Kdyby radeji zacali propojovat takovato zarizeni s budovami... spis nez reklamu na nove zbozi v supermarketu by se mi libilo "fulltextove" vyhledavani nabizeneho zbozi i s mapkou, v jakem regale se nachazi. Popr. navigace v rozsahlych komplexech budov, kde potrebuji najit dvere cislo ABC457.
Je sice faktem, že i dnes mohou operátoři, či policie zaměřit vaši polohu podle mobilního telefonu, ale to je v podstatě nutné jen pokud jste v nějakém podezření.
Pokud by vám ale systém měl nabízet reklamu podle vaší polohy, tak to vyžaduje v podstatě permanentní sledování. Museli by tedy operátoři své účastníky povinně sledovat, aby jim mohla být servírována "androidní" reklama? A navíc ještě personalizovaná, bo systém by věděl, co hledáte, kam chodíte, atd.?
No zdá se mi, že svět skutečně spěje k naprosté absenci soukromí, protože vždy budete dohledatelní. Ano - už dnes jste, ale ne tak snadno a ne jen kvůli nějaké pitomé reklamně, že za rohem ve stánku začali zrovna prodávat čerstvé párky v rohlíku, atd... :/.
Bohužel... Ale je fakt, že většina věcí, co je nám představována ve sci-fi se dříve, či později stává skutečností. Možná zatím ne věci, jako výpravy do vesmíru, atd., ale různé technologie, komunikátory, dotykové obrazovky, a spousta dalšího, co bylo kdysi prezentováno ve sci-fi je realitou už dnes (byť autoři něco takového kladli třeba až do třiadvacátého století) a dá se celkem předpokládat, že tomu nebude jinak ani nyní. Myslím, že k podobnému konceptu reklamy, jako byla představena v Minority Report to nakonec dospěje (minimálně ve velkých metropolích... Je fakt, že mám rád techniku a nové technologie a možnosti, ale na tuto dobu se tedy netěším... :/
To povede akorat k tomu, ze dalsi uzitecna technologie pujde do haje kvuli spamerum, jako jiz USENET nebo e-mail. Vetsina lidi zakaze prijimani SMS, protoze 99,999% budou reklamy.
Operátor vás sleduje permanentně již dnes (alespoň na úrovni tzv. location area - viz GSM spec.), jinak by nevěděl, kam směrovat hovor, když vás někdo volá.
Ano, to je pravda, ale v současnosti jste pro operátora neznámými lidmi - pokud jste kupříkladu na předplacené kartě, pak vás nemůže nijak osobně identifikovat (jiné je to samozřejmě v případě, kdy smlouvu na své jméno uzavřenou máte). Pokud bude však váš telefon v budoucnu cílem cílené personalizované reklamy, pak to sice nemusí znamenat osobní identifikaci účastníka, ovšem znamená to, že operátor, respektive "sledovací systém" bude vědět kam chodíte, kde se vyskytujete nejčastěji. Podle vašeho pohybu po internetových stránkách, respektive vyhledávání na google.com bude vědět o co se zajímáte, jaké máte koníčky, atd. Neznamená to automaticky osobní identifikaci, ovšem znamená to, že pokud bude někdo chtít, budete dohledatelní mnohem snáze a s mnohem více podrobnostmi, než je tomu nyní, nebo než tomu bylo v minulosti.
Ovsem to, ze mate predplacenou kartu a operator vas nema identifikovaneho, mu nebrani, aby vam telefonoval a nebizel vselijake zhovadile a mnohem vyhodnejsi tarify, o ktere nestojite. A nekteri to dotahli az k takove dokonalosti, ze pokud jim takovou smlouvu podepisete, strci zbytek kreditu na vasi predplacene karte do kapsy a nenamaha se jej prevest na vas novy ucet a odecist z budoucich faktur.