Hlavní navigace

Cyberpunková akce Deus Ex: Mankind Divided dorazila na Linux

4. 11. 2016

Sdílet

Studio Feral Interactive dokončilo linuxový port akčního cyberpunkového RPG Deus Ex: Mankind Divided, které vyšlo letos v srpnu. Titul sklidil poměrně dobrá hodnocení kolem 80 až 90 %, ale u hráčů si to pokazil přítomností mikrotransakcí, které bychom u hry za 50 eur opravdu nečekali. Našince potěší, že se děj odehrává převážně ve futuristické Praze, kterou designéři vykreslili poměrně zdárně.

Podle serveru GamingOnLinux je kvalita portu celkem průměrná a jak bývá zvykem, přináší oproti Windows nějaký ten pokles výkonu. Horší je, že načítání se někdy protahuje až na tři minuty, což je zřejmě dáno nějakou předoptimalizacíMankind Divided bohužel podporuje pouze grafické karty Nvidia. Hra je obecně náročná a bez novější grafické karty si asi moc neužijete.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 11. 2016 12:23

    Meh (neregistrovaný)

    Binarni blob s mikrotransakcemi bezici jen na jinem binarnim blobu dorazil na Steam. To je stezi na 0%.

  • 4. 11. 2016 17:56

    tomasfuk (neregistrovaný)

    A zdroják na githubu, aby si to mohl forknout a zkompilovat na svém Mehbuntu, Mehbian či Mehdoru...

  • 7. 11. 2016 12:19

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Pokud jde o uvedení na Linux, tak je to dost klasika: pár měsíců zpoždění, podporované jsou jen nVidia karty, výkon je nižší, a v tomhle případě se přidávají ještě delší nahrávací časy. Chápu že uživatelé Linuxu mohou mít radost, že někdo vůbec portoval áčkovou hru. Jenže pro "hráče obecného", což je druh odkojený PC a konzolemi, je to pozdě a málo.

    Navíc Linux má ve Steam HW Survey jen 0.89%, strategie se SteamOS zjevně zcela selhala. Těch zákazníků na Linuxu je tak málo, že je otázka, jestli se to portování vůbec vyplatí. Ono totiž port vyjde na spoustu peněz (a nesveze se to s Macem, protože na Macu se začíná používat Metal API, a navíc v případě OpenGL člověk stejně nakonec píše proti konkrétnímu driveru), plus je tu cena podpory. Feral Interactive by také mohl dopadnout jako Loki Entertainment.

  • 7. 11. 2016 15:34

    BlackRider

    Tak zvhledem k tomu, ze ta hra vznikala multiplatforme (PS4 bezi na upravenym FreeBSD a Xbox na Windows), tak portovani na Linux a Mac by nemel byt az tak velkej problem.
    O tom, ze strategie se SteamOS selhala se neda moc mluvit, kdyz Valve zadnou strategii nemel. Nikde sem nevidel reklamy na naky SteamOS. Spis mi to prijde, ze SteamOS je jen jakasi zaloha, kdyby se Microsoftu povedlo Steam od Windows odriznout diky Windows Storu. Coz tak pri vydani Windows 8 vypadalo (to byl duvod proc SteamOS zacal vznikat), ale nastesti se diky obvykly neschopnosti Microsoftu nepovedlo. Aspon zatim.

  • 7. 11. 2016 17:48

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Port nejspíš znamená přepsání kódu který se týká části práce s resources, přidání nové větve pro rendering pomocí OpenGL, přepsání zvuku a vstupů (klávesnice/myš/ga­mepad), a obrovskou spoustu testování a troubleshootingu. Určitě to není neřešitelné, ale pořád je to dost práce. BTW PS4 i Xbox One používají grafiky ATI, port na Linux podporuje jen nVidii. Je to zajímavý paradox.

    SteamOS je primárně OS pro Steam Machines, které se prostě neuchytily. Samozřejmě na ně na Steamu byla reklamní kampaň. Jenže ta strategie byla od začátku pochybná, což jsem tu v diskusích několikrát psal.

    Souhlas v tom, že Windows Store je pro Valve velká hrozba, i v tom že MS postupuje řekněme suboptimálně :). Přiznejme si ale to, že MS dělá víc než Steam: aplikace sandboxuje.

    Ve Windows 8 problém společnosti Valve nebyl až tolik vidět, ale teď je k dispozici Project Centennial, který umožňuje nabízet ve Storu přebalené Win32 aplikace. Má to ještě nedostatky, ale ty se postupně odstraňují, a časem vývojáři nebudou mít důvod Steam vůbec používat. Pro Valve je dobrá zpráva, že jim nezmizel business přes noc s uvedením Win8, a dokonce pokračuje dodnes. Špatná zpráva je naopak ta, že je těžké až nemožné dlouhodobě úspěšně konkurovat majiteli platformy v provozování app store. Snaha prodávat desktopový SW naráží na stejný problém, a podle všeho je mrtvě narozená, stejně jako snaha prodávat filmy. Platformy Mac + Linux mají dnes dohromady jen 4.41%, Mac asi nijak výrazně neporoste, a Linux přes snahu Valve také neroste. Transformace z primárního herního appstore na herní appstore pro méně než 5% trhu, navíc fragmentovaného mezi Mac a distra Linuxu, to asi bude pro Valve těžký hlavolam. Viděl bych to na nový trh (například VR), nebo postupný úpadek společnosti.

  • 8. 11. 2016 0:30

    BlackRider

    Tak snit podobny mokry sny jako Microsoft muzes dal, ale nechut pouzivat Windows 10 a o to vic windows store o kterym asi vetsina lidi ani nevi jak vypada mluvi za vse.
    Prave proto, ze hra je od zacatku psana multiplatforme je blbost aby se toho muselo moc prepisovat. Rozdil je pouze ve volani platforme zavislych API. Tohle bylo krasne videt treba na puvodnim unrealu, kde se ruzny graficky api dali prepinat v menu.
    Psat hru na jednu platformu a pak ji pulku prepsat kvuli jiny platforme, to se delalo naposledy snad na osmi bitech, kde se setril kazdej byte...

  • 8. 11. 2016 12:38

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Bylo by dost unikátní, kdyby Steam dlouhodobě vedl v prodejích na platformě, která má vlastní app store. Valve asi takový vlhký sen nesní, vy možná.

    Ad nechut pouzivat Windows 10 - zrovna na Steamu mají Windows 10 nad 50% (z instalací na Windows). Je jen otázkou času, než starší verze zmizí v propadlišti dějin, tak jako třeba Windows XP (1.36% ze všech instalací).

