jen takova uvaha...
A. uslej zisk = o kolik lidi prisel tim ze to videli v tv a pokud by nevideli nasli(?) by si jeho video na youtube a zobrazila(?) se jim reklama za kterou by dostal provizi
B. pridanej zisk = kolik lidi by na youtube jeho video vubec nevideli, ale tim ze to videli v televizi, si to nasli na youtube a 1. podivali se alespon jednou, 2. privedli mu dalsi navstevniky (pres libi/seznam/odber/sdilet/jakkoliv)
nemuzu se zbavit dojmu ze B >> A ;)
To je naprosto zvrácená úvaha v tom, že v rámci Vaší úvahy zapomínáte na to, že by to měl být autor videa, který se bude rozhodovat o tom, jak se s jeho dílem bude nakládat.
I kdyby mu uveřejnění jeho videa mělo přinést milióny, tak je to stále řádově méně významné jako to, že jste mu Vaší úvahou sebral možnost se svobodně rozhodnout.
No zrovna na youtube se válí megatuny obsahu, o kterém dost pochybuju, že je tam se souhlasem držitelů příslušných práv. Osobně mám na tohle poměrně pirátské názory, ale každopádně by právo (i právní praxe) mělo být symetrické a dovolit Frantovi Novákovi s videem nahraným z televizní megakorporace to samé, jako televizní megakorporaci s videem od Franty Nováka.