To ze zprávy není jasné, ale tipuji, že nemají důvod tvořit další čip x86. Změnu architektury má Apple už historicky několikrát vyzkoušenou a vendoři víceméně počítají s tím, že životnost aplikací na MacOS je omezená. Svým způsobem, Apple těmito kroky stimuluje vývoj v jejich "světě". Staré aplikace tak odumírají a Apple si tím neuvěřitelně rozvazuje ruce.
Chápu. No uvidíme. Přechodem z RISC na intel x86 si pomohli, nevím jestli by apple s powerPC byl konkurenceschopný, ale přechod z dominantní platformy jinam není už jen tak, navíc když desktopových uživatelů obecně ubývá. A taky co by zvolili za architekturu? ARM? A byl by macOS na ARMu výkonově konkurensceschopný? Spousta lidí ty macy má na stříhání, kodování, prostě na práci. ARM na tohle ještě pořádně nemá.
Ale tyhle operace poskytuje jejich API pro video, coz si pak interne resi vysoce optimalizovanou akceleraci pres GPU treba. Takze neni to jak u Win/Lin, ze kazdy sw si resi kodeky sam a pak neco jede lip a neco hur, neco s gpu neco bez.. proste u Applu se co nejvice snazi poskytovat OS a vyrobce OS, proto to ma ponekud navrh na stejnem hw. Kriticke veci se udelaji jednou a poradne. Ne kazdy po svem a porad spatne.
Možná je to scifi, ale Apple má jedny z nejvýkonnějších mobilních ARMů vůbec, a nepochybuji, že to na běžný provoz Macbooku stačí. A AMD GPU mají otevřené ovladače, takže by teoreticky mělo být možné je na ARMu rozjet. Hardwarové x86 emulace už taky existuje.
Nevím, jak tím vyřeší PRO, přece nebudou mít část nabídky x86 a část ARM. Třeba to vyřeší klaudem.
Mně osobně se celý ten ekosystém Applu zamlouvá, i když to není můj šálek kávy.