    Ad Rozdil je pouze ve volani platforme zavislych API - což jsou ty o kterých jsem psal.

  • 8. 11. 2016 13:20

    Zero (neregistrovaný)

    Ad nechut pouzivat Windows 10 - zrovna na Steamu mají Windows 10 nad 50% (z instalací na Windows). Je jen otázkou času, než starší verze zmizí v propadlišti dějin, tak jako třeba Windows XP (1.36% ze všech instalací).
    Ale no ak by Microsoft dal pri kupe PC na vyber medzi Win7 a Win10 tie cisla by boli ine... Zaujimave ze WinXP este stale ma 1.36% vsak? Preco asi, kedze je to podla Vas dinosaurus a mal by uz byt davno vyhynuty???

  • 9. 11. 2016 10:43

    BlackRider

    Pokud ten "vlastni app store" nikdo nebude pouzivat jako posledni 4 roky, tak se Steam nemusi niceho bat. Microsoft by musel neco zasadne zmenit. Ovsem uzivatele Windows sou kozervy a kazda zmena se setkava s velkym odporem, takze takovej zacarovanej kruh...

  • 9. 11. 2016 17:59

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Jak jsem psal, MS uvedl možnost ve Windows Store nabízet zabalené Win32 aplikace. Díky tomu můžete ve Storu najít Gears of War 4, Forza Horizon 3, ReCore a další. A jak jsem psal, technologicky tam jsou ještě problémy (třeba nešel vypínat vsync v nastavení hry), ale to je otázka času. MS navíc má Microsoft Studios, takže svými áčkovými tituly může uživatele motivovat k nákupu přes Store.

  • 10. 11. 2016 13:49

    BlackRider

    No ale porad nevidim duvod. proc by to nekdo mel pouzivat. Tech par her od MS Studios to tezko zachrani, kdyz na Steamu je vsechno ostatni...

  • 10. 11. 2016 17:06

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ve Storu bude postupně všechno, tak jako na ostatních platformách. Podpora Win32 aplikací je k dispozici jen od září, takže to pochopitelně bude trvat. Malých her je tam spousta už teď, velkých zatím jenom pár.

  • 11. 11. 2016 13:22

    BlackRider

    Nikdy tam nebude vsechno. Ono ani na Steamu neni uplne vsechno. Desktop proste neni mobil a cim driv si to Microsoft uvedomi tim lip. Uz proto, ze mobily pro ne byly to nejvetsi fiasko zatim asi.

  • 11. 11. 2016 20:19

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Oni si spíš vývojáři časem uvědomí, že můžou mít transparentně dané podmínky pro zařazení do Storu a placení provize. MS se jim navíc postará o licencování včetně vynucení licence, zpracování plateb, analytiku, cloudové služby potřebné pro provozování serverové části aplikací/her, a šíření aktualizací. Je to výhodné ve srovnání s vlastním distribučním kanálem, a je to výhodné i ve srovnání se Steamem.

    Desktop není mobil, ale nevidím moc důvod, aby uživatelé stahovali aplikace po webech výrobců, navíc v řadě případů přes http, nepodepsané, bez mechanismu aktualizací atd. Nakonec centrální repozitář se přece považuje za klíčovou výhodu Linuxu :), a app story mají dost podobný koncept.

    MS měl řadu problematických momentů. Za všechny MS Bob, MS Kin, MS Zune a divoký rebranding produktů (Windows Live Folders ==> Windows Live SkyDrive ==> SkyDrive ==> OneDrive). Během pár desítek let v branži se nedá neudělat pár chyb. U telefonů se sice MS tržně nedaří nijak skvěle (ovšem pozor, v číslech zpravidla nejsou B2B prodeje), ale alespoň má kvalitní produkt. Uvidíme kam to s ním dotáhne, nebo nedotáhne.

  • 14. 11. 2016 10:45

    BlackRider

    Jaky vyhody to ma oproti Steamu? To co si vypsal nabizi Steam taky.
    Duvod je ze desktop neni mobil. Lidi si vetsinou neinstaluji aplikace sami. A pro ty zkusenejsi je jednodussi pouzit google nez polofunkcni vyhledavac ve storu.
    Linux se neda s Windows moc srovnavat, protoze distribuce je vetsinou postavena primo z centralniho repozitare. To ve Windows nikdy nebude. Ve Windows vzdy bude zvlast system s vlastnim updatovacim mechanismem a zvlast aplikace, ktere se instaluji z jinych zdroju.

    " U telefonů se sice MS tržně nedaří nijak skvěle"
    :D, tak takhle optimisticky to nevidi ani Microsoft:

    "Windows boss Terry Myerson says the major reason that Microsoft is still working on its Windows 10 Mobile operating system is more as an investment in technology than an effort to build a commercially viable product."
    http://www.businessinsider.com/microsoft-windows-phone-dead-2016-11

  • 14. 11. 2016 15:47

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad Lidi si vetsinou neinstaluji aplikace sami - to byste se divil :)

    Ad pro ty zkusenejsi je jednodussi pouzit google nez polofunkcni vyhledavac ve storu - myslím že je pro uživatele o něco pohodlnější napsat jméno aplikace nebo požadovanou funkcionalitu do vyhledávacího pole ve Storu, nechat ji nainstalovat a aktualizovat, než hledat pomocí Googlu a spoléhat na to že opravdu stáhnete tu aplikaci a ne hromadu malwaru, plus řešit aktualizace porůznu.

    Ad Windows vzdy bude zvlast system s vlastnim updatovacim mechanismem a zvlast aplikace, ktere se instaluji z jinych zdroju - a to jako proč?

    Ad Jaky vyhody to ma oproti Steamu? - pro vývojáře je výhodou to že mají jasné podmínky. Valve nepublikuje podmínky, údajně se liší produkt od produktu. Další výhodou je integrace Xboxu One a Windows: stejné API, včetně leaderboards, achievements atd. Pro uživatele je to celkem jedno, záleží kde dostanou hry které je zajímají. Steam pro ně žádnou přidanou hodnotu nemá.

