blbinky Nvidie, kterými se snaží ospravedlnit razantní růsty cen - podobně jako tomu bylo s PhysX či 3D Vision a G-SYNC). Raytracing na současné i této nejbližší nové generaci GPU je velmi velmi velmi omezeně použitelný.

  • 29. 5. 2019 14:12

    Peter Fodrek
    Zlatý podporovatel

    Bude, len ako bude realizovaný to sa nevie

    Sony reveals PlayStation 5 details: 8K graphics, ray tracing, SSDs, and PS4 backwards compatibility

    It won’t be out in 2019, though
    Apr 16, 2019,

    PlayStation 5, including an eight-core CPU based on AMD’s third-gen Ryzen line built on the chip company’s latest 7nm Zen 2 process and a custom GPU based on AMD’s Radeon Navi hardware, which will bring ray-tracing graphics to a game console for the first time. T
    https://www.theverge.com/2019/4/16/18401209/sony-playstation-5-details-8k-graphics-ray-tracing-ssds-ps4-backward-compatibility

    Ale či to bude v shader-och alebo priamo jednotkami, a či budú len v semi.custom Navi to sa nevie,,

Byl pro vás článek přínosný?

Autor zprávičky

Příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce softwarových patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací.