
Největší překážkou pro rozšíření formátu AV1 je absence hardwarových kodérů a dekodérů. Nejsou ani v TV, ani v počítačích, resp. GPU a (de)kódování AV1 je hodně výpočetně náročné. Projekt dekodéru DAV1D, který využívá CPU, tak zkouší experimentovat s přehozením určité části zátěže na GPU za pomoci API OpenGL ES a Vulkan.
Aktuálně jde třeba o Self-Guided Restoration (SGR), Constrained Directional a Enhancement Filter (CDEF), vývoj přitom vede Pablo Stebler.
Dlužno dodat, že i při hypotetickém scénáři, kdy by se podařilo na GPU přesunout klidně 100% procesu, to sice může znamenat schopnost plynulého dekódování AV1 ve vysoké kvalitě a třeba i ve 4k/8k, nicméně tato cesta využití standardních API pro 3D grafiku pochopitelně vytěžuje celé velké GPU, nikoli jen jeho malilinkatou část jménem video engine. Jde tedy o řešení – doufejme – dočasné, jakkoli je fajn, že na tom vývojáři pracují.