    Ad major reason that Microsoft is still working on its Windows 10 Mobile operating system is more as an investment in technology - trh s mobilními telefony je plný výrobců kteří prodělávají nebo se zmítají někde okolo nuly, a vydělávají prakticky jen Apple a Samsung. Apple generated 75% of all the smartphone industry’s profits in the second quarter. Samsung was able to generate the rest of the market’s profits. Every other company either didn’t make a dime on smartphone market last quarter or lost money.
    http://fortune.com/2016/08/23/apple-samsung-smartphone-profits/

    Zjevně dojde na čistění trhu, protože situace kdy většina výrobců nevydělává nebo prodělává je dlouhodobě neudržitelná. Všichni se na trhu snaží udržet, protože jak Myerson správně říká, jakmile ten trh opustíte, je nesmírně obtížné se na něj vrátit. MS minimalizoval ztrátu tím že se zbavil Nokie a neuvádí nové modely jako o život, protože i kdyby náhodou za pomocí svých miliard dolarů zvýšil tržní podíl, tak by z toho byla jen ztráta v řádu mnoha miliard. Uvidíme co se stane, až se trh vyčistí. Optimistický scénář je ten že to dopadne jako se Surfacem, kde první verze dost prodělala, ale současné modely se dobře prodávají a generují slušný zisk. V rozvojovém světě by zákazníky mohla zaujmout funkce Continuum, protože tamní zákazníci většinou žádný počítač nikdy neměli, nemohli si ho dovolit. Continuum jim udělá počítač z telefonu.
    Každopádně MS je teď ohledně mobilů tak trochu v hibernaci, v EU5 jsou prodeje zase jen na 3.8%. Pokud se vám ale líbí telefony s Windows (mě ano, mimo jiné protože nejsou děravé jako řešeto), tak jsou pořád na trhu zajímavé stroje ve všech kategoriích. Z těch lepších:
    Business:
    https://www.youtube.com/watch?v=efUVh9eME5Y
    Prosumer:
    https://www.youtube.com/watch?v=OSNaiiTxIGc
    Consumer:
    https://www.youtube.com/watch?v=51lavkmkMpQ
    https://www.youtube.com/watch?v=XMNgfEVk8oo

    Když jsme ale u těch čísel: u mobilních Windows vidíte jejich tržní podíl jako katastrofu. Jak se díváte na to, že Linux na desktopu má pořád okolo toho 1%, které měl před 15 lety? Je to úspěch, nebo katastrofa? A neukazuje neúspěch MS to, že ani velká a silná firma nemá v konkurenčním prostředí zaručený úspěch?

    Já bych to hodnotil takhle: i když se nějaké skupině zákazníků může ten který systém velmi líbit a vyhovovat jim, tak to nic nevypovídá o jeho vhodnosti nebo oblíbenosti na širším trhu. Líbí se mi mobilní Windows a vidím u nich spoustu výhod, ale jsem v menšině, a nemá se zlobit na ty, kteří preferují něco jiného. Podle mě je tohle zrovna věc, kterou má desktopový Linux s mobilními Windows společnou :)

  • 14. 11. 2016 17:06

    BlackRider

    Nedivil, ziju na zemi a vim jak vetsina lidi pristupuje k pocitaci, setkavam se s tim denne. Spousta lidi neumi pouzivat ani store na mobilu.

    Vyhledavani ve storu je spousta veci, ale rozhodne ne pohodlny. To plati o vsech storech...

    Protoze Microsoft neumi nikdy nic dotahnout do konce.

    Pro uzivatele ma Steam vyhodu v v tom, ze krome nakupu, updatu a archivmentu, novinek a dalsich veci je to halvne komunikacni platforma. Microsoft tohle nema intergrovany ve storu, ale ma na to dalsi aplikaci, coz neni rozhodne tak pohodlny jako integrovany reseni v podobe Steamu nebo systemu konzoli.

    Vize Continua, ktery umej pouze mobily v cene notebooku, co by nahrady za pocitac v rozvojovych zemich, kde lidi porad kupojou hloupy mobily, prave proto, ze smartfony sou tak drahy je docela zabavna. Zvlast kdyz Continuum jim pocitac nenahradi. porad to je jen mobil s klavesnici.

    Linux na desktopu se neda s Windows na mobilu srovnavat. Linux na desktopu bude dokud ho nekdo bude chtit pouzivat. Windows na mobilu uz za rok byt nemusi, pokud to Microsoft vzda.

  • 14. 11. 2016 19:06

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad Spousta lidi neumi pouzivat ani store na mobilu - ale většina ano. Uživatelé smartphonů mají průměrně na telefonu nějaké desítky aplikací, a nainstalovali si je sami. Je to totiž hrozně jednoduché: kliknou ve Storu (kam se často dostanou z nějaké web site která jim aplikaci doporučila), a je hotovo. Žádné odpovídání na otázky kterým uživatel nerozumí a rozumět nechce, žádná další údržba, na rozdíl od Steamu není nutné ani instalovat aplikaci pro instalaci aplikací, vytvářet v ní účet atd.

    Ad Microsoft neumi nikdy nic dotahnout do konce - myslím že MS trochu podceňujete. Za mě je logické, aby MS prodával ve svém Store většinu aplikací pro svou platformu. Na Xbox, HoloLens a telefony už teď aplikaci jinak než ze Store nedostanete (vyjma side-loadingu). Samozřejmě to MS může podělat, ale být v roli Valve, moc bych na to nespoléhal :)

    Ad Steam... halvne komunikacni platforma - spustíte si aplikaci Xbox, a tam můžete jak komunikovat (i když mi trochu uniká důvod), tak nakupovat. Pro nákup vás Xbox app vezme do Storu, kde se nakupuje všechno. Nemyslím že je to složité.

    Ad Vize Continua, ktery umej pouze mobily v cene notebooku... v rozvojovych zemich, kde lidi porad kupojou hloupy mobily - to se mýlíte. Smartphony se dávno ve velkém prodávají i v rozvojovém světě, ať mluvíme o Indii, Thajsku, JAR, Brazílii nebo Mexiku. Mají je taxikáři i zemědělci, a mimochodem typicky kupují "pádla" s velkým displayem, právě protože je to jejich jediná obrazovka. Je to pro ně investice asi jako pro nás auto. Koupit si smartphone i notebook je pro většinu tamní populace nedostupný luxus, ale na smartphone si našetří. Přitom smartphone s funkcí Continuum není až tak drahý, koupíte ho od $250, možná i levněji. Jak se zlevňují chipsety potřebné pro Continuum, půjdou cenově dolů i telefony.
    Ad Continuum jim pocitac nenahradi. porad to je jen mobil s klavesnici - můžete s ním používat MS Office, tj. třeba vést účetnictví a skladovou evidenci v Excelu (většina známého vesmíru jede na Excelu), a data máte s sebou, takže majitel obchodu nebo autoservisu může na místě udělat kalkulaci i zapsat potřebná data. Zemědělec může dostat informace o doporučené skladbě osiva a technologických postupech, kouknout na návod k opravě traktoru nebo pickupu, i nabídnout sklizeň obchodníkům. Navíc můžete fullscreen brouzdat, podávat patentové přihlášky, pouštět filmy atd., prakticky cokoliv si vzpomenete. Dokonce se v TouchDevelop dá "napsat" aplikace typu taxametru apod. Samozřejmě nevím jestli se Continuum uchytí, ale vidím v něm potenciál.

