Po letech prací a hromadě zkušebních verzí byla ohlášena čtvrtá generace herního enginu Godot. Tvůrci jí dali do vínku řadu důležitých novinek, které jej posouvají do této dekády.
Jmenovitě zde najdeme moderní renderer využívající API Vulkan plus řadu vylepšení v renderingu obecně. Nechybí kompletně přepracovaný systém Global Illumination či podpora volumetrické mlhy, podpora AMD FSR (FidelityFX Super Resolution), výrazně vylepšená fyzika, přepracovaný interní systém 3D animací, lepší skriptování či vylepšení podpory hry více hráčů.
Čtyřka za ty zhruba čtyři roky vývoje dostala více než 12 tisíc začleněných pull requestů, více než 7 tisíc oprav a příspěvků, to vše od 1500 přispěvatelů. Přehled novinek bude k dispozici zhruba za tři čtvrtě hodiny v následujícím videu, podobně čekejme na detailní soupis změn.