Hlavní navigace

Blokování reklamy je na webu čím dál častější

Petr Krčmář

Niero Gonzalez, zakladatel herního webu Destructoid, se zajímal o to, jaká část návštěvníků u něj blokuje reklamu. Výsledky měření ho velmi překvapily. Naši uživatelé jsou technicky velmi schopní, ale i přesto mě překvapilo, kolik z nich blokuje reklamu, tvrdí Gonzalez. Ze tří milionů měsíčních návštěvníků jich téměř polovina (42 až 46 %) blokuje na webu reklamu.

Server tak podle svého zakladatele přichází měsíčně o tisíce dolarů. Proto se snaží na své čtenáře apelovat, aby reklamy neblokovali nebo aby se alespoň stali platícími členy. Většina reagujících čtenářů si stěžovala na to, že je reklamy obtěžují. Nesnášejí reklamy, které na ně vyskočí, píše Gonzales.

Že nejde o ojedinělou záležitost dokládá i společnost PageFair, která se živí monitorováním webů. Z výsledků jejich vlastních výzkumů vyplývá, že přibližně 22,7 % návštěvníků reklamu blokuje. Zajímavější je ovšem trend: počet blokujících uživatelů vzrostl za poslední rok o 43 %. Podle Google Trends se lidé na dotaz „adblock“ ptají dvakrát častěji než před rokem.

Jak řešíte reklamy vy?

Anketa

Blokujete na webu reklamu?

Našli jste v článku chybu?