    Ad Linux na desktopu se neda s Windows na mobilu srovnavat. Linux na desktopu bude dokud ho nekdo bude chtit pouzivat. Windows na mobilu uz za rok byt nemusi, pokud to Microsoft vzda - když se podíváte na (ne)podporu Kaby Lake u současných dister, tak si rychle uvědomíte, že pokud Intel, AMD, nVidia, Red Hat, Oracle, Canonical a další nenapíšou podporu pro grafické kary, storage controllery, WiFi atd. příští generace zařízení, tak na nich Linux také nemusí běžet. A to jestli velké firmy uvedou podporu pro nový HW je jejich obchodní rozhodnutí, stejně jako u MS.

  • 15. 11. 2016 9:47

    BlackRider

    Vetsina uzivatelu do 50 let mozna umi pouzivat store, ale s vyssim vekem se ta schopnost limitne blizi nule. Lidi kolem 60 sou radi kdyz zvladnout na mobilu prohlizet fotky a precist si maily. Lidi kolem 80 sou radi kdyz se jim povede smacknout zeleny tlacitko na prijeti hovoru. A vekovej prumer neustale stoupa...

    Samozrejme Valve na neschopnost Microsoftu nespoleha a proto ma v zaloze SteamOS.

    A prave to, ze clovek musi spoustet dalsi aplikaci je dost nepohodlny. Steam bezi na pozadi... clovek nemusi nic resit.

    Nemyslim, Mexiko, Thajsko, JAR ci Brazilie se tezko daj povazovat za rozvojove zeme. To uz be sme tam mohli z rovna pridat Ceskou Republiku. Z tech vyjmenovanych se k tomu titulu blizi jen Indie a to jeste ne zdaleka cela. A prave v Indii se sice smartphony prodavaj ale s cenou tak kolem 40 dolaru.

    Problem Continua je ze neprinasi nic novyho. Desktopovy aplikace na tom clovek samozrejme nespusti a Androidi telefony umej pripojit externi display i klavesnici mnoho let. I ten Office na nich bezi.

    Nepodpora procesoru, ktery se jeste poradne ani neprodavaj myslim, soucasny uzivatele Linuxu nikterak netrapi. Intel moc dobre vi, ze bez Linuxu moc svych serverovych procesoru neproda, takze obavat se o podporu ze strany Intelu je dost paranoidni. Krom toho Intel neni zdaleka jedinej vyrobce procesoru. RedHat ani Canonical zadnou podporu psat nemusej, ti maximalne prispivaj k uz rozjetym projektum.

    Obecne ti zjevne unika hlavni rozdil: Jestli bude existovat Windows zalezi ciste na Microsoftu. Ale Linux nezmizi dokud jej neprestanou podporovat tisice firem a miliony jednotlivcu,,,

  • 16. 11. 2016 1:25

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad vyssim vekem se [schopnost pouzivat store] limitne blizi nule - to je individuální, ale souhlas že obecně klesá. A ano, věkový průměr stoupá. Jenže se do toho vyššího věku dostávají lidé, kteří s technikou včetně mobilů byli ve styku dlouhé roky, takže se naopak dá čekat, že senioři budou ohledně používání techniky čím dál schopnější. To můžete vidět třeba u počítačových her. Původně to byla zábava pro děti. Jenže ty děti vyrostly, dnes je jim 30-50, a hrají dál. A dokonce začínají pařit hry i senioři :)
    http://www.bigfishgames.com/blog/gaming-among-seniors-is-on-the-rise-around-the-world/

    Ad Valve na neschopnost Microsoftu nespoleha a proto ma v zaloze SteamOS - jenže SteamOS je skoro mrtvý, to je záloha na nic. Vy říkáte že MS nic nedotáhne, já vidím že Valve nic nedotáhne.

    Ad clovek musi spoustet dalsi aplikaci je dost nepohodlny. Steam bezi na pozadi... clovek nemusi nic resit - Steam musí člověk instalovat, vytvářet si účet, a ještě ho spouštět (nemá moc smysl aby běžel na pozadí). Store je ve windows 10 připnutý rovnou na taskbaru.

    Ad Mexiko, Thajsko, JAR ci Brazilie se tezko daj povazovat za rozvojove zeme. To uz be sme tam mohli z rovna pridat Ceskou Republiku - seznam rozvojových zemí podle IMF za rok 2015 obsahuje Maxiko, Thajsko, JAR i Brazílii. ČR se dostala ze seznamu rozvojových zemí v roce 2009, podle World Bank (kde tuto klasifikaci už nepoužívají) už v roce 2006.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Developing_country#List_of_developing_economies

    Ad prave v Indii se sice smartphony prodavaj ale s cenou tak kolem 40 dolaru - to jste nejspíš přečetl nějaký článek o nejlevnějším indickém smartphonu, ale data jsou jiná. Podle IDC je průměrná prodejní cena smartphonu v Indii okolo 250 USD. To je právě tak na telefon s funkcí Continuum :). V Číně ceny kolabují, podle všeho právě protože se všichni prodělávající hráči snaží na trhu udržet vší silou. Těch údajně 467 výrobců se na čínském trhu prostě nemůže udržet.
    https://www.theatlas.com/charts/4JB5KvUp
    http://www.ibisworld.com/industry/china/smart-phone-manufacturing.html

    Tady ještě průměrná prodejní cena smartphonů podle regionu:
    https://www.statista.com/statistics/283334/global-average-selling-price-smartphones/

    Ad Problem Continua je ze neprinasi nic novyho. Desktopovy aplikace na tom clovek samozrejme nespusti a Androidi telefony umej pripojit externi display i klavesnici mnoho let. I ten Office na nich bezi - Continuum běží aplikace v desktopovém režimu, a to Android neumí. Ano, neumí Win32 aplikace, ale ty by na mobilu stejně byly na nic.

