nebezpecne pro klienty, kteri si vazili svych penez. Ale takovy klient neni klientem KB. Takze vlastne o nic nejde. Jen o to, ze asi KB chce ziskat i klienty, kterym na jejich penezich zalezi. Ale ti uz jsou davno u eBanky (a mladsi rocniky i u jinych bank, kterym rozbeh a zabezpeceni chvilku trvalo). Takze KB zbyvaji uz jen nejmladsi rocnici klientu :-)
Bankovnictvi KB je zarnou ukazkou, kdy manager co naprosto nema tuseni o co jde, uslysi nejaky moderni "cool & in" pojem a rozhodne se, ze to musi mit taky. Jsem presvedcen, ze kvalita internetoveho bankovnictvi je poslednim kriteriem, podle ktereho se klient KB mohl pro tuto banku rozhodovat, nebot je nulova.
Pro koho je dulezite internetove bankovnictvi, neni u KB a tedy se ho tento problem netyka.
> Bankovnictvi KB je zarnou ukazkou, kdy manager co naprosto nema tuseni o co jde, uslysi
> nejaky moderni "cool & in" pojem a rozhodne se, ze to musi mit taky.
Těžko říct, jestli blábolíte jen tak, nebo se to vztahuje k této zprávičce -- pokud to druhé, tak zavedení two-factor autentizace je zrovna rozumný krok...
> Pro koho je dulezite internetove bankovnictvi, neni u KB
Vaše jistota je úžasná, bohužel ale ničím nepodložená, ba dokonce skutečnosti odporující.
vypadáš, jako bys byl z vedení KB, neb hájíš neobhajitelné. KB dodnes nepodporuje žádné jiné prohlížeče, než MSIE a OS než z produkce Redmondské softwarové továrny. Taková kombinace je vzhledem k počtu děr ve zmíněných systémech, jakož i díky rychlosti jejich záplatování, přinejmenším riskantní.
No doma mam linux. v praci mam linux, na infrastrukture mame linux, na vyvojovych strojich linux a solaris.
U kb jsem.
Opravdu jsem banku nevybiral podle internetoveho bankovnictvi, protoze kdyby jo, tak uz jsem u e-banky.
Vybiral jsem podle toho co ja od banky potrebuju - teda spis uz bych rekl "tehdy potreboval".
A internetove bankovnictvi u KB nemam a uz me to za posledni ctvrt rok 2x vadilo. GSM a phone banking nepripada v uvahu, protoze pri pohledu na telefon se mi dela spatne, ze si vzpomenu na praci a hlavne kdo ma furt s sebou tahat nejaky kramy co se ztracej, staci ze furt hledam kreditku...
Svuj prvni ucet jsem si zrizovala u eBanky protoze jsem chtela internetove bankovnictvi a na mych penezich mi zalezi. Jsem u nich velmi spokojena.
Druhy ucet jsem si zridila u KB s tim, ze je na bezne vydaje (jidlo atd.) a ze na nem bude malo penez, abych se nemusela stresovat ze kdyz ztratim platebni kartu, tak muzu prijit o moc penez (jsem student, takze mam ucet u KB zdarma).
Osobni bankerce KB jsem si pri zakladani uctu stezovala na bezpecnost, ta z toho byla ve velkem soku a v podstate mi rekla, ze jestli mi na bezpecnosti mych financi tak zalezi, tak at si teda nezrizuju internetove bankovnictvi (coz u mne nepripada v uvahu, protoze jsem rozmlsana eBankou). Tak jsem ji na oplatku rekla, ze mi na mych penezich zalezi a internetove bankovnictvi chci, tudiz na jakemkoliv uctu u KB nikdy nebudu mit vic, nez 5000 Kc. Asi z toho nemela moc velkou radost:-)
Bohuzel se zda, ze vetsine klientu KB, kteri maji internetove bankovnictvi, na bezpecnosti moc nezalezi...
> Bohuzel se zda, ze vetsine klientu KB, kteri maji internetove bankovnictvi, na bezpecnosti moc nezalezi.
Proc myslis?
