Vědělo se o tom už cca 2014, že je rychlejší ale od té doby ho z nějakých důvodů zatím nenasazovali.
https://lists.opensuse.org/opensuse-factory/2014-06/msg00007.html
Mimo to dobré zdroje: výkon a režie
http://linuxrealtime.org/index.php/Basic_Linux_from_a_Real-Time_Perspective
No tak jsem se o pár let spletl
https://www.root.cz/clanky/zen-kernel-vytunene-linuxove-jadro/
Nejste. Taky tuhle honbu za dalšími desetinami vteřiny nechápu. Kvalitní plánovač má samozřejmě smysl, jak tu i další píši, při zátěži, ale proč tolik lidí řeší jestli jim to či ono naběhne za vteřinu nebo za dvě je mi záhadou.
Nebo možná spíš bohužel není. Je to taková klasická starost prvního světa a ukázka, jak dnes lidé naprosto nejsou schopni rozlišovat chtěné a nutné.
jj alokace pameti ako napriklad:
https://support.microsoft.com/en-us/help/981013/a-memory-leak-issue-occurs-in-the-audiodg-exe-process-when-you-play-au
https://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/all/bug-huge-memory-leak-and-cpu-usage-in-the/433dcdf2-cf49-4993-a8c3-0faa258f9243
Mam ten isty problem na Win7 so zapnutymi aktualizaciami a DODNES to nieje fixnute v nejakej aktualizacii. Mam 8GB ram a ta sr*cka mi dokaze zabrat kludne 4GB a ide dalej...
Pri instalacii hotfixu v prvom odkaze to skonci tym, ze uz ho mam nainstalovany...
1. Co to má společného s odezvou systému na větší alokaci paměti? Vůbec nic. Vždyť je to jako kdybyste napsal "Linux má fakt dobrý i/o scheduler", a někdo odpověděl "nemá, mě nejde přečíst JPEG obrázek z SD karty". Prostě to spolu nemá nic společného.
2. Ten hotfix je k dispozici i pro Win7 SP1:
https://support.microsoft.com/en-us/help/2670667/handle-leak-occurs-in-the-audiodg-exe-process-in-windows-7-or-in-windo
3. Daleko spíš ale jde o resource leak v nějaké aplikaci. Aplikace si otevře handle na audio device, a nezavře ho po sobě. V druhém linku vidíte, že u někoho za tím problémem byl Steam. Když danou aplikaci ukončíte, tak by se měla paměť uvolnit. Pokud jde o resource leak v nějakém servisu nebo driveru (vizte níže), tak ukončení aplikace možná nepomůže.
https://steamcommunity.com/groups/SteamClientBeta/discussions/0/2381701715730728002/
Může také jít o resource leak v Sound Enhancements, které si můžete nastavit ve vlastnostech zvuku. Například APO Equalizer (který se ovšem zapíná/vypíná jinde) v nějaké verzi podle všeho měl problém s uvolňováním zařízení, přes které přehrával.
https://sourceforge.net/p/equalizerapo/discussion/general/thread/4a68ed36/
https://sourceforge.net/p/equalizerapo/discussion/general/thread/0b82e472/
A samozřejmě to může být problém driveru, resp. toho klubka kódu, které se instaluje se samotným driverem. Ujistěte se, že máte poslední WHQL driver pro příslušný HW. Při troše štěstí by vám to měl stáhnout Device Manager když vyhledáte driver. Problém nastane, když máte nějakou zvukovku bez certifikace WHQL; bohužel takové bývaly občas i na základních deskách. Výrobci HW jsou někdy při psaní driverů neskutečná prasata. Každopádně pokud budete tahat cokoliv od výrobce HW, zvážil bych stáhnut "driver package", rozbalil ho, odinstaloval současný driver, a nainstaloval jen vlastní nový driver (přes .inf file), bez toho cripplewaru, který výrobci často přikládají.
4. Pokud se jedná o resource leak, můžete to vidět v Task Manageru, když se podíváte na počet handles. Můžete si také zobrazit počet handles u jednotlivých procesů, dají se tam vybrat sloupce. Víc detailů se dá zjistit v Process Exploreru (ze SysInternals Suite). Pokud zjistíte kde handles leakují, tak můžete použít AppVerifier a debugger. Zjistíte tak místo v kódu, odkud se ty handles otevíraly. Nicméně nemá smysl se do toho hrabat tímto způsobem, dokud minimálně neprovedete update driveru, nezakážete Sound Enhancements a neodinstalujete případné doplňky které sedí mezi aplikací a zvukovou kartou. Asi nechcete strávit pár hodin času jen zjišťováním toho, že opravdu musíte strávit 5 minut aktualizací driveru zvukové karty :)
https://blogs.technet.microsoft.com/yongrhee/2011/12/19/how-to-troubleshoot-a-handle-leak/
> Pomalý start aplikací a pomalá reakce systému na okamžité nároky aplikací (například větší alokace paměti) jsou známou bolestí linuxového desktopu, a je dobře, že se s tím něco dělá.
Za sebe můžu uvést akorát tolik, že jsem se se známou bolestí linuxového desktopu prakticky nesetkal... Na rozdíl od neznámé bolesti jistého konkurenčního OS.