    Ad Intel moc dobre vi, ze bez Linuxu moc svych serverovych procesoru neproda - ovšem podpora desktopů a notebooků je o něčem jiném. Jinak stroje s Kaby Lake jsou už nějakou dobu v prodeji. Dále Intel není jediný výrobce CPU, ale například na ARMu je Linux závislý na podpoře výrobců CPU a chipsetů úplně stejně.

    Ad Obecne ti zjevne unika hlavni rozdil: Jestli bude existovat Windows zalezi ciste na Microsoftu. Ale Linux nezmizi dokud jej neprestanou podporovat tisice firem a miliony jednotlivcu - u obou platí, že jejich existence je hlavně věc poptávky. V případě Linuxu hraje roli pár velkých firem, které píšou podporu pro CPU, chipsety, grafické karty, síťové a WiFi karty atd. Miliony jednotlivců na to podle všeho nemají velký vliv.

  • 16. 11. 2016 13:37

    BlackRider

    Ano seniori zacinali hrat hry, ale bud webovy hry nebo co jim tam nainstalovali deti. Nekdy si vystaci i se solitaire.

    SteamOS neni mrtvy. SteamOS jeste ani nenastartoval. Opravdovy start ceka prave na moznost ze se pro Valve stane Windows nepouzitelnym.

    Prave ze Steam bezi na pozadi by default, takze narozdil od Storu a Xbox aplikace se nic spoustet rucne nemusi. Vytvorit ucet si clovek musi i pro Xbox aplikaci, i presto pokud si nahodou uz vytvoril ucet pro Store. Cili misto jednoho uctu pro Steam si musi vytvori pro plnou funkcnost Xboxu ucty dva. (Resp. jeden prihlasovaci ucet a pak profil pro Xbox).

    To je jen videt jak je IMF mimo realitu...
    Jeste by to chtelo vedet kolik z tech 1,3 miliardy Indu vlastni ten mobil za 250 ;). Ono v Indii je spousta bohatych lidi, co si muzou dovolit i nejnovejsi iPhone a pak je tam spousta lidi, co nema ani na chleba. Cili i kdyby tam byla prumerna cena mobilu 250 dolaru, tak to zdaleka naznamena, ze si chudy lidi kupujou mobil za 250 dolaru misto pocitace ;).

    Desktopovy rezim aplikace neni nic jinyho nez ze se mobilni aplikace spusti v okne. Ano, oproti klasickymu mobilnimu rezimu to lehce zvysuje produktivitu, ale to je asi tak vsechno. Rozhodne to nemuze nahradit klasicky pocitac. Continuum je porovnatelny maximalne tak s ChromeOS, rozhodne ne s Windows.
    Krom toho nejnovejsi Android uz to umi taky.
    http://arstechnica.com/gadgets/2016/03/this-is-android-ns-freeform-window-mode/

    Ano Kaby Lake sou par tydnu v prodeji. S tim ze podpora u Linuxu ma vzdy naky maly zpozdeni, stim se pocita. A vetsinou to neznamena, ze by Linux na nejnovejsich procesorem vubec nebezel. Spis jen chybi podpora pro nektere nove funkce. Linux na Kaby Lake samozrejme davno bezi: http://www.pcworld.com/article/3120815/hardware/windows-10-haters-try-linux-on-kaby-lake-chips-with-dells-new-xps-13.html

    Ano, je to vec poptavky, jenze v pripade Linuxu staci, aby poptavka byla jeden clovek. Ostatne tak Linux zacal. Poptavka byl pouze Linus a dalsi se pridali az kdyz byl zaklad funkcni. To ze dnes do Linuxu prispivaj velky firmy je dany enterprise poptavkou. Ale porad plati, ze pokud by se na Linux vyprdli vsechny velky firmy, coz na rozdil od mobilnich Windows fakt nehrozi, porad su tu jednotlivci co dokazi Linux spravovat...

  • 16. 11. 2016 20:23

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad seniori zacinali hrat hry, ale bud webovy hry nebo co jim tam nainstalovali deti - na konzoli a telefonu to často zvládnou sami. Na PC jen někteří, ale právě to může Store změnit.

    Ad SteamOS neni mrtvy. SteamOS jeste ani nenastartoval. Opravdovy start ceka prave na moznost ze se pro Valve stane Windows nepouzitelnym - ve Valve se pokusili SteamOS nastartovat, a dopadlo to neslavně. Steam Machines se neprodávaly, a Linux včetně SteamOS je i na Steamu velkou vzácností. Nevidím jak by se to mohlo změnit.

    Ad Steam bezi na pozadi by default; Vytvorit ucet si clovek musi i pro Xbox aplikaci - Xbox app sice chce profil, ale ten pak funguje i ve hrách. Na Steamu spousta her chce založit další účet. Výhodou je že Store není potřeba instalovat, a že v něm nejsou jen hry.

    Ad je jen videt jak je IMF mimo realitu - je to jejich kategorizace. Můžete s ní souhlasit nebo nesouhlasit, ale to je tak všechno.

    Ad kolik z tech 1,3 miliardy Indu vlastni ten mobil za 250 - to je celkem jedno. Pro MS je spíš důležité, jestli si jich dost koupí telefon s funkcí Continuum.

    Ad Desktopovy rezim aplikace neni nic jinyho nez ze se mobilni aplikace spusti v okne. Ano, oproti klasickymu mobilnimu rezimu to lehce zvysuje produktivitu, ale to je asi tak vsechno. Rozhodne to nemuze nahradit klasicky pocitac. Continuum je porovnatelny maximalne tak s ChromeOS, rozhodne ne s Windows - omyl. Aplikace má interface (další a vlastnosti) nastavené podle toho, v jakém režimu ji používáte. Zkuste si to třeba u Excelu: v mobilním zobrazení má úplně jiný interface, a samozřejmě větší ovládací prvky. V desktopovém módu vypadá jako desktopový Excel. S ChromeOS bych to nesrovnával. Ten je na desktopu nepoužitelný, a na telefonu vůbec není.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZQ44vz5MJ4s

    Ad nejnovejsi Android uz to umi taky - neumí. Nějaká beta umí spustit aplikace v okně. Ty aplikace mají v lepším případě tabletové UI, které není stavěné na ovládání myší a používání na desktopu. Nefungují klávesové zkratky atd. Navíc je otázka, jestli to Google opravdu uvede do produkce. Podle všeho totiž píše úplně nový OS, který nebude postavený na Linuxu a naopak bude zpětně kompatibilní s Androidem.
    http://www.theregister.co.uk/2016/10/04/andromeda_will_be_googles_nt/
    http://www.tomshardware.com/news/google-fuchsia-new-operating-system,32475.html

    Ad Linux na Kaby Lake samozrejme davno bezi - vida. Bohužel to asi zase bude fungovat jen u předinstalací, jak to tak u Ubuntu bývá.

