Hlavní navigace

Aktualizováno: uživatelé UPC se nedostanou na některé servery

Petr Krčmář

Český poskytovatel kabelového internetu, společnost UPC, má od včerejšího odpoledne velké problémy, které zasáhly všechny uživatele. Mnoho různých serverů (včetně těch od Internet Infa nebo Mladé Fronty) je pro ně naprosto nedostupných. Problém se nachází mezi sítí UPC a Master Internet. Rozpadl se přímý routing a data putují záložními trasami přes zahraničí, které ale nápor provozu nestíhají. Výsledkem je ohromný packet loss větší než 95 %. Technická podpora zatím mlží a nechce podávat konkrétní informace.

Aktualizace: Podle dostupných informací se nejedná o technický problém, ale spíše o obchodní. UPC prý odpojilo linku k Master Internetu, který jim odmítl platit za drahý peering. Jedná se o neoficiální informace, které ale přicházejí z různých nezávislých zdrojů, jsou tedy s velkou pravděpodobností správné. Podrobnosti naleznete na Fabiánově blogu.

Problem se ma takto – UPC si zacalo diktovat nehorazne tisice EUR za to, ze dovoli svym peerum v NIXu prijimat od nich traffic. Ten traffic generuji uzivatele, takze UPC bere svoje zakazniky jako rukojmi pri honbe za ziskem.

Master Internet jim odmitnul na tyhle nove nesmyslne podminky pristoupit, protoze cela leta peerovali bez problemu, to az ted si UPC zacalo vymyslet.

Takze se stalo, ze UPC jednostranne zrusilo peering jako paku pro vyjednavani s Masterem. Proto je ze site UPC tezke se dostatat na vpsFree.cz prazske servery.

Master Internet poslal svým zákazníkům oficiální vyjádření, ve kterém celou situaci popisuje:

Včera 31. 8. 2011 v době od 22:00 CET došlo u koncových zákazníků UPC ke zpomalení nebo přerušení konektivity do sítě Master Internet. Důvodem bylo zrušení peeringového propoje ze strany UPC, přístup k serverům ze všech ostatních sítí zůstal neovlivněn. Na základě vstřícné komunikace ze strany ostatních partnerů jsme dnes ráno výrazně navýšili alternativní trasy a neprodleně jednáme o definitivním objemu spolupráce. U některých zákazníků UPC lze stále pozorovat částečné zpomalení konektivity, tento nedostatek by však měl být definitivně odstraněn v řádu hodin, nejpozději během zítřejšího dne.

Tímto vyjádřením dementujeme jakékoliv zprávy o tom, že se jedná o důsledek selhání některého z našich síťových zařízení.

Našli jste v článku chybu?