Napad je to fajn, ale malo by sa to dat vypnut. V androide mam uz dlhe roky zapnutelny power saving mod ktory myslim robi presne to iste, ale nerobi to tajne.
S malo nabitou baterkou mam casto vyssiu preferenciu telefonovat a/alebo browsovat so slabym vykonom ako bezat browser a GUI efekty naplno, ale kratko.
Jenže moderní procesory se vyznačují tím, že jejich spotřebu (odběr proudu) lze řídit. Dokonce záměrně procesory neběží na 100 %, a používá se to pouze pro krytí výkonových špiček, když už vůbec. Nelze tedy úplně přesně říct, co je "správný" proud, který procesor potřebuje. Během běžného běhu se procesor také zpomaluje, aby se snižovala spotřeba, takže není podle mě možné úplně razantně hodnotit omezení výkonu jako konstrukční chybu, ale spíš jako vlastnost, která tu elektroniku posunula zase o kus dál.
Blbé je, že to zavedli až dodatečně a neinformovali o tom, minimálně morálně ten postup vypadá dost pochybně.
Jiste, auta lze(odjakziva) rychlostne regulovat, neda se tudiz rict, jak rychle vlasne pojedou, a navic, pri prepisy urcene maximalni rychlosti 130km/h prece nevadi, kdyz pri 135 upadnou kola.
Ve skutecnosti ale lidem vetsinou staci, kdyz to auto pojede 90, takze vlastne je vporadku, kdyz po najeti 5kkm bude jezdit 60, protoze tim se docili toho, ze prumerne to vlastne bude tech 90.
tady nekdo (nejen ty) porad nechape ze NEJDE o to ze je nizsi kapacita, ale o to ze NEDOKAZE poskytnout dostatecnej proud pokud pri 100% zatezi CPU dojde na spicku...
takze pokud se to ma srovnat s nadrzi, tak si predstav ze hadicka z nadrze do vstrikovani opotrebenim(zanesenim) bude mit polovicky prumer, takze pri vytaceni do 8000otacek nebude stihat dodavat dostatecne benzin a tedy auto bude cukat az zastavovat... tazke vyrobce auta by zjistoval prutok hadicek a pokud by spadl pod urcitou uroven, dovolil by motor vytacet jen do 6000otacek...