    Ad porad plati, ze pokud by se na Linux vyprdli vsechny velky firmy, coz na rozdil od mobilnich Windows fakt nehrozi, porad su tu jednotlivci co dokazi Linux spravovat - například bez podpory výrobců grafických karet by nebyly drivery (případně by byly nepoužitelné), a to žádní jedinci nezachrání. Nakonec drivery jsou primární důvod, proč utichla diskuse jestli kernelové moduly musí být uvolněny pod GPL. Kerneloví vývojáři říkali že podle nich musí, ale kdyby začali křičet, tak by mohli o drivery od výrobců HW prostě přijít.

  • 17. 11. 2016 8:55

    BlackRider

    Store by mohl usnadnit instalaci SW. Teoreticky. Prakticky sou v nem furt jen mobilni aplikace. Ubuntu ma podobnej Store uz delsi dobu, kde je daleko vetsi nabidka. Presto vetsina lidi pouziva apt/aptitude/sy­naptic. Sance ze na Windows to bude jine je dost mala.

    Kdy se Valve pokousel SteamOS nastartovat? Ja sem nic takovyho nezaregistroval. Ani sem nevedel, ze SteamOS uz ma stabilni vydani. Pokud si HW vyrobci mysleli, ze na predrazeny herni PC daj nalepku Stream Machine a ze se to bude dobre prodavat prestoze to je 3x drazsi nez konzole, tak to je pak tezky. Pokud by SteamMachines meli byt konkurence pro konzole, tak tomu musi odpovidat cena. Nesmyslna cenova politika vyrobcu HW ovsem nema nic moc spolecnyho se SteamOS nebo Steamem na Linuxu. Kazdej uzivatel Steamu uz PC ma, takze pro prechod na SteamOS nic kupovat nepotrebuje.

    Jaky hry na Steamu potrebuji dalsi ucet? Nepamatuju se ze bych na nakou takovou narazil...

    "Pro MS je spíš důležité, jestli si jich dost koupí telefon s funkcí Continuum."
    Coz je presne to na co sem se ptal ;). To ze je nekde prumerna cena 250 dolaru jeste neznamena, ze je tam naky telefony za 250 dolaru prodavaj ani se z toho neda vydedukovat, kdo si je koupi.

    Zadna "univerzalni aplikace" nevypada jako desktopova. Vidim to na Windows 10. Uz systemovy nastaveni ma obrovsky ovladaci prvky pro tablety. Rek bych ze srovnani s ChromeOS je presny.

    Android 7 neni zadna beta. Android 7 byl vydan v Srpnu a multi-window mod je soucasti.

    Ze by Ubuntu fungovalo jen u predinstalaci je samozrejme nesmysl. Nebude to fungovat u obskurniho HW jako dosud, ale u rozsirenych configuraci problemy nebyvaj. Zrovna nedavno sem instaloval Ubuntu na Thinkpad a byl sem az prekvapenej jak bezproblemova instalace to byla.

    To muze napsat jen nekdo kdo nema vubec zadny prehled o ovladacich na Linuxu. Jedinej vyrobce u kteryho jsou jeste nutne binarni ovladace je nVidia a i tam uz je otevrene nouveau dohani. Intel ma graficke ovladace otevrene uz spoustu let a AMD vicemene muze catalysty prestat vydavat protoze otevreny ovladac je uz vicemene stejne vykonny. A to sou snad posledni binarni drivery co se na Linuxu pouzivaj. U ARM architektury je to trochu slozitejsi, ale i tam se delaj pokroky. Samozrejme bez aktivni (podileni se na vyvoji) ci aspon pasivni (dokumentace) podpory by byl vyvoj pomalejsi (reverz engineering), ale i tak spousta ovladacu vznikla, prave diky jedincum...

  • 22. 11. 2016 18:47

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Těmi mobilními aplikacemi asi myslíte UWP. Ano, to je budoucnost platformy Windows. Koukněte se třeba na UWP Word a Excel. Ale začínají se objevovat i Win32 aplikace.

    Ad Zadna "univerzalni aplikace" nevypada jako desktopova - znovu odkazuji na UWP Word a Excel.

    Ad Android 7 neni zadna beta. Android 7 byl vydan v Srpnu a multi-window mod je soucasti - pokud ho aplikace podporuje, což je dost vzácné, protože může být problém, pokud má aplikace fungovat i s nižším API levelem. Aplikace jso navržené pro použití prstem, často nepočítají ani s klávesnicí (zvláště s klávesovými zkratkami) a myší, a kupodivu ani se změnou velikosti okna.

    Ad Kdy se Valve pokousel SteamOS nastartovat - nasmlouval partnery na výrobu Steam Machines, vyvinul SteamLink a ovladač, udělal reklamní kampaň na Steamu.

    Ad Nesmyslna cenova politika vyrobcu HW - konzole mají poměrně slabý HW. Těží z jednotného HW a optimalizace SW. Navíc si výrobci mohou dovolit produkt dotovat, a zatáhnout to až v dlouhodobé perspektivě vyšší cenou her, předplatným služeb atd. Steam Machines byly běžná PC s certifikací od Valve, s běžnou cenou (bez Windows). Přičtěte k tomu to že jdou jen hry které jsou i pro Windows, ale zdaleka ne všechny, áčkových titulů je pomálu, a když jsou tak vycházejí se zpožděním, optimalizace pro HW je horší než na stejném stroji s Windows atd. Ve Valve se snažili, ale tohle je od začátku slepá cesta, která neměla ani jasnou cílovou skupinu.

    Ad Jaky hry na Steamu potrebuji dalsi ucet - namátkou Metal Gear Solid V, GTA V. Buď je účet vyžadovaný navtrdo, nebo pro multiplayer. Takových titulů je víc.

    Ad Ze by Ubuntu fungovalo jen u predinstalaci je samozrejme nesmysl - koukněte se na compatiblity DB na webu Ubuntu. Canonical tam vysloveně upozorňuje, že kompatibilita byla testovaná s předinstalovanou verzí, a s běžnou instalací nemusí věci fungovat správně. Ty předinstalované kousky mohou mít speciální drivery nebo nastavení. A koupit cokoliv na čem není testovaná vaše verze vašeho distra je vždycky sázka do loterie.

