Hlavní navigace

Blokování reklam je legální, rozhodl německý soud

Roman Bořánek

V Německu skončil poměrně unikátní soudní spor týkající se toho, zda je legální blokování reklam. Dvojice vydavatelství Zeit Online a Handelsblatt žalovala tvůrce Adblocku Plus, pravděpodobně nejrozšířenějšího softwaru, který blokování reklam umožňuje. Německý soud po čtyřech měsících projednávání rozhodl, že blokování reklam i distribuce blokačních nástrojů není protiprávní. Jednoduše proto, že uživatel má právo kontrolovat to, co zobrazí na svém počítači.

Eyeo, společnost stojící za AdBlockem Plus, rozhodnutí označuje za vítězství všech uživatelů internetu. Zároveň dodává, že není proti reklamám obecně a internetovým vydavatelům už vůbec ne: „Pojďme společně vyvinout nové neobtěžující formy reklamy, které by uživatelé mohli ocenit a uvítat. Zkusme pro reklamu najít lepší cesty.“ Německý soud rozhodl na základě evropských zákonů a norem, tudíž je dosažení podobného verdiktu pravděpodobné (ne však nutné) i v dalších zemích Evropské unie.

(Zdroj: VentureBeat)

Našli jste v článku chybu?