U KB jsem a je pravda, ze zrovna internetove bankovnictvi mne pekne rozciluje prave kvuli nepodpore cehokoliv krom IE. Urcitou nadeji na zmenu jsem mel kdyz zacali podporovat SUNovskou Javu, ale nic dalsiho se nedeje.
Jelikoz premyslim o prechodu k jine bance, zajimalo by mne jak (lepe) ma zabezpecene bankovnictvi eBanka, co KB nenabizi (pominte podporu jinych prohlizecu a OS).
Je to nesrovnatelny rozdil, v e-bance muzes udelat vse VSE pres net! Nemusis uz vlastne nikdy ani do te banky jit, pkud nechces treba vymenu karty nebo fyzicky vybrat prachy a ne v bankomatu nebo platit kartou, ma to neomezene moznosti, je to psane v Sunacke jave, mas Mobilni elektronicky klicnebo kalkulacku, ucet je pod klientskym cislem (soukromy, ikdyz stale zjistitelny udaj, bud rodne nebo telefonni cislo nebo pridelene systemem), pote autentizacni kod, zaslany SIFROVANE na mobilni telefon a Tvuj soukromy i-pin, ktery si samozrejme online muzes kdykoli menit:) a kazda operace zvlast vyzaduje dalsi autentizaci, ktera je opet chranena i-pinem a nove sifrovanou zpravou na mobil:)
>> Bohuzel se zda, ze vetsine klientu KB, kteri maji internetove bankovnictvi, na >>bezpecnosti moc nezalezi.
>Proc myslis?
Z nekolika duvodu:-)
Jednak proto, ze vetsina lidi pocitacum nerozumi a o bezpecnost se nijak zvlast nezajima.
Navic mi osobni bankerka, u ktere jsem si zakladala ucet nekolikrat rikala, ze vetsine klientu se zabezpeceni KB zda prehnane.
A do tretice kvuli tomu, ze pokud nekomu na bezpecnisti internetoveho bankovnictvi zalezi, tak ho nemuze mit u komercky (coz mi vlastne potvrdila i ta bankerka).
Vezmi si napriklad to, ze transakce musis vyrizovat jenom u pocitace, ktery mas pod kontrolou. No jo, ale kolik lidi ma vlastni pocitac u sebe doma, o kterem navic muzou s jistotou rict, ze v nem nemaji treba zadneho trojskeho kone nebo nejaky spyware. Spousta lidi si pri instalaci programu vubec necte, co jim ten instalator rika a jenom mackaji OK, a pak se divi, co ze to v tom pocitaci maji.
Myslim, ze za takovych podminek je na bance, aby tu aplikaci udelala "blbuvzdornou".
>Jelikoz premyslim o prechodu k jine bance, zajimalo by mne jak (lepe) ma zabezpecene >bankovnictvi eBanka, co KB nenabizi (pominte podporu jinych prohlizecu a OS).
Jak uz tady bylo receno, jedna z moznosti prihlaseni je zaslani jednorazoveho autentizacniho kodu bankovni SMSkou na mobil (aby sis ji precetl, potrebujes znat bankovni PIN). Takze u eBanky se muzu prihlasit na ucet treba z internetove kavarny v Recku (vyzkouseno:-).
Navic si driv vsimnes, ze ti nekdo ukradl mobil (coz by mu ale stejne bez znalosti bankovniho PINu moc nepomohlo), nez ze ti nekdo zkopiroval certifikat, ktery ma KB defaultne ulozeny na disku (sice ti nedoporucuji, ale spouste lidi se nechce tahat to s sebou na diskete). U KB si toho vsimnes nejspis az ti nekdo udela nejakou neopravnenou transakci na uctu.
Mnohokrat jsem se tam s nimi hadal a urgoval jsem to a vysvetloval ze to neni bezpecne, cumeli jak puci :) chtel jsem kontakt na nekoho zodpovedneho, kdyz me jednou konecne "odpalkovali" na udajne nejvyssiho IT technika, tak ten mel sotva poneti co je to asymetricke sifrovani :) a sotva vedel co to je "ten jejich" autentizacni klic, stesti ze to je firemni ucet a ja mam u e-banky :D