    Ad Jedinej vyrobce u kteryho jsou jeste nutne binarni ovladace je nVidia - plus to bývá BT, WiFi, storage controller, vestavěné čtečky karet, power management, touch screen, senzor osvětlení, podpora F-kláves a obecně podpora jakéhokoliv novějšího HW. U nVidie fungují hry jen s binárním driverem (a kolikrát mají v požadavcích konkrétní verzi toho driveru), u AMD ani to ne. Open source drivery jsou často prolezlé problémy, padají, u driverů grafiky se objevuje tearing videa i UI atd. Situace je mizerná, i přes podporu mnoha firem. Bez té podpory by to bylo ještě výrazně horší. Mimochodem open source drivery nouveau i amdgpu jsou postavené s (větší či menší) podporou výrobců.

  • 24. 11. 2016 13:46

    BlackRider

    To co pises sou nesmysly. Androidi aplikace jsou psany stejne jako UWP aplikace. Mys, klavesnice i klavesovy zkratky jsou podporovany systemem od zacatku. Zmeny velikosti oken taky (Android nikdy nemel omezeni velikosti okna jako iOS uz proto, ze kazdej telefon ma jiny rozliseni). Od verze 4 umi i prepinat mezi telefonnim a tabletovym zobrazenim, coz je presne to co dela UWP treba u toho Excelu. Pokud UWP Excel funguje pod Windows 10 jinak nez pod Androidem je to ciste vec Microsoftu.
    GTA V nevyzaduje zadnej dalsi ucet. Umoznuje se pripojit do Social Clubu, ale to na vsech platformach. Dokonce i na konzolich. Metal Gear Solid V sem nehral, tak nevim. Kazdopadne v tomhle neni rozdil mezi Windows Storem a Steamem.
    Sazka do loterie je vzdy koupit cokoli a je jedno jestli na tom pobezi Linux nebo Windows. Vetsinou je vetsi problem HW nez OS. Naopak napriklad u Windows 10 mi ten nefunguje takova zakladni vec jako je dobijeni baterie. V Linuxu nebo pokud je notebook vypnutej se v pohode dobije.
    Problemy s HW sou proste i u Windows. To neni zadnej argument proti Linuxu.

  • 8. 11. 2016 1:12

    Sten (neregistrovaný)

    Proč by měli přidávat novou větev pro rendering pomocí OpenGL? To už tak dávno mají, když to má port pro PS4.

    Už umí Windows Store multi-master synchronizaci obsahu? Achievmenty? Multiplayer? Posílání dárků? Dokud se to nenaučí, tak Valve nemusí mít strach, že by Steam přestal být zajímavý.

  • 8. 11. 2016 11:28

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    PS4 nepoužívá OpenGL, ale low level GNM a high level GNMX.

    Ad Windows Store multi-master synchronizaci obsahu? Achievmenty? Multiplayer? Posílání dárků? - multi-mater synchronizaci čeho? Save games a settings uložíte někam do cloudu s lokální kopií. Gamerscore, achievements, multiplayer a leaderboards jsou přes ID@Xbox. Dárky leda pomocí digitálních voucherů, ne konkrétní produkt. Osobně si ale nemyslím, že by business Valve stál na tom že můžete koupit hru pro někoho jiného, a nakonec ani na achievements nebo multiplayeru, což jsou věci které vyjma Valve a MS může pro autory her poskytovat i kdokoliv jiný.

  • 8. 11. 2016 11:57

    Duff (neregistrovaný)

    Porty na ATI kartách většinou fungují (z větších mám odtesovaný XCOM, Life is Strange, Tomb Ridera, Company of Heroes a Dreamfall Chapters). Spíš je u nich problém s optimalizací a když je problém tak není jisté, že se s ním bude někdo zabývat (třeba Shadow of Mordor, kde chybí část textur, ale to byl jeden z prvních portů).

    Ale už by konečně mohli začít podporovat i AMDGPU.

  • 8. 11. 2016 13:33

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Konkrétně Deus Ex: Mankind Divided má na Linuxu na AMD údajně problémy s časem nahrávání, vlasy, depth of field a pády. Ohledně výkonu nevím. Když si s tím vyhrajete a oželíte některé věci, tak to možná bude nějak fungovat. Otázka je, jestli takhle někdo dohrál celou hru. Vyjádření od autorů portu v diskusi: The game runs on the latest Mesa 13 release but it's not at a level where we think we can officially support it (but it's close).
    https://www.gamingonlinux.com/articles/deus-ex-mankind-divided-released-for-linux-port-report-and-review.8457/comment_id=75763

  • 8. 11. 2016 12:04

    Myroslav (neregistrovaný)

    Steam by mohl mít problém, jedině kdyby se Microsoft rozhodl ho přímo nějakým způsebem sabotovat. Hráči mají stovky her na Steamu, oproti Windows Steam funguje naprosto hladce bez experimentů na uživatelích. Nějaký centrální systém, který se stará o všechno je potenciálně nebezpečný kvůli soukromí a vydíratelnosti (pořiďte si Google plus nebo vám vypnem účet na youtube a ostatní služby, a dejte nám okamžitě vaše pravé jméno a číslo kreditky a telefonu, jak to zkoušela například jiná korporace).

  • 8. 11. 2016 13:35

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad Hráči mají stovky her na Steamu, oproti Windows Steam funguje naprosto hladce - ty těm hráčům nikdo nebere :). Jinak Steam na Windows běží nad Windows, takže asi nebude spolehlivější než Windows jako takové.

    Ad Nějaký centrální systém, který se stará o všechno je potenciálně nebezpečný kvůli soukromí a vydíratelnosti - to máte na mysli třeba Steam, který vlastní nějaké s.r.o.-čko, které ani oficiálně neříká, jaký kus si ukousne z tržeb, natož aby publikovalo finanční výsledky?

  • 8. 11. 2016 11:46

    Duff (neregistrovaný)

    Pár měsíci později už dnes není pozdě. To platilo v 80. a 90. letech, kdy nebyl internet a nebylo moc možné cílit reklamu. Teď když se prodávají season pass na rok dopředu. DLC vycházejí minimálně rok po vydání atd. ani rok není úplně pozdě. V druhém roce se obvykle prodá 1/4 až 2/3 toho co první rok (např. http://www.vgchartz.com/game/43322/deus-ex-human-revolution/Global/). Navíc třeba Ubisoft a další často vydávají PC porty cca měsíc po konzolích.

