Např. tady https://www.cisco.com/c/dam/global/en_au/assets/pdf/distribution_lunch_announcement_apac_exc_korea_updated_final_new.pdf
Distributor orderability: May 24, 2011 (RV110W)
https://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/routers/small-business-rv-series-routers/eos-eol-notice-c51-738250.pdf
Cisco announces the end-of-sale Cisco RV110W Wireless-N VPN Firewall. The last day to order the affected product(s) is February 27, 2017.
tj. cca 10 let od startu prodejů, podpora skončila sotva 2 roky po prodání posledního kusu?! U síťových zařízení typu routery nebo IP telefony se dá čekat, že těch 10 a více let klidně budou fungovat a IMHO by podporu dostávat měly...
Já bych k nim nebyl tak hodný. Latest day to order February 2017 - Orderability May 2011 = 69 měsíců, což je 5,75 roku, čili žádných cca 10 let. I při započítání 2 let podpory po skončení prodejů je to necelých 8 let.
To mi přijde u "business class" zařízení jako zoufale málo. Je sice pravda, že je to pro bezpečnost klíčové zařízení, ale pokud je hardware v pořádku a výkonnostně stačí, nevidím důvod ho vyměňovat každých 6-8 let. Jenže Cisco je ve svém segmentu považované za leadera, takže podobně jako vyměňujeme stroje, na kterých vyhnívají Windows a pro nové verze stroj výkonnostně nestačí, byť linux tam funguje velice dobře, tak i síťový hw se prostě nakupuje od Cisca :-(.
Každý produkt má nějaký životní cyklus a nelze jej podporovat donekonečna.
Pokud si někdo koupil box v 2011, tak měl 8 let provozu a podpory.
Ale prodat poslední kus v 2017 a za 2 roky to utnout je tedy pěkná prasárna.
A tady se mi líbí návrh z EU - 5 let SW podpora po ukončení prodeje.
A ne, že prodávám do poslední chvíle produkt a v zapětí se na něj vykašlu.