Kde není zájemce není ani prodávající co? Typoval bych různé firmy, které to používají pro zacílení marketingu a nebo platformy, které cílení provádí. Nezapomeňte, že i ty automobilky samotné využijí informace o tom jak často a kam (jak daleko) jednotlivá auta jezdí... takže i kdyby to neprodávaly budou to rádi sbírat pro sebe.
Dle mě to není jenom o marketingu. Domnívám se že tyto data mohou být mnohem přínosnější pro špionáž(např. denní poloha a pohyb vozidel v čase může být důležitou informací) a samozřejmě další možnosti které člověka ani nenapadnou(např. pojištovny, banky, callcentra, ministerstva, finanční úřad, atd...). Všiml jsem si, že v různých kauzách "prodejů údajů" vždy figurují pouze prodejci ale o kupujících nikde ani slovo.
Nevím, jestli přímo trestné, ale rozhodně by veškerá telemetrie, ať už šmírovací nebo jiná, měla být zcela vypnutelná. A ideálně vypnutá ve výchozím stavu.
To si skoro až člověk klade otázku, jak je možné, že dvacetileté auto bez toho napojení kamsi do cloudu a milionu senzorů taky může jezdit, a velmi dobře.