    Strategie se Steam OS ještě neselhala, to jen Steam Machines. Ty jsou asi definitivně pohřbené. Jejich uvedení Valve moc nezvládl.

    A to 0,89% je v absolutních číslech 1 780 000 aktivních uživatelů a 300 000 aktivních v posledních 2 týdnech. Takže tak zanedbatelné číslo to není. (http://steamspy.com/)

  • 8. 11. 2016 13:27

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Když zkombinujete pokles prodeje s časem a přidáte velikost cílové skupiny, tak to není moc dobré. Ohledně zpoždění PC proti konzolím souhlas. Vydavatelé vědí, že se nejvíc prodá na začátku, a na konzolích není tak rozšířené pirátství. Plus je potřeba lidem dát nějaký důvod ke koupi konzole :)

    Ad Strategie se Steam OS ještě neselhala, to jen Steam Machines - proč by si někdo na PC instaloval SteamOS? Menší nabídka her než na Windows, typicky jsou později uváděné, mají nižší výkon, chybí podpora high-end sestav se SLI, plus má hromadu bugů. Linux na Steamu nijak neroste. Osobně bych to interpretoval tak, že hry uváděné pro Linux možná osloví současné uživatele Linuxu, ale nejsou argumentem pro šíření platformy.
    http://boilingsteam.com/why-i-ended-up-ditching-steamos/

    Ad to 0,89% je v absolutních číslech 1 780 000 aktivních uživatelů a 300 000 aktivních v posledních 2 týdnech - to je dost malá cílová skupina v porovnání s Windows, nebo i s Macem. Navíc peak byl na 2%, teď je to 0.89%. To není dobrý trend.

  • 8. 11. 2016 13:49

    Duff (neregistrovaný)

    Pokles z 2% na 0.89% je tím, že za posledních několik let masivně narostl počet uživatelů steamu. V absolutních číslech počet uživatelů linuxu narostl, ale ne stejným tempem jako počet všech uživatelů.

  • 8. 11. 2016 16:38

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad V absolutních číslech počet uživatelů linuxu narostl, ale ne stejným tempem jako počet všech uživatelů - to je jen odhad, i když může být správný. Jenže padající procenta znamenají, že se cílový trh na Linuxu zmenšuje ve srovnání s trhem na ostatních platformách. Další problém je v tom jestli uživatelé opravdu utratí peníze. Kdybych byl developer áčkových titulů, tak by mě velmi zajímalo, jestli uživatelé na cílové platformě zaplatí těch 50 EUR za hru. Tohle může hrát velkou roli, ale Valve bohužel nepublikuje data.

  • 9. 11. 2016 8:13

    Duff (neregistrovaný)

    Růst nejsou žádné spekulace. Od začátku 2014 se 75M (http://www.gamespot.com/articles/steam-reaches-100-million-users-and-3-700-games/1100-6422489/) do dnes s 198M. To je víc než 2.5x.

    Co tam asi ti aktivní Linuxoví uživatelé dělají? Pustí i klienta a dívají se do něj? Na Linuxu se klient nespouští po startu počítače. To na jaké platformě si hru koupili je irelevantní. Krabicovky jsou jen na Windows. Nakupovat se dá i přes internet na jakémkoli zařízení s prohlížečem. Steam klient je pro iOS a Android. Relevantní je na které ji nakonec hrají.

    Takže Windows Mobile je nevýznamná platforma a nemá na ni cenu vyvíjet a podporovat ji, protože má jen 0,70%?

    Na Windows Store je prima přejít hlavně s ohledem na zrušení Games For Windows. Kdo ví kdy je MS přestane podporovat.

  • 9. 11. 2016 18:57

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Růst nejsou žádné spekulace - ten je skutečný, ale není mi jasné, odkud máte těch 198M uživatelů dnes. Našel jsem to číslo na SteamSpy (a bohužel jen na stránce vyhledavače a ne na jejich stránkách), ovšem SteamSpy není spolehlivý zdroj. Našel jsem tiskovou zprávu od Valve z letošního dubna, která hovoří o "over 125 million users". To samé číslo se porůznu objevuje už od prvního čtvrtletí roku 2015. Jak jsem psal, Valve data nedává :/
    http://store.steampowered.com/news/21534/

    Ad Na Linuxu se klient nespouští po startu počítače - na SteamOS ano

    Ad Co tam asi ti aktivní Linuxoví uživatelé dělají - je dost rozdíl jestli mají jen puštěný Steam, nebo na něm hrají jednu z deseti her koupených před třemi lety v bundlu za 2 USD, nebo jestli si pětkrát do roka koupí hru za 75 EUR ve sběratelské edici.

    Ad Windows Mobile je nevýznamná platforma a nemá na ni cenu vyvíjet a podporovat ji, protože má jen 0,70% - těch 0.70% jsou celosvětové prodeje nových telefonů s Windows Mobile, a mám za to že nezahrnují prodeje firmám. Nezaměňujte to ale s installed base. Ohledně vývoje a podpory: když píšete aplikace na platformě UWP, tak ji triviálně můžete udělat tak, aby fungovala na desktopu, notebooku, tabletu, telefonu, XBoxu One i HoloLens. Pokud dostanete do své aplikace podporu Windows Mobile s naprosto minimálním úsilím, tak proč ne.
    Vyvíjet čistě pro Windows Mobile může být dobrý nápad pokud cílová skupina má tuhle platformu (firemní aplikace, evropský trh), nebo pokud chcete maximalizovat počet potenciálních uživatelů (řekněme banky), nebo pokud je to pro vás hobby. Pro ostatní scénáře to (ne)má cenu asi stejně, jako portovat hry na Linux :)

  • 7. 11. 2016 12:08

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Hru bezpečně dokončíte bez mikrotransakcí. Hrál jsem single player, a nebýt toho že o nich někde psali, tak jsem si těch mikrotransakcí ani nevšiml. Na hře mě zaujalo zpracování Prahy, které zachovává duch místa. Na některých místech se dá dokonce poznat, kde konkrétně se autoři inspirovali. Není moc her, kde jsou české nápisy, je slyšet čeština, a "místní" postavy mají (bohužel většinou ruský) přízvuk. Jinak je to prostě hezký přírůstek do řady Deus Ex.