Vlákno názorů k článku
Cisco neopraví zranitelnost VPN u starších zařízení s ukončenou podporou od D.J.Bobo - Tak tomu říkám ekologie ... vyhodíme fungující zařízení...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 9. 2022 10:47

    D.J.Bobo

    Tak tomu říkám ekologie ... vyhodíme fungující zařízení jen proto, že nechceme opravovat chyby ve starém software.
    Kdyby dali ty kódy volně k diospozici, kromě hackerů, co by si v nich hledali další chyby, by se určitě našla skupina, co by ty chyby opravovala ... i když, ekonomicky to asi nedává moc smysl, jen ekologficky.

  • 8. 9. 2022 13:24

    Pa??w0rd1

    Ono jak se ta ekologie vezme :)
    Např. RV130 má Gigabitový Ethernet a IMHO by ještě dost dlouho sloužila vyhozením vznikne zbytečný odpad.
    Na druhou stranu spotřeba (energetická efektivita) takového 10+ let starého zařízení nebude bůh ví jaká náhradou za nové ušetří zákazník na spotřebě el. energie.

  • 8. 9. 2022 14:00

    Jan Hrach
    Stříbrný podporovatel

    Přijde mi, že v oblasti těchto „plastových embedded krabiček“ se spotřeba za posledních 10+ let nijak zvlášť nezměnila. (narostl výkon, spotřeba zůstala stejná, a to i v idle) Ale konkrétně Cisco neznám.

  • 8. 9. 2022 20:06

    Vyšklebená tlama

    Jako srsly? Za jak dlouho myslíš, že na RODZÍLU spotřeby starý vs nový VPN brány ušetříš 10+ tisíc?

  • 9. 9. 2022 7:55

    fish

    Nový managovatelný 8P gigabitový switch od D-Linku má spotřebu 2.5W. Nemanagovatelný 16P(nebo 24 teď nevím) gigabitový switch od Cisco má spotřebu 15W. Vím, že to nejsou přesně srovnatelné zařízení, ale výměna se mi zaplatí za rok.

  • 9. 9. 2022 11:25

    Trident

    Spis bych porovnaval ty VPN koncentratory. Slozitejsi logika a spousta trpasliku co projde cipy.
    Resil bych take jestli oba maji EEE, jestli to umi i endpointy a jak moc odpovida spotreba realite.

  • 8. 9. 2022 18:27

    jinejmuf

    Kapitalismus nezná ekologii. Zná jen penízky, tedy přesněji převody nějakých čísel mezi servery nějakých společností, které se prohlásily za správce těch čísel. A vyhrává ten s největším číslem.

    Z toho plyne, že nikdo není motivovaný usilovat o jakýkoliv jiný cíl, než snížit výdaje a maximalizovat příjmy. Včetně zákazníků - proto i v bio/eko/raw obchodech najdete plastové obaly apod. a zákazníci jejich vyšší ceny akceptují jen proto, že prodávají něco, co jinde nejde sehnat (rajčata, co chutnají jako rajčata a ne tofu).

    Možná to bude znít moc rebelsky, ale poslední roky se neustále utvrzuji v tom, že kapitalistický model ekonomiky je přinejmenším stejně špatný jako centrální plánování v socialismu. Prostě to nefunguje a odměnu za práci si shrabává k sobě malé procento vykuků na úkor reálně užitečných prací/produktů, které se ale těžko zaplatí při převaze levného šuntu.

  • 9. 9. 2022 8:01

    fish

    Kapitalismus zná jen preference zákazníků. Pokud zákazníci preferují laciný šmejde/kvantitu proti kvalitě, tak jim to trh prostě nabídne.

    Proč se stále vyrábí salámy ze separátu? Uzeniny s 30% vody? Protože je to opticky levnější a "je toho víc".

    Pokud práce není užitečná, tak ji logicky nikdo nezaplatí. To že vy ji za užitečnou považujete je hezké, ale kolik jste na ni přispěl/zaplatil?

  • 9. 9. 2022 9:32

    jinejmuf

    Zase ta teorie :-). Každý zákazník dělá objektivní preferenční žebříček podle objektivní kvality všeho, co kdy nakupuje, od průzkumu trhu s kvalitním toaleťákem na doma až po výběrová řízení na věci ve firmě, kde zůstane těžko říct jak dlouho, a hlavně věci, které on sám neplatí, takže ho to nepálí?

    Jak podle vás z papíru poznám šmejd od kvality? Ptáte se u řezníka ve frontě na složení salámu? A děláte to opakovaně (ono se složení občas mění)?

