Hlavní navigace

Chrome bude blokovat stránky, které otevírají nový panel a na starém ukazují reklamu

Petr Krčmář

Google pracuje na blokování chování, kterému se říká tab-under. Tato technika se čím dál častěji zneužívá k podvodnému přesměrování uživatele a zobrazování reklam. Funguje tak, že je uživateli nová stránka otevřena v novém panelu a ten starý je přesměrován na stránku obsahující reklamy nebo obsah, kterému se tak uměle navyšují statistiky návštěvnosti. Vyzkoušet si to můžete na demo stránce.

Uživatelé jsou tímto chováním obtěžováni čím dál častěji, proto se Google rozhodl v prohlížeči Chrome problém řešit. Prohlížeč by měl zablokovat detekované přesměrování a informovat o tom uživatele, zatím ovšem není rozhodnuto, jak přesně by se měl zachovat k otevřeným panelům. První varianta počítá se zobrazením informace na originálním panelu, druhá naopak počítá s okamžitým zavřením podvodného panelu a zobrazení informace na tom novém. Vývojáři zatím preferují první variantu, protože při vytvoření nového panelu by nemusela původní adresa zůstat v historii a rozbila by se tím funkce tlačítka Zpět.

Zatím nebylo stanoveno žádné datum ani verze, jisté je, že nejdříve bude nová funkce dostupná ve vývojářském vydání Canary pod about://flags a uživatel si ji bude muset pravděpodobně sám zapnout.

Našli jste v článku chybu?