Což o to, sbírat hry.. dělám to taky, mám pouhý tisíc (ony se ty nejen humbly bundly nastřádají za desetiletí). Problém je, že Steam neuznává dědictví. Až Číňan umře, vše vniveč.
Za prve je docela pravdepodobne, ze "takovy hrac" nebude mit vubec zadny cas na rozmnozovani... a za druhe, pri rychlosti vyvoje/pokroku/novinek (nejen v hernim businessu) i kdyby se rozmnozil, tak ty hry pro jeho dedice budou neco jako pro nas Zajic s vlekm, co chytali na konzolce vajicka do kosiku...
Kvalitní staré hry stojí dneska třeba desetkrát nebo i víc než kolik stály, když byly nové. Nicméně je pravda, že to se bavíme o fyzických krabicových vydáních. Otázka je, jak moc budou po letech zajímavé digitální licence. Sběratelskou hodnotu v tom moc nevidím. Ale ty hry jako takové můžou pořád lidi bavit a mít oficiální práva tu hru hrát se hodí.
A jinak i ta sovětská herní konsole s vlkem a zajícem má dneska hodnotu pár tisíc…
Nesouhlasim s tim ze ty hry stoji desetkrat vic nez kolik staly kdyz byly nove. Zbezny pohled do ceniku her na zacatku 90 let zacinal nekde u 1000-1500Kc. Nektere letecke simulatory zacinali treba na 3000Kc az 5000Kc.
No a ted si k tomu pripoctete jen hloupou inflaci.
Tady ma nekdo velky vypadek pameti.
Nedavno jsem prodal pouhy obal jedne stare hry za 5000,- (a to jsem jeste asi prodelal, byl to mozna jediny existujici obal te hry na svete). Myslim, ze v nekterych pripadech ty ceny starych her dost vyletly do nebes.
Opravdu dobre hry vydrzi i pres par generaci. Treba Sam & Max Hit the road. Tuhle hru jsem koupil nekdy v roce 1994 za 50000 italskych lir. Tehdy hry staly tak 100k, tahle byla prekvapive levna. Nebyla to krabice, jenom cd ve slozce plus manual. Tuhle hru hraji dodnes moje deti a citace z teto hry jsou velmi oblibene. Nepochybuji, ze vnuk, jenom co zacne neco takoveho chapat, ze to bude i jeho oblibena hra.
Několikrát se o tom vedl spor, bohužel zatím nikdo nevyhrál. Ale Steam připustil možnost, že do budoucna to zařídí, jen se neví jak to ověřování a prokázání. Protože kdyby nějakej vykuk na tvůj účet poslal úmrtní list a rozhodnutí v dědictví, tak ti to seberou a pak se horko těžko prokážeš, že jsi živej... Na jednu stranu je to hloupé, pak ovšem i správné..
Neni argument. Tohle je v kazdem pravnim state uz davno vyreseno. Fakt to ze nekdo umrel a zdedil nehmotny majetek neni nic noveho. To fungovalo jeste predtim nez neco jako software existovalo.
Nemyslete si ze tyto podvody v realnem papirovem svete neexistuji. U nas dedictvi vetsinou resi nejaky prideleny notar a kontroluje veskere nalezitosti. Je to normalni soudni rizeni. Steam (asi na nemecke zastoupeni pres osvedceni EDO) vubec do ruky umrtni list nedostane. Tohle s nim bude resit notar.
Funguje? Je to služba v cloudu. Když se provozovatel rozhodne, zítra nemusí mít vůbec nic.
Bavit se o dědictví u online služeb je směšné. Před jednou generací tady nebyla jediná z nich ani samotný internet. Před 15 lety jsem si psal s kámošem přes ICQ a měl na profilu záznam konverzací. Teď většina středoškoláků ani neví, že něco takového vůbec existovalo.
Nemichate nahodou dohromady online sluzby, zpusob doruceni sw a licence na jeho uziti?
To nemusi byt totez.
Pred jednou generaci uz byl internet a elektronicke dorucivani sw a jeho licencovani.
Dalsi 1-2 generace zpet se bezne resilo uz licencovani sw.
28. 9. 2025, 11:50 editováno autorem komentáře
... do te doby nez vas sluzba potrebuje ztotoznit - napr ukradeny ucet / platby / podezrele fraud detection transakce. Napr. Po ziskani hesla si budete hry prodavat na svuj ucel ale algoritmy po hromadnem prodeji toto zarazi.
28. 9. 2025, 11:57 editováno autorem komentáře
Už je nejvyšší čas aby tohle rozseknul soud. Dědí se totiž nejen fyzický majetek, ale i práva (třeba nájemní smlouva). Soud by měl jasně říct, jestli je nebo není přípustné, aby jednorázově zakoupená elektronická licence na dobu neurčitou byla vázána na osobu kupujícího a po jeho smrti zanikla bez náhrady.
Steam nema naprosto nejmensi sanci ...
Jednak valve trvale a dlouhodobe porusuje zakony, a to je paka jak hrom, klidne je mozne je financne zruinovat. Druhak co je dedicvi definuje zakon, a ne nejaka firmicka.
Mimochodem, zakon jasne rika, ze na vraceni zbozi mas 14 dnu, a ne 2 hodiny ... a dale zakon jasne rika, ze nakupem licence ziskavas zaroven pravo, ji na kohokoli prevest. Uz jen na tomhle je i pologramotnej pravnik shopen privist (nejen)valve na buben.
A jak tu bylo receno, dedicke rizeni je stovky let stary institut. A zadny problem s jakoulikoli idetifikaci neexistuje. Zkus poslat umrtni list do banky ... treba.
1. 10. 2025, 17:36 editováno autorem komentáře
Smyslem praní špinavých peněz je jejich "vyčištění" a použití dále. Když si koupíš 90k her na Steamu, tak se sice zbavíš těch špinavých peněz, ale to je asi tak vše...
Je ta otazka dedenia vobec relevantna? Ja mam skusenost, ze hry koncia s os a treba kupovat nove, ci sa mylim?
Okolo roku 2000 som mal AoE2, v 2013 vysiel HD, v 2019 DE. Podobne battlenet prerobil starcraft, aby bol hratelny (aj stare warcraft, warcraft 2).