    Měli jsme na gymplu AP právě od Cisca. Při výpadku proudu jich odešlo několik zároveň. Dávali jsme to jednomu známému na diagnostiku a ten když to otevřel a viděl, jak je řešené napájení, tak říkal, že je s podivem, že ten zdroj vydrží obyčejné zapnutí a vypnutí rychle po sobě. Krátkodobý výpadek proudu (nahození před vybitím nějakých kondenzátorů) ho spolehlivě odpálí. AP od Aruby jsou sice hardwarově ok, ale firma zase pro náš kontroler už neposkytuje softwarové licence a my bychom potřebovali minimálně 10 dalších AP. Jediné řešení je pořídit to celé nové, což je investice tak minimálně za 1,25 mega. Dokud nebude nějaký projekt, tak na to nejsou peníze. Až budou peníze, rozhodně nechceme totéž nakupovat za dalších 8 let. A co vybrat, když na trhu nic dlouhodobě spolehlivého není?

    Většina lidí se orientuje přinejlepším podle značky, ti nejpečlivější se pokouší dohledat nějakou dokumentaci, jenže dneska už je problém zjistit i tak jednoduchý parametr jako je rozměr či průměrná spotřeba, natož technické detaily, zveřejňují se jen marketingové žvásty. Zkušenosti druhých jsou k ničemu, protože vzhledem k délce životního cyklu jedné řady výrobku, který byl navíc často v průběhu prodeje ještě zásadně měněn (po slušných výkonnostních testech pro média se další řada vyrobí s jiným/levnějším čipsetem), je potřeba získávat nové zkušenosti s novou řadou, často vyráběnou sice pod stejnou značkou, ale reálně někým jiným v jiné fabrice a s jinou kontrolou kvality.

    Obzvláště u takové elektroniky jsou navíc hlavními odběrateli nikoliv soukromé osoby, ale firmy a instituce. Když je soukromá firma menší, možná správce sítě přesvědčí šéfa, že je lepší jednorázově zaplatit víc za kvalitu, jenže jak ji pozná (viz výše)? A jaké štěstí musí mít ten šéf, aby vybral do malé firmy schopného a zkušeného zaměstnance a zaplatil ho? Když je firma větší, tak bude management tlačit na rychlý ekonomický zisk. Horizont výměny zařízení +8 let je pro ně příliš dlouhodobý. Výměna zařízení které "funguje, jen nemá updaty" se bude ekonomicky těžko prosazovat, když to "funguje" a manažer potřebuje odměny ze zisku dostat dřív, než přejde jinam. No a pak je tu nezanedbatelně velký trh státních institucí, kde se tyhle věci nakupují s nejnižší cenou, protože jiné kriterium se v dotačních titulech prakticky nedá obhájit. Jediná šance je, aby se nakupovalo pod cenovým limitem pro výběrové řízení, což jsou ale zase laciná zařízení...

    K té neužitečné práci - ono stačí vytvořit iluzi neužitečnosti nějaké práce a iluzi užitečnosti jiné. Viz třeba problémy s nedostatkem zaměstnanců v dopravě. Látá se to všemi možnými způsoby, ale že jsou řidiči dlouhodobě platově podhodnocení, že mají stresující práci a přitom málo odpočinku, to nikdo nahlas neřekne. A pořád se čeká, až se zase vrátí gastarbeiteři z Ukrajiny pracující za almužnu. Tohle je potřeba řešit systémově, ne po jednotlivcích. Hloupá masa vždy zvítězí, jak je vidět z Gaussovy křivky IQ...

  • 9. 9. 2022 11:57

    fish

    To je praxe. Jestliže někdo nemá prioritu v tom řešit co jí a stačí mu na to nadávat u piva, tak se pak nemůže divit. Já v krámu složení kontroluji u řezníka sice pokaždé ne, ale zase vybírám podle textury, která o napíchanosti vodou vypovídá dost. Těžko v šunce od kosti schováte stejné množství šmakulád jako v růžové hmotě výrobního salámu. Navíc tyhle položky kupujete opakovaně a pokud to alespoň trochu hlídáte, spálíte se jen jednou. V závislosti na tom, co je to za výrobek a jak často ho kupujete je samozřejmě různá možnost pokusně nakupovat - o to lepší si musíte udělat průzkum trhu. Nebo taky nemusíte, pokud si svého času vynaloženého na průzkum ceníte natolik, že průzkum neprovedete. Je to svobodná volba každého jednotlivce.

    Ad řidiči. Aktuálně stojí například cesta pro 2 vlakem více, než autem. Tomu se říka konkurence substitutem a tlačí to mzdy řidičů níže.

    Pokud o svých spoluobčanech tvrdíte, že je to hloupá masa, tak nechápu jak můžete obhajovat nekapitalismus tedy demokracii/so­cialismus, který jak i nyní vidítě končí tak, že vám tahle hloupá masa vládne a rozhoduje o vás,

  • 10. 9. 2022 18:08

    Trident

    Nevsiml jsem si ze bych to auto nemusel ridit. Coz je blokace casu ktera stoji jako soukromy ridic. Srovnal jste tedy i s taxi/autobus? Pri platu ridice ten vlak je porad levnejsi.

  • 12. 9. 2022 13:28

    Ladis

    Jen pro zajímavost: Na vybraných úsecích, např. dálnice, už některá auta umí